Över 100 speedruns på fem dagar - pågår nu!

Medlem

tycker det är förbannat grymt att alla donationer har bringat in över en halv miljon svenska kronor...
115 000$ för att vara mer exakt. Nyheter som dessa borde uppmärksammas i aftonbladet, det händer mer i gamer-världen än folk tror!

Jag har donerat, hoppas flera gör det

Förresten så kan man ju donera bara av det faktumet att de har ett marathon det är ju massor med kul att titta på ju! Sen att pengarna går till cancer är ju bara en bonus.

Favoriter:

Half-life
Duke Nukem
Zelda: A link to the past
Zelda: OoT
Super Meat Boy
Quake.

Var det någon som kollade Halo: reach? Fy tusan vilken buzzkill att titta på -.-

Medlem

Jag tittade en stund på Halo recach, men tyckte det var tråkigt.

Vad menas med "buzzkill" föresten?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ohh! Nästa är Serious Sam: The Second Encounter.

Skall hålla koll på Magica Unreal och System shock om några timmar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Something that spoils or ruins an otherwise enjoyable event" Som svar till din fråga om buzzkill.
Kanske inte riktigt i sin rätta kontext där jag skrev det.

I vilket fall var det tråkigt, tog för lång tid och det gick bara sakta. Dödade stämmningen lite i det hela, det var ett jävla liv i chatten om att det var ett tråkigt spel osv.

Spelet är säkert jättekul att spela, men det är ingen vidare speedrun med det.

Medlem
Skrivet av lucifer579:

"Something that spoils or ruins an otherwise enjoyable event" Som svar till din fråga om buzzkill.
Kanske inte riktigt i sin rätta kontext där jag skrev det.

I vilket fall var det tråkigt, tog för lång tid och det gick bara sakta. Dödade stämmningen lite i det hela, det var ett jävla liv i chatten om att det var ett tråkigt spel osv.

Spelet är säkert jättekul att spela, men det är ingen vidare speedrun med det.

Nej det är inget Meat boy.

Håller med eftersom jag dels inte spelat något Halo och det jag sett har inte imponerat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

HAha! Tittade på Unreal och kommentatorn sade "Hey! Health isn't regenerating, this isn't an FPS." lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De är uppe i 120000 dollar nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Riktigt kul att kolla/lyssna på, det har stått och gått mer eller mindre hela helgen. Kul att nästa troligen körs i Sverige

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Riktigt kul att kolla/lyssna på, det har stått och gått mer eller mindre hela helgen. Kul att nästa troligen körs i Sverige

Japp, samma här! Älskar sådant här! Snart över dock.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lite drygt med speedruns som är estimerade till 6 timmar (!). :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Lite drygt med speedruns som är estimerade till 6 timmar (!). :/

Det var ju dessutom två delar, men jag antar att det var ett väldigt önskat spel, annars hade dom nog inte kört det. Dessutom gav det riktigt bra med donationer.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Tybalt:

Lite drygt med speedruns som är estimerade till 6 timmar (!). :/

Det var ju dessutom två delar, men jag antar att det var ett väldigt önskat spel, annars hade dom nog inte kört det. Dessutom gav det riktigt bra med donationer.

Mjo... men de skulle lätt ha kunnat spelat 6 till 9 andra spel istället för just final fantasy.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sant, fast nu kommer ju snart bonus-streamen

Medlem

Håller med. Vissa spel gör sig helt enkelt inget vidare för speed runs. Jag tycker enklare spel som meat boy och mario gör sig betydligt bättre än rollspel och sånt. Någon som orkade se mario RPG?

Skriv svar