Peter Molyneux erkänner Kinect-brister

Robot
Peter Molyneux erkänner Kinect-brister

"Som inmatningsorgan har det stora problem", säger Peter Molyneux.

#fable-the-journey, #microsoft, #lionhead


Inaktiv
Peter Molyneux erkänner Kinect-brister

Varför är det så svårt för vissa utvecklare att kombinera dom båda när det kommer till spel som dom har gjort med tex Mass Effect 3? Dom momenten som kräver eller klarar sig bättre med kontroll så sköter den det och så resten på Kinect.

Vore ju inste svårt att programmera in en koll om man håller en kontroll i handen och sedan med tummen trycka på någon knapp vid precissions moment tycker man...

Det är inte Kinect i sig som är begränsningen utan hur utvecklare tenderar att gå all in när det kommer något nytt.

Medlem

Peter är ju en av de stora innovatörerna i branschen men jag tror inte ens han kommer lyckas med att skapa ett Core spel där Kinect inte känns som en enda stor gimmick. Har inte sett ett enda spel som jag tilltalas av, däremot är Kinect intressant som hårdvara tack vare alla moddar som finns på nätet och enda anledningen till att jag överhuvudtaget ens är sugen.

Skrivet av ThreeZool:

Det är inte Kinect i sig som är begränsningen utan hur utvecklare tenderar att gå all in när det kommer något nytt.

Det du menar är att använda Kinect som ett komplement (vilket jag personligen anser är det bästa) men det Peter menar är att använda den som kontroll och där fallerar den grovt tack vare styrningen något som också visades på E3 där samtliga core spel var s.k rail shooters.

Medlem

Kinect hade varit så mycket bättre om man hade vågat sig på att kombinera det med en speciell kontroll på samma sätt som på Wii eller Move. Man hade fortfarande kunnat tracka hela kroppen men ändå haft kvar möjligheten att kunna trycka på knappar.

Just en xbox dosa är nog inte optimal att kombinera med kinect dock så man hade behövt skapa en särskild kinect kontroll...

Medlem

Äh, hela han är ett problematiskt inmatningsorgan.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Äh, hela han är ett problematiskt inmatningsorgan.

Eller utmatningsorgan.

Men i detta fall låter det som om han beskriver verkligheten. Inget att klanka ned på tycker jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Peter har rätt med det där med Kinect, och nej det är absolut inte hur jävla lätt som helst att göra ett spel med stöd för Kinect. Som att jag skulle säga att jag lika gärna kan göra ett sådant spel med bara ett jävla klick. Det funkar inte så.

Medlem

Vad hände med Milo? Eller var det lite för överambitiöst projekt/naiv dröm


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av HoloDuke:

Äh, hela han är ett problematiskt inmatningsorgan.

Eller utmatningsorgan.

Men i detta fall låter det som om han beskriver verkligheten. Inget att klanka ned på tycker jag.

Nej, han är absolut inte ute och far i det här fallet. I regel har han, trots allt, en del vettigt att säga, men jag kommer aldrig riktigt komma över hur många gånger som han har gjort mig besviken.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Nej, han är absolut inte ute och far i det här fallet. I regel har han, trots allt, en del vettigt att säga, men jag kommer aldrig riktigt komma över hur många gånger som han har gjort mig besviken.

Håller med om att han alltför ofta lovar saker som han inte kan hålla men samtidigt har denne man gett oss spel som Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, Magic Carpet, så det är skäl nog för mig att förlåta honom alla gånger han överdriver hur storslaget hans nästa spel ska bli. Milo som koncept var väldigt intressant och visar på en kreativitet som många av dagens utvecklare saknar, problemet är bara att Peters fantasi inte alla gånger stämmer överens med vad som går att åstadkomma med dagens teknologi.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av HoloDuke:

Nej, han är absolut inte ute och far i det här fallet. I regel har han, trots allt, en del vettigt att säga, men jag kommer aldrig riktigt komma över hur många gånger som han har gjort mig besviken.

Håller med om att han alltför ofta lovar saker som han inte kan hålla men samtidigt har denne man gett oss spel som Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, Magic Carpet, så det är skäl nog för mig att förlåta honom alla gånger han överdriver hur storslaget hans nästa spel ska bli. Milo som koncept var väldigt intressant och visar på en kreativitet som många av dagens utvecklare saknar, problemet är bara att Peters fantasi inte alla gånger stämmer överens med vad som går att åstadkomma med dagens teknologi.

Sannerligen. Hade det inte varit för allt det där hade nog ingen brytt sig om honom i dagsläget, just med tanke på alla besvikelser.

Medlem

den enda rörelseskiten som fungerar är wii. >:O

Medlem

Det är ju en självklarhet att knappar och dylika styrreglage är ett måste för allt mer en en väldigt simpel spelkontroll.
Det jag inte kan förstå är varför ingen kombinerar dessa.
Kinect med en move skulle ju ge spelutvecklare alla möjliga variationer på hur ett spel kan styras.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Molyneux suger inmatningsorgan.


signatur
Medlem

Sant, att röra sig utan extra hjälpmedel blir svårt i kinectspel, själv skulle jag gärna se att Kinect blir mer av ett tillbehör, en bonus, i liknande, eller att man iaf får ha en handkontroll till rörelse.
Annars får de väl bara anställa någon som är smart nog att komma på en bra lösning, alla problem kan lösas...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sant, att röra sig utan extra hjälpmedel blir svårt i kinectspel, själv skulle jag gärna se att Kinect blir mer av ett tillbehör, en bonus, i liknande, eller att man iaf får ha en handkontroll till rörelse.
Annars får de väl bara anställa någon som är smart nog att komma på en bra lösning, alla problem kan lösas...

+1

Forza 4 och Mass Effect 3 verkar vara på rätt väg. Headtracking i Forza och röstkommandon i ME.

Dock så är nog röststyrningen i Mass Effect mer beroende på mjukvaran som följer med kinect än själva kinect. -i teorin borde det fungera med ett vanligt headset.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Förstår inte hur folk kan tycka om Kinect. Köpte den till min lillasyster och spelade lite med henne. Bortkastade pengar tyckte jag. Fördröjningen bara förstör hela tiden. Och med det så försvinner känslan. Reflexer, ingen idé att ha. Du måste alltid vara en tanke före i spelet för att hinna med fördröjningen. Det slutade med att den lades på hyllan och samlade damm. Känns som att detta är teknologi som vi inte klarar av just nu. Inte för en rimlig peng iaf.. (imo)


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Det verkar funka bra med sportspel och gympa, men inte i andra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar