WoW uppdaterat med nytt innehåll

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

Här kan vi snacka riktigt PC spel, undra om det är på grund av att xbox360 och ps3 kom som wow ser ut som det gör? Nä just ja det är så här renodlade pc spel ser ut.

WoW släpptes runt ett år innan nuvarande generation konsoller hade release. Så det är väl ungefär på samma nivå grafiskt som konsollerna då de är från samma tid runt 2005.

Medlem

Tror nog det blir oerhört svårt för spelutvecklarna att göra ett spel som kan mäta sig med WoW... vi har ju sett försök till det, ja ifall man ska gå efter hajpen iallafall.

Medlem

Tja, 10 miljoner spelare kan ju inte ha fel, till skillnad från några gnällspikar

Men ska jag vara seriös så bör man ju inte glömma att det faktiskt är samma spel, och trots det så har många grafiska uppdateringar genomförts, det dom gjorde med vattnet sist är ju bara för skönt

Vad gäller instancerna man återanvänder...antar att man får tycka vad man vill om det, men här bör man ju tänka på att det inte är ett plattformsspel det handlar om, det är ändå en stor värld. Spelet är uppbyggt så att man går från område till område medans man levlar, och när man blir "större" så blir äldre zoner och instancer helt värdelösa, vilket kan vara rätt tråkigt. Körde både ZG och ZA igår, och ser att dom har gjort en hel del förändringar inne i instanserna utöver nya bossar, nya bossabilities (på gamla bossar) nytt loot mm. Det finns även en genomgående storyline som föklarar varför man vill dit igen.

Personligen ser jag hellre att dom gör gamla områden/instancer levande igen än att de reduceras till ödelanskap utöver någon ensam alt.

Medlem

Jag har försökt börja spela WoW då och då men eftersom 5-man dungeons, vilka jag gillade mest, är så extremt lätta (jämfört med vanilla/TBC) med löjliga AoE spam så har jag aldrig fortsatta betala efter de 14-dagar gratis spelande Blizzard jämt ger mig.
Sedan är det uppenbart att Blizzard skiter i PvP, förutom Arena kanske. Det finns ju fortfarande bara 1 bana AB, 1 bana AV o.s.v. Istället har de bara 8 banor med olika spelsätt.

Medlem

Alltid kul med content, har dock lagt ned WoW nu


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Spelet har uppdaterats väldigt mycket på den grafiska biten, om man nu inte spelar på lägsta inställningar och låg upplösning

Jo visst har det uppdaterats grafiskt sedan spelet kom för massa år sedan, något annat kan man ju knappast förvänta sig. Men det gör förvisso alla spel på ett eller annat sätt som lever så länge vilket enbart går i linje med hur folks datorer uppdateras. Spelet är grafiskt gimpat enbart pga att det finns potentiella kunder som inte köpt ny burk sedan ´97.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Medlem

Min gamla burk (PIII, 640 MB RAM, nVIDIA 5200, ) krashade när jag försökte starta WoW 4.03. Vet inte vad orsaken var, misstänker archeology artefact-varning.
Det vara bara att bygga ihop en ny.

Har ni tips på spel som har lika mycket "yta" och fler quests, arena, instanser än WoW? Tycker spelet är perfekt för att levla lite en kväll & snacka med guild-folk. Lite spännande känsla att vara ensam spelare på en map.

Sedan är inte DX11-grafiken så dålig heller:
https://docs.google.com/leaf?id=0B83QacWnnVPZOTMzNzNlZTctMzI0...
*********************************
https://docs.google.com/leaf?id=0B83QacWnnVPZYzRmMzcwMzEtNWQ2...
*********************************
https://docs.google.com/leaf?id=0B83QacWnnVPZOTNlYzZkZmYtZDcx...

Medlem

Släpp Diablo 3 tycker jag, nu blir det väll liv för att man tycker så, men va fan. Det är bara vad jag tycker som sagt.

12
Skriv svar