Därför lockar Wii U tillbaka hardcore-spelarna
Under sin presskonferens på årets E3 förklarade Nintendo att Wii U minsann skulle locka tillbaka hardcore-publiken. Nu förtydligar de hur det ska gå till.
#the-legend-of-zelda-twilight-princess
Ånej, ännu en "hardcore" nyhet. Vem bryr sig, det kommer alltid att finnas en "casual"-publik och en, enligt mig felaktigt benämnd, "hardcore"-publik. Jag tycker det är lustigt att allt ska vara svart och vitt inom spelvärlden. Har man en Kinect är man casual enligt hela Internet, har man Halo är man tydligen "hardcore". Finns iof inget i hela världen som är hardcore med Halo. Hardcore-spel är spel som är svåra och hardcore-spelare är spelare som klarar dessa spel eller bara nöter mycket i allmänhet.
Nån som vet om de där små runda grejerna längst upp till höger och vänster på den stora kontrollen är till för att styra i spelet? Som "krysset"?
Annars har jag svårt att se hur man på den där stora kontrollen ska spela FPS spel.
Om man inte kan koppla in en mus och tangentbord så har jag svårt att se hur man ska kunna spela fps.
Yupp, i went there.
Förstår inte varför vissa har sånna problem med uttrycket casual-spelare och hardcore-spelare? Visst, man kanske borde ändra skalan lite och ha casual, gamer och hardcore eller något sådant, men jag ser inte varför man måste klaga på detta i varje tråd...?
Angeånde artikeln så tror jag att Wii U kommer faila stort med det där!
För mig är det knappast så att grafiken kommer att locka mig. Jag anser att nintendo har helt snöat in sig på barn/familje spel, släpp lite vuxnare spel så ska vi se vad man tycker sen.
Sen tycker jag det kan vara dags att släppa stackars Mario eventuellt Zelda med, kom med något nytt!! Snacka om urvattnat.
Förstår inte varför vissa har sånna problem med uttrycket casual-spelare och hardcore-spelare? Visst, man kanske borde ändra skalan lite och ha casual, gamer och hardcore eller något sådant, men jag ser inte varför man måste klaga på detta i varje tråd...?
Angeånde artikeln så tror jag att Wii U kommer faila stort med det där!
Problemet jag har med uttrycken är att de saknar vettig innebörd och används alldeles för ofta felaktigt för att kategorisera spel och spelare. Om man t.ex. ska tolka uttrycket "casual" skulle alla spel som inte är familje- och barninriktade vara "hardcore"-spel. Det säger ju sig självt att det är helt fel att alla icke-barn och familjespel skulle vara "hardcore".
Innan man säger "hardcore" och "casual" kanske man ska definiera vad man tycker att det innebär.
Jag kan tycka att storsläpp såsom Crysis 2 och Duke Nukem är casualspel, medan spel som kräver en hjärna såsom Starcraft t.ex. är "hardcore" under förutsättningen att man är bra på spelet och nöter det mycket.
Ett nytt Zelda/Mario för en ny Nintendo konsol...OH HAI NINTENDO!
Nintendo anses som en barn konsol då Nintendo inte sätter kraft i sina burkar så man kan spela ex BF3 i dom.
Eller menar Nintendo nu en annan "hardcore" publik?
Battlefield är INTE hardcore. Bettlefield är bara en vanlig shooter för vanliga gamers
Förstår inte varför vissa har sånna problem med uttrycket casual-spelare och hardcore-spelare? Visst, man kanske borde ändra skalan lite och ha casual, gamer och hardcore eller något sådant, men jag ser inte varför man måste klaga på detta i varje tråd...?
Angeånde artikeln så tror jag att Wii U kommer faila stort med det där!
Problemet jag har med uttrycken är att de saknar vettig innebörd och används alldeles för ofta felaktigt för att kategorisera spel och spelare. Om man t.ex. ska tolka uttrycket "casual" skulle alla spel som inte är familje- och barninriktade vara "hardcore"-spel. Det säger ju sig självt att det är helt fel att alla icke-barn och familjespel skulle vara "hardcore".
Innan man säger "hardcore" och "casual" kanske man ska definiera vad man tycker att det innebär.
Jag kan tycka att storsläpp såsom Crysis 2 och Duke Nukem är casualspel, medan spel som kräver en hjärna såsom Starcraft t.ex. är "hardcore" under förutsättningen att man är bra på spelet och nöter det mycket.
Det som flest människor verkar se som hardcore är att spelet ger alla spelare en lika stor chans att vinna(och för att vara harcore måste man vara bra på sådana spel av något slag). Förlorar du ska motståndarna ha spelat bättre än dig. Det gäller ju så klart StarCraft. Vinner du så är det för att du hade en bättre taktik är motståndaren. Du förlorar aldrig av slumpen och något sånt som tur existerar inte.
Nån som vet om de där små runda grejerna längst upp till höger och vänster på den stora kontrollen är till för att styra i spelet? Som "krysset"?
Annars har jag svårt att se hur man på den där stora kontrollen ska spela FPS spel.
Om man inte kan koppla in en mus och tangentbord så har jag svårt att se hur man ska kunna spela fps.
Yupp, i went there.
du är ju uppenbart inte hc, en riktig coreplayer kan spela med båda, ä man riktigtriktigt hård, kan man spela med ett permobil blåsrör.
Styret upp och däcken ner
Talang, Erfarenhet man har skaffat sig och Tiden man lägger ner; är väll vad som gör någon till en hardcore gamer, jag själv är en arbetande småbarnsfarsa, jag har inte Tid och nöta ett spel 8timmar på ett dygn så jag är och förblir en casual gamer. Sen om man är världsbäst på StarCraft, Mario eller NHL är väl skitsamma igentligen.. det är väll kul för någon att få vara bäst på något?! sen att förutsättningarna finns för att bli skicklig och att skicklighet påverkar mer än ren tur gör väl att fler HC-spelare dras till ett särskilt spel... Dock tycker jag branshen slänger sig med uttryck om hur de ska "fånga" hardcore-gamers etc alldeles för mkt.. det är inte Spelen som väljer vem som spelar och hur mycket!
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Tycker dom flesta uttryck nuförtiden har fått så konstig innebörd, är man en gamer för att man sitter o spelar farmville?
VERKLIGEN INTE!
Senaste nintendo consolen jag köpte var gamecube, verkar inte som jag kommer att skaffa någon av dom nyare för att dom har så få roliga spel & skumma kontroller.
Jag skulle vilja säga att skillnaden mellan hardcore och casual är att hardcore-spelare spelar för att vinna (mp) eller för att bli bäst (sp). Casual-spelare spelar främst som tidsfördriv (sp) eller som ett sätt att umgås (mp). (Rent generellt)
Men jag tycker inte att man ska vara låst till att en person eller ett spel är definitivt det ena eller det andra. Jag uppskattar både hardcorespel och casualspel beroende på humöret.
Hardcorespel kan också uppskattas av casualspelare, men ett casualspel blir inte hardcore om det inte går att bli tillräckligt bra i det. Ex. på casualspel som ändå går att tävla i är t ex WoW och Guitar Hero.
Jag skulle vilja säga att skillnaden mellan hardcore och casual är att hardcore-spelare spelar för att vinna (mp) eller för att bli bäst (sp). Casual-spelare spelar främst som tidsfördriv (sp) eller som ett sätt att umgås (mp). (Rent generellt)
Men jag tycker inte att man ska vara låst till att en person eller ett spel är definitivt det ena eller det andra. Jag uppskattar både hardcorespel och casualspel beroende på humöret.
Hardcorespel kan också uppskattas av casualspelare, men ett casualspel blir inte hardcore om det inte går att bli tillräckligt bra i det. Ex. på casualspel som ändå går att tävla i är t ex WoW och Guitar Hero.
Tycker att vi har en vinnande förklarning här! (Y) Jag tror att folk blandar ihop hardcore och professional, vilket kanske skapar lite förvirring
Jag har alltid varit skeptisk till att använda mig av begreppet 'hardcore gamer'.
Kanske det är gruppen av människor som:
1) Lägger ned mycket tid på spel
2) Vet vad ord som till exempel 'spelmekanik' betyder och hur det påverkar ett spel.
3) Bryr sig om ovanstående
... alla har säkert sin egen definition av begreppet.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Jag skulle vilja säga att skillnaden mellan hardcore och casual är att hardcore-spelare spelar för att vinna (mp) eller för att bli bäst (sp). Casual-spelare spelar främst som tidsfördriv (sp) eller som ett sätt att umgås (mp). (Rent generellt)
Men jag tycker inte att man ska vara låst till att en person eller ett spel är definitivt det ena eller det andra. Jag uppskattar både hardcorespel och casualspel beroende på humöret.
Hardcorespel kan också uppskattas av casualspelare, men ett casualspel blir inte hardcore om det inte går att bli tillräckligt bra i det. Ex. på casualspel som ändå går att tävla i är t ex WoW och Guitar Hero.
Tycker att vi har en vinnande förklarning här! (Y) Jag tror att folk blandar ihop hardcore och professional, vilket kanske skapar lite förvirring
Jag tycker också att det låter som en vettig definition. Den är tagen!
Och deras glädje var som svärd
Jag skulle vilja säga att skillnaden mellan hardcore och casual är att hardcore-spelare spelar för att vinna (mp) eller för att bli bäst (sp). Casual-spelare spelar främst som tidsfördriv (sp) eller som ett sätt att umgås (mp). (Rent generellt)
Men jag tycker inte att man ska vara låst till att en person eller ett spel är definitivt det ena eller det andra. Jag uppskattar både hardcorespel och casualspel beroende på humöret.
Hardcorespel kan också uppskattas av casualspelare, men ett casualspel blir inte hardcore om det inte går att bli tillräckligt bra i det. Ex. på casualspel som ändå går att tävla i är t ex WoW och Guitar Hero.
Grabben han kan!
Om dom har Zelda redo vid release så kommer jag stå i kö iaf...
Har haft samtliga nintendokonsoler förutom Wii, tilltalade mig inte. Tycker Wii U, frånsett namnet, ser lovande ut. Kan bli något att roa sig med tills nästa xbox och playstation kommer. Låter som konsolnörd nu, lirar egentligen mest på PC...