Bethesda: färre features gör Skyrim bättre

Medlem

Jag har läst intervjun i sin helhet och allt de säger låter bra, och de förklarar alla förändringar de har gjort på ett bra sätt. I slutändan är det de som är spelskaparna, inte jag (och ingen annan i den här tråden) så jag litar på deras omdöme.

Skyrim låter skitkul och jag hoppas man kan köra med 360 dosa på PCn.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

tycker detta sätt att döda sina älsklingar på för att prioritera funktionaliteten på konsolerna är fullständigt bedrövligt. Börjar bli trött på utvecklare som bajsar på oss pc-spelare. Spel är och kommer alltid vara bäst på pc. Så är det bara. Trist att det bara är några få (men grymma) utvecklare som fortfarande håller fast vid detta.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Hoppas bara att de inte börjar skära ner på naturen för att "koncentrera på gameplay", jag vill kunna irra runt i skogar och övrigt i flera veckor.

Och ja, Elderscrolls kommer troligen snart även till WII och vara klassat från 5 år och uppåt

När det gäller svårighetsgraden i spelen: Spelade om både TES3 och TES4 för några veckor sedan, och de var lika enkla, det som skiljer easy vs hard är antalet slag du behöver dela ut till fienden vilket gör att slagsmål tar längre tid.

Alltså: TES blir inte svårare och kräver inte mer hjärna - det tar bara längre tid och kräver mer potions.

Medlem
Skrivet av Sernert:

Jösses vilket gnäll över absolut ingenting. Det enda de säger är att de inte kommer ta in saker som redan tidigare var borttagna. Jag förstår verkligen att de tog bort levitation även om jag saknade mark-recall lite. Klart de vill göra ett utmanande spel och kunna ha fräcka encounters som spelaren inte bara svävar ur.
"Åh bossen, jag tar levitate och hoppas mina pilar räcker... skoj!"
Hade väl fungerat bättre i Skyrim där drakarna flyger men jag hade nog snarare löst genom att inte låta vissa spells kastas under strid på något vis. Det måste finnas en balans mellan spelarens möjligheter och skaparnas möjligheter även om jag också uppskattar friheten med en sandlåda så har jag lite förståelse för skaparna och deras viljor med...

Håller med helt och hållet. Förstår inte allt detta gnällande, trodde någon verkligen att levitation skulle vara i Skyrim?

Medlem
Skrivet av Sernert:

...
"Åh bossen, jag tar levitate och hoppas mina pilar räcker... skoj!"
...

Tror du alla tycker precis som du när det gäller vad som är skoj eller inte? Spela striderna i ditt SP-sandlådespel precis som du vill!

Generellt för alla nyare spel saknar jag valfrihet. Jag menar en sak som speedruns blir svårare när handlingsfriheten minskas. Visst, inte alla som gillar speedruns men bara att möjligheten finns tycker jag är häftigt.

Exempel och SPOILER om ni inte spelar Morrowind. Ni är varnade!
Morrowind speedrun (klara main quest på några få minuter):
http://www.youtube.com/watch?v=m1IRxTN-_kU
...och:
http://www.youtube.com/watch?v=T_fFApDyki4


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Kan inte alla gnälliga Pc spelare....sluta gnälla???
Löjligt är bara förnamnet...

Medlem
Skrivet av Manqs:

Klart som korvspad att jag ska kunna äga en goblin med vassa tänder som enda vapen gonom att levitera med en pilbåge. Allt annat är fånigt.

Blir det inte ännu mer fånigt att sväva omkring och skjuta på en varelse som istället för att springa därifrån bara står och ser dum ut?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Hoppas bara att de inte börjar skära ner på naturen för att "koncentrera på gameplay", jag vill kunna irra runt i skogar och övrigt i flera veckor.

Och ja, Elderscrolls kommer troligen snart även till WII och vara klassat från 5 år och uppåt

När det gäller svårighetsgraden i spelen: Spelade om både TES3 och TES4 för några veckor sedan, och de var lika enkla, det som skiljer easy vs hard är antalet slag du behöver dela ut till fienden vilket gör att slagsmål tar längre tid.

Alltså: TES blir inte svårare och kräver inte mer hjärna - det tar bara längre tid och kräver mer potions.

Eller så kör man med Deadly reflex + deadlier weapon, 1-3 slag så dör motståndaren, samma gäller dig. Då gäller det att tima block eller dodga. Riktigt kul. Gäller oblivion då.

Medlem

Jag är en pc spelare... men fattar i stort sett inte vad alla klagar på?

För det första att pga konsoll så blir spelet lättare? Skit snack, jag har spelat morrowind (som många menar att den är bäst pc anpassad) på original xbox med inga problem. Konsoll spelarna kan spela RPG på konsoll lätt...

För det andra... LÄTT?? Var oblivion så j*vla lätt när man hade max svårighetsgrad (ja just det har ni glömt det?) Och i morrowin vad var så himla speciellt med svårigheten där då... man kan välja svårighetsgrad där med. Och om det finns NÅN anledning till varför det "fördummar" spelet är att spelarna själva är dumma, inget "ååhhh konsoll nötter kan inte spela" skit snack? PC spelarna har like mycket influens till svårigheten som konsoll "nötterna"

Altså jag är så trött på er attityd, jag tycker ätt pc är den främsta spelmaskinen med moddar, mus osv osv... men inte sitter jag och gnäller på saker som INTE ENS spelar en stor roll? Och som DELVIST inte är sant? Ta er Till FAKTA och tänk, det är det enda ni behöver göra, och vem vet spel utvecklarna kanske ser det och börjar göra svårare spel till er?

Medlem

@MasterKJK du har varit registerad sedan 2009 och du orkar fortfarande gnälla på alla PC fanboys som dominerar FZ?

Jag känner mig redan stentrött på folket här och överväger att avsluta mitt konto.


signatur

// Bacon <3

Medlem

PC spelarna klagar på försämringar i dagens spel, ni konsollfanboys gnäller på folk som gnäller... Vilket är värst?

Här får ni en väg ut: http://www.gamereactor.se/

Ha det bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag är en pc spelare... men fattar i stort sett inte vad alla klagar på?

För det första att pga konsoll så blir spelet lättare? Skit snack, jag har spelat morrowind (som många menar att den är bäst pc anpassad) på original xbox med inga problem. Konsoll spelarna kan spela RPG på konsoll lätt...

För det andra... LÄTT?? Var oblivion så j*vla lätt när man hade max svårighetsgrad (ja just det har ni glömt det?) Och i morrowin vad var så himla speciellt med svårigheten där då... man kan välja svårighetsgrad där med. Och om det finns NÅN anledning till varför det "fördummar" spelet är att spelarna själva är dumma, inget "ååhhh konsoll nötter kan inte spela" skit snack? PC spelarna har like mycket influens till svårigheten som konsoll "nötterna"

Altså jag är så trött på er attityd, jag tycker ätt pc är den främsta spelmaskinen med moddar, mus osv osv... men inte sitter jag och gnäller på saker som INTE ENS spelar en stor roll? Och som DELVIST inte är sant? Ta er Till FAKTA och tänk, det är det enda ni behöver göra, och vem vet spel utvecklarna kanske ser det och börjar göra svårare spel till er?

+1 precis samma åsikter som dig

Skrivet av PcKaffe:

@MasterKJK du har varit registerad sedan 2009 och du orkar fortfarande gnälla på alla PC fanboys som dominerar FZ?

Jag känner mig redan stentrött på folket här och överväger att avsluta mitt konto.

Teh fuuk? Först sitter du åå säger att det kommer bli grymt blablabla och att du kommer använda 360 kontroll till pc, sen så sitter du åå gnäller på han som bara säger sin åsikt och att du överväger att avsluta ditt konto? :\ visst avsluta ditt konto, jag kommer iallafall inte bry mig..

Medlem

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

@MasterKJK du har varit registerad sedan 2009 och du orkar fortfarande gnälla på alla PC fanboys som dominerar FZ?

Jag känner mig redan stentrött på folket här och överväger att avsluta mitt konto.

Gör det, och bli medlem på någon konsolsida med alla andra fjortisar istället.

Medlem
Skrivet av krad:

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

okay åsså kommer du ådå.. Vafan är det med alla pc-fanboys? ska alltid sitta och klaga på att allting blir så jäkla lätt på konsoll, jag tycker då personligen det inte blir nå lättare, snarare svårare. på pc kan du sitta och binda till vilken jäkla knapp du vill, vill du gå frammåt på T, bakåt på K, höger på R och vänster på P så varsågod de får du göra om du tycker det är skönt (dock tror jag inte många tycker det :P, men principen är att du kan göra det så lätt för dig som möjligt) medans på konsoll så har du alla knappar utsatta åt dig redan, visst på vissa spel kan du ändra mellan ett par olika button set-ups men inte mer än så. >Sen så på pc har du en mus som du kan dra hur du vill vart du vill och det är betydligt lättare att få siktet dit du vill, spakarna däremot är snäppet svårare att dra precis hur du vill.<-- detta är en personlig åsikt. Och det som gör mig mest förbannad är att du sitter och tror att vi konsolspelare är helt jävla dum i huvet.. :evil:

Medlem

Låter skitbra, trött på alla "peka och klicka"-spel. Action, story och skön kontroll ska det vara. Duger inte det finns ju alltid Kalle Kunskap, där man kan leka med musen...

I en perfekt värld hade man gjort spelet i två versioner från scratch, PC-spelarna får leka med musen och knapparna och konsolspelarna slipper alla crappiga designfel i grafiken, men nu betalar ju PC-spelare inte tillräckligt för sig och köper för få spel så nu får man stå sitt kast.

Medlem

Antar skyrim blir ytterligare ett spel som säneker ens IQ när man spelar det. Börjar bli farligt att spela dagens spel, man märker snabbt att efter ett tag blir till och med 1+1 fruktansvärt svårt att räkna ut. Tacka vet jag äldre PC spel där man fick använda hjärnan och inte spelade genom spelen sovandes.

och lol på alla fanboys som försvarar alla bethesdas handlingar, just pga sånna människor dagens spel ser ut som de gör

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Låter skitbra, trött på alla "peka och klicka"-spel. Action, story och skön kontroll ska det vara. Duger inte det finns ju alltid Kalle Kunskap, där man kan leka med musen...

I en perfekt värld hade man gjort spelet i två versioner från scratch, PC-spelarna får leka med musen och knapparna och konsolspelarna slipper alla crappiga designfel i grafiken, men nu betalar ju PC-spelare inte tillräckligt för sig och köper för få spel så nu får man stå sitt kast.

Det är en dålig myt att PC spelare köper mindre, sen att virtuella köp inte räknas med i någon statistik säger väl en hel del om att den myten matas av media.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Tror spelet kommer få betyg "tveksamt" av fz när det släpps...

Ja om det är naket i spelet så kommer det garanterat få det.

Sry FZ jag kunde inte hålla mig...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Kommer nog mods som lägger till saker man saknar, garanterat. Finns redan mods tills oblivion som delar upp armors i fler delar, tex right shoulder, left shoulder osv.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Haha, åh Howard, vilken idiot du blivit. Snart vill du väl göra ett FPS i CoD-franchisen.

Medlem

Både jag och mina polare ser sjukt mycket fram emot det här, gillar allt jag hört änsålänge. Tror det här kommer bli ett toppenspel!

Medlem

Jag litar väldigt mycket på Bethesda och Howard, de brukar sällan göra mig besviken.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av krad:

Hahahahah, fy fan vad spelindustrin börjar likna dåliga Hollywoodproduktioner. Först ska det va PG 10 så att alla små snorungar kan sitta med sin konsolkontroll i arslet och spela utan att se blod eller bli skrämda av något monster. Sen ska man inte krångla till det, man ska trycka på en knapp för att slå, en annan för att gå framåt, en annan för att backa, det är komplicerat nog för dom. Kan dom inte ta bort gåfunktionen, så att man följer en bana istället?

Konsolerna har förstört hela spelindustrin.

okay åsså kommer du ådå.. Vafan är det med alla pc-fanboys? ska alltid sitta och klaga på att allting blir så jäkla lätt på konsoll, jag tycker då personligen det inte blir nå lättare, snarare svårare. på pc kan du sitta och binda till vilken jäkla knapp du vill, vill du gå frammåt på T, bakåt på K, höger på R och vänster på P så varsågod de får du göra om du tycker det är skönt (dock tror jag inte många tycker det :P, men principen är att du kan göra det så lätt för dig som möjligt) medans på konsoll så har du alla knappar utsatta åt dig redan, visst på vissa spel kan du ändra mellan ett par olika button set-ups men inte mer än så. >Sen så på pc har du en mus som du kan dra hur du vill vart du vill och det är betydligt lättare att få siktet dit du vill, spakarna däremot är snäppet svårare att dra precis hur du vill.<-- detta är en personlig åsikt. Och det som gör mig mest förbannad är att du sitter och tror att vi konsolspelare är helt jävla dum i huvet.. :evil:

Inget ont om er konsolspelare men det du sa var ju bara idiotiskt.. Ja, man kan ändra kontrollerna hur man vill på PC, något fel med det? Alla spel kommer med förinstallerade kontroller i vilket fall som helst, som man sen kan skräddarsy till vilka knappar man än vill ha. Något fel med det? Njäe. Kanske bäst att inte kommentera när det du säger inte har någon substans överhuvudtaget.

oan
Medlem
Skrivet av Exim:

Morrowind > Oblivion > Skyrim

Någon som ser en trend ?

Humor

Medlem
Skrivet av Woffen:

Då är det ju skönt att man skaffar detta på PC, så man kan få lite fler features via creation kit

Precis, gutt som bara den


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem

Kommer bli episkt! Kommer köpa det till xbox och pc

Medlem
Skrivet av BoZo:

Känns tyvärr så i dags läget.

bra artikel!

Medlem

Jag har då sagt det förut, och jag tänker då säga det igen: Jag litar på Todd Howard. Säger han att något kommer funka, så kommer det att funka. Sen så vill jag bara tillägga att jag klarar knappt av att läsa de flesta kommentarerna här, det känns som att det är grammatikskola som gäller för dem flesta här. Hur man använder punkt och komma får man väl åtminstone lära sig i lågstadiet, eller har jag fel?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

123
Skriv svar