PSN-krisen – håll koll på ditt bankkonto

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LoA.:

Anonymous har hackat PSN och Sony

Pajas...

Du kan vara pajas

En pajas är väl en person som gör sig lustig?
Tycker att din korta menning var lustigare än hans förklaring.

Medlem
Skrivet av kexan:
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

tråkigt att idioter fortfarande leker hackers....

Tråkigt att du har fel..[/quote]

Vadå leker hackers? Dom klarar iaf av att göra det. 1-10 st hackar ett stort företag, det är inte det enklaste. Jo visst, det är enkelt o hacka, men att komma in utan att något kommer på vem det är det svåra.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Fan va glad jag är över att jag inte är en subscriber, än mindre efter detta dom kommer aldrig få en spänn av mig om det var så bra säkerhet dom hade att dom t om kom över ett dev konto till psn jävligt lyckat.. fyfan för dom.

Medlem

när kan man få ändra sina uppgifter det vill jag veta!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Var på en föreläsning om IT-Säkerhet och det finns egentligen inga 100% säkra system.
Om dom ska sälja sin förbannade hårdvara/mjukvara så får dom sammarbeta bättre med kunden så att inte kunden känner sig lurad och då vill hämnas.

att hitta en glipa i en väg är mycket enklare än att bygga den så ja

Loa
Fullt förståligt att kolla ip adresser, tror de har resonerat att de som har kollat hans sidor är mest troliga (och troligen de enda) att ha jailbreakat och kan därmed piratkopiera/stulit spel/annat matrial från psn. (kan dock tycka att det blir lite för mycket av en häxjakt över de hela)

Om man är sur på sony, varför inte bara sälja ps3 och kö ett xbox? alt en bluerayspelare.

Inget motiv är tillräckligt stort för att stjäla stor mängd privatinformation och att ta spel som vissa speltillverkare lagt ner mycket tid på. (Jag ser dock att cod är ett undantag och bör piratcopieras så mycket som möjligt )

Medlem

Denna artikel från 20 januari gjorde att jag tog bort mitt kreditkort från PSN och det är jag glad för idag.

Due our objective research of the SONY PlayStation Network, we decrypted nearly 100% of the traffic transferred over proxies, http and https to and from the PSN. Read more:

http://www.ps3hax.net/2011/02/call-of-privacy-modern-spyware-...


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av LoA.:

Microsoft är också skitstövlar, men inte lika stora som sony.

Microsoft säljer en konsol som kräver extra utgifter för att man skall få tillgång till hela sina spel. De låter en inte betala för spelen man köper utan använder istället ett värdelöst poängsystem som trissar upp priserna. De har enorma begränsningar och krav på utvecklare och börjar medvetet sälja en defekt maskin bara för att vara "först".

Att Sony attackerades beror antagligen på att de hade för lite begränsningar från början. Skulle inte samma idioter som nu hackar PSN använda Other OS för att kunna spela sina piratspel och emulatorer så hade funktionen antagligen fortfarande funnits kvar. Sony har stått på samma sida som sina konsumenter och utvecklare, inte suttit på en hög häst som Microsoft. Det var användarna som kastade den första stenen i det här fallet..

Är hackertöntarna missnöjda och vill "straffa" Sony så skulle de inte använda uppgifterna till att stjäla pengar från användarna. Nej, hacket har endast skett för egen vinning. Idioterna vill kunna spela utan att betala, använda konsolen som den inte är menad och samtidigt tjäna pengar på det hela. Man blir ju fan illamående av hur vissa av er verkar se upp till de idioter som gjort detta..

Just ja, Anonymous eller vad fan de hette. De skickar ut något fjantigt meddelande och säger "Det var inte vi" och många av er tror blint på det? Ett stort hack sker och pengar börjar försvinna från folks konton, klart att inte en jävel ställer sig upp och säger "Det var jag".

Medlem
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

Kunde inte låta bli att kolla din profil, o när jag såg din ålder så bara skrattade jag.

För att ett företag skall kunna existera o producera produkter som konsumenten vill ha så behöver de ta betalt för saker o ting. Om då folk går o knäcker deras maskin så att man kan börja använda piratkopierade spel är det la fan inte konstigt om Sony blir förbannade?

Eller du tycker likt piratpartiet att mjukvaruleverantörer skall syssla med missionsarbete o skänka bort mjukvaror som kostar tiotal, en del hundratals, miljoner att ta fram?

'Alla' tjänster med lite kvalitet kostar pengar. Varför? Det kostar tid o pengar att plcoka fram tjänsten.

Inaktiv

Sjukt dåligt det här, och hur har sony sparat våra kreditkortsuppgifter? i klartext eller missar jag något?
Är inte så att vi med krysslåda kan kännas oss säkrare, vi har ingen som helst aning att ms inte redan har attackerats och att våra konton är på vift även där. Sista gången jag betalar med mitt riktiga Visa kort online, blir låtsasnummer i fortsättningen.

Sen att det debatteras med Sony Vs MS är ju också helt galet, problemet är att idioter har tagit information som inte är deras, och att vi som kunder har låtit idioter vakta vår information.

Medlem
Skrivet av Fuskobot:
Skrivet av Fearnox:

Var på en föreläsning om IT-Säkerhet och det finns egentligen inga 100% säkra system.
Om dom ska sälja sin förbannade hårdvara/mjukvara så får dom sammarbeta bättre med kunden så att inte kunden känner sig lurad och då vill hämnas.

att hitta en glipa i en väg är mycket enklare än att bygga den så ja

Loa
Fullt förståligt att kolla ip adresser, tror de har resonerat att de som har kollat hans sidor är mest troliga (och troligen de enda) att ha jailbreakat och kan därmed piratkopiera/stulit spel/annat matrial från psn. (kan dock tycka att det blir lite för mycket av en häxjakt över de hela)

Om man är sur på sony, varför inte bara sälja ps3 och kö ett xbox? alt en bluerayspelare.

Inget motiv är tillräckligt stort för att stjäla stor mängd privatinformation och att ta spel som vissa speltillverkare lagt ner mycket tid på. (Jag ser dock att cod är ett undantag och bör piratcopieras så mycket som möjligt )

Lite som Batman, nödvändigt och de kan ta det. For the greater good!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

Orkar inte förklara för en liten unge hur företag fungerar. Men du kommer nog förstå det om några år.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Eh så farligt är det inte hur många har mer en några hundra på ett kort(konto) dom använder på internet? Man måste ju alltid säkra sig på något sett är det inte via ps3an så är det via datorn. Så upp med psn nu är inte spec orolig.

Inaktiv

Dags att införa Playstation Live så dom har råd att fixa bra system som håller. Men återigen.. alla ni som klagar. Det är ju en gratis tjänst.. ska vad ska ni förvänta er egentligen? Klart att sånt här kan hända.

Medlem

Det var min sista pryl från Sony. Hur många gånger får man göra bort sig? Vem minns inte RootKit-failen för några år sedan?

Synd att alternativet till PS3 är kryssbox som har ett ännu värre bolag bakom sig. Suck...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Dags att införa Playstation Live så dom har råd att fixa bra system som håller. Men återigen.. alla ni som klagar. Det är ju en gratis tjänst.. ska vad ska ni förvänta er egentligen? Klart att sånt här kan hända.

Nja, det är gratis att logga in på PSN men i stort sätt allt annat kostar pengar förutom att ladda hem demos. Att på det tvinga folk till att betala en månadsavgift som på Xbox Live är obegripligt.

Medlem

Live är i en egen liga så det är helt klart värt kostnaden. Jag köpte för ett tag sedan live gold 12mån för 355kr. Har man inte råd med det så ska man nog ta och se över sin ekonomi.

Medlem

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Jag vill LIRA MORTAL KOMBATTTT online =( !!! FATALITY!! på hacket

Inaktiv
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Efter alla tvångs uppdatering, borttagandet av tjänster och dåliga behandling av kunder och fascist fasoner mot alla hot kan jag bara säga en sak, haha! Men jag stödjer bara personer som vill göra ps3 öppen och tillåter mig använda hårdvaran jag köpt. Tror du vi stödjer att folk knycker information från en väldigt svagt nätverk? Nejdå. Tycker jag det är ironiskt? Ohh yeah damn right.

Har sony lagrat information i klartext eller dåligt krypterat skulle jag stämt skiten ur dem om något hände mig.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av kexan:
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

tråkigt att idioter fortfarande leker hackers....

Då måste Sony säkerhet vara otroligt dålig om det räcker med att folk leker hackers för att komma åt 77 miljoner användares uppgifter inklusive möjligen även kontokortsnummer.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

Tråkigt att du har fel.

Vad baserar du det på? Vad jag läst så har jag inte sett någon info om lösenorden var hashade eller inte. Och om de var hashade hur var det gjort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att Sony attackerades beror antagligen på att de hade för lite begränsningar från början. Skulle inte samma idioter som nu hackar PSN använda Other OS för att kunna spela sina piratspel och emulatorer så hade funktionen antagligen fortfarande funnits kvar. Sony har stått på samma sida som sina konsumenter och utvecklare, inte suttit på en hög häst som Microsoft. Det var användarna som kastade den första stenen i det här fallet..

Nä. Sony valde att inte ha med OtherOS på PS3 Slim först och hävdade att det berodde på att det inte gick att köra OtherOS på den. Självklart gör det folk nyfikna på varför. Nu när folk hackat konsolen så visade det sig att Sony bara ljög. Det går utmärkt att köra OtherOS på PS3 Slim.

Och visst var det en enskild användare som lödde på chip på sin PS3 och med det lyckades läsa lite minne. Inget på långa vägar gjorde det möjligt att spela piratkopierade spel eller liknande.

Även Xbox 360 har hackats några gånger men de gångerna de gjort så har Microsoft patchat det och sen har det inte varit något mer med det.

Sen kan man ju undra vad Sony pysslar med. Kan rekommendera att ni läser: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-psn-security... . Tex när man laddar ner ett spel så är det konsolen som bestämmer om man behöver betala eller inte. Istället för att på servern kontrollera om användaren ska betala eller inte.

Medlem

...... skrev något argt men...suck...orka bry sig. Nytt Visa och inga kontokortsuppgifter i framtiden på PSN.... vilket ju lär minska mina spontanköp i PSN storen med 99.7%. Pfft...

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Alla ni som stödjer ett system som håller tillbaka utveckling kan gå och lägga er.
Det stora företag gör idag medans så kallade vanliga människor bjuder på röv är helt sjukt.

Visst Sony är bara ett exempel men anledningen till att man tar upp dom nu är för att inom "nördkulturen" så är dom värst just nu.

Sen finns google som du antingen inte känner till eller inte vet hur man använder.
Har du några problem så kan jag försöka skicka direktlänkar om du inte klarar av det själv, så att du slipper att söka men så lost hoppas jag inte att du är?

Vet dock inte vad FZ tillåter i direktlänkar så lägger inte upp något fast här.

Medlem

Det som är mest irriterande är att jag tänkte gå in och köpa Tactical Ogre nu till min psp så jag har nåt att göra på en 12 timmars bil resa imorrn, men icke då


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Alla ni som stödjer ett system som håller tillbaka utveckling kan gå och lägga er.
Det stora företag gör idag medans så kallade vanliga människor bjuder på röv är helt sjukt.

Visst Sony är bara ett exempel men anledningen till att man tar upp dom nu är för att inom "nördkulturen" så är dom värst just nu.

Sen finns google som du antingen inte känner till eller inte vet hur man använder.
Har du några problem så kan jag försöka skicka direktlänkar om du inte klarar av det själv, så att du slipper att söka men så lost hoppas jag inte att du är?

Vet dock inte vad FZ tillåter i direktlänkar så lägger inte upp något fast här.

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag skrev vad jag tycker och jag skrev min åsikt. Jag behöver inte googla på mina åsikter? =P

Jag är nöjd med Sony , vad dom ger och vad dom givit mig.

Jag ser PS3 som en spelkonsoll och inget mer. Alla som vill modda det osv kan väl bara skita i att köpa ett ps3 och hålla sig till PC då?


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Alla ni som stödjer ett system som håller tillbaka utveckling kan gå och lägga er.
Det stora företag gör idag medans så kallade vanliga människor bjuder på röv är helt sjukt.

Visst Sony är bara ett exempel men anledningen till att man tar upp dom nu är för att inom "nördkulturen" så är dom värst just nu.

Sen finns google som du antingen inte känner till eller inte vet hur man använder.
Har du några problem så kan jag försöka skicka direktlänkar om du inte klarar av det själv, så att du slipper att söka men så lost hoppas jag inte att du är?

Vet dock inte vad FZ tillåter i direktlänkar så lägger inte upp något fast här.

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag skrev vad jag tycker och jag skrev min åsikt. Jag behöver inte googla på mina åsikter? =P

Jag är nöjd med Sony , vad dom ger och vad dom givit mig.

Jag ser PS3 som en spelkonsoll och inget mer. Alla som vill modda det osv kan väl bara skita i att köpa ett ps3 och hålla sig till PC då?


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

Orkar inte förklara för en liten unge hur företag fungerar. Men du kommer nog förstå det om några år.

Så du påstår att Sony är ett bra företag? Förklara då för mig hur dom kan ha ett spelnätverk med över 70 miljoner medlemmar, vilket små ungar (14-åringar, ha-ha) kan hacka sig igenom och få tillgång till medlemmarnas kontonummer, samt krascha det så det är avstängt i en vecka?

Jo, du får nog orka att förklara. Om det är piratkopiering du menar så är det nog en liten minoritet som kommer göra detta, iom. att det inte går att spela online med det.

Medlem

Japp nu får man börja nåta på gamla wow igen precis när man köpte crysis 2, infamous och mw2 igen i tordsdags kul när man kommer hem och inte kan spela online.

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Alla ni som stödjer ett system som håller tillbaka utveckling kan gå och lägga er.
Det stora företag gör idag medans så kallade vanliga människor bjuder på röv är helt sjukt.

Visst Sony är bara ett exempel men anledningen till att man tar upp dom nu är för att inom "nördkulturen" så är dom värst just nu.

Sen finns google som du antingen inte känner till eller inte vet hur man använder.
Har du några problem så kan jag försöka skicka direktlänkar om du inte klarar av det själv, så att du slipper att söka men så lost hoppas jag inte att du är?

Vet dock inte vad FZ tillåter i direktlänkar så lägger inte upp något fast här.

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag skrev vad jag tycker och jag skrev min åsikt. Jag behöver inte googla på mina åsikter? =P

Jag är nöjd med Sony , vad dom ger och vad dom givit mig.

Jag ser PS3 som en spelkonsoll och inget mer. Alla som vill modda det osv kan väl bara skita i att köpa ett ps3 och hålla sig till PC då?

Det jag vill ha sagt är att ifall du använder google så kommer du snart märka att det du skriver är fördomar.

Bara för att du är nöjd och inte lyssnar när folk säger till när sony gör fel så tycker jag att du bör minst använda google för att inte skapa för mycket "radiobrus","tjat", "rage" eller andra saker som symboliserar störningar i människors vardag.

Lär dig innan du skriver så du slipper att irretera folk genom att slänga ur dig random oproduktiva kommentarer om och om och om och om och om igen.......

123
Skriv svar