Skyrim – husbygge, drakridning, Kinect-skrik
Utvecklarna bakom Skyrim spenderade en vecka på att kläcka och förverkliga mer eller mindre otroliga idéer. "Kan detta vara framtida dlc? Vi vet inte."
#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim
Så detta är alltså ett spel man skulle väntat med tills det är "klart" innan man började spela det?
Nu har jag ju redan hunnit tröttna på det stela äventyret, så nu är det ju ingen vits att släppa mer innehåll och förbättringar, som borde funnits med i retail.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Ja fattar verkligen inte på mig spelutvecklare. De kan gör alla dessa, nästan sjävklara ideerna, på en VECKA, men under de ÅR de utvecklar spelen, kan de inte implementera eller tänka ut de? Någon kan gärna förklara.
Sen vill dom att man ska betala för nästan självklara saker, om detta nu blir ett DLC. Även de buggar och kraschar spelen har när de släpps, no acceptáblé
Ja fattar verkligen inte på mig spelutvecklare. De kan gör alla dessa, nästan sjävklara ideerna, på en VECKA, men under de ÅR de utvecklar spelen, kan de inte implementera eller tänka ut de? Någon kan gärna förklara.
För det första så är ju grejerna dom visar upp i videon inte klara, utan halvfärdiga idéer som självklart tar en del tid att förfina. För det andra så har dom ju en deadline att följa, svårare är det inte.
Tjena grabbar, vi ville bara visa att vi kunde fixa skitmycket saker på en vecka som vi lätt hade kunnat lägga in i spelet.... men vi ville inte det, här har ni den halvfärdiga produkten för 500kr istället, ha de gött!
Knappast så att de har fria tyglar när de utvecklar spelet, de har vissa saker de måste hålla sig till.
Det är knappast så att de inte VILL, det är så att de inte KAN för det mesta. Deadlines, budget, förläggare som säger stopp etc etc.
Jag tror det finns en anledning till varför Bethesda är framgångsrika spelutvecklare och ni som kommenterar här INTE är det. Bara för att man kan lägga in allt det här i spelet betyder inte att spelet blir bättre om man gör det. Lyssnar man på hela keynoten som Todd Howard inatt så förklarar han väldigt bra hur man gör ett bra spel.
T ex nämner han det här med hästar, att det vore så enkelt att göra hästar bättre genom att använda den som packåsna och lägga alla saker i hästens väskor, men det skulle göra hästen så central och viktig för spelet så man skulle inte kunna vara utan den och då tar den fokus ifrån andra saker i spelet som är viktigare för upplevelsen. Jag rekommenderar er att se hela filmen:
http://www.gamespot.com/shows/gamespot-live/?event=skyrims_to...
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Lyantrophy max skill: bli en drake
Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara
Hur makes det sense då "Lycan" har med varulvar att göra?
Folk verkar ju tro att det är ok att slänga in vad som helst i ett spel bara för att man kan. De här, som någon skrev tidigare, är saker som inte är finslipade för fem öre utan "work-in-progress". Sedan har man producent och diverse person man ska gå igenom för att det ens ska tillåtas in i spelet. Tycker någon av dessa att idéerna inte passar till den produkt de gör så tillåts det inte i många fall. Mycket av det som finns här är säkert saker som funnits på deras bord sen tidigare, men som sats stopp för och därför inte kommit in i den slutgiltiga produkten. Det är därför det finns möjlighet att modda spelet om man så skulle vilja det, vilket bara det är en otrolig del i ES-serien. De flesta utvecklarna skulle aldrig tillåta att moddning av deras produkter skulle finnas, och det visar att bethesda tycker att folk ska utveckla spelet så det passar ens egen smak. Sen hade jag själv tyckt att mycket av dessa saker hade kunnat passa in i skyrim.