Skyrim – husbygge, drakridning, Kinect-skrik

Robot
Skyrim – husbygge, drakridning, Kinect-skrik

Utvecklarna bakom Skyrim spenderade en vecka på att kläcka och förverkliga mer eller mindre otroliga idéer. "Kan detta vara framtida dlc? Vi vet inte."

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Skyrim – husbygge, drakridning, Kinect-skrik

nice, tänk om de kunde lägga in det i spelet oxå!

Medlem

Många bra idéer som hade passat in utmärkt, hoppas dom får tid att utveckla och förfina en del av dom åtminstone

Medlem

Vill ha! Screen space ambient occlusion gör så jävla mycket.


signatur

//Schmoo

Med andra ord, ett bättre spel.

Synd att dem inte gjorde mer uppdelade rustningar.

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Vill ha! Screen space ambient occlusion gör så jävla mycket.

SSAO kom ju med någon drivrutinsuppdatering till nVidia, men det hade nog klart sett bättre ut om spelet hade egen. nVidias version är ingen höjdare.

Medlem

Riktigt nice!!

Medlem

Nästan allt var ju grymt intressant, frågan är bara varför inte dom lagt till det.

Medlem

Awesome, Dragon Mount och Lycanthropy skill tree vore sjukt ballt.

Medlem

Så detta är alltså ett spel man skulle väntat med tills det är "klart" innan man började spela det?
Nu har jag ju redan hunnit tröttna på det stela äventyret, så nu är det ju ingen vits att släppa mer innehåll och förbättringar, som borde funnits med i retail.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

I want....Everything!!

Medlem

Mycket roligt skit där! Gillade dock inte Vampire lord.... det gick fan förlångt... Werebear var en trevlig sak dock Och Lycan tree. För övrig var det intressanta saker. Eget husbyggande "Score"


signatur

The spiders won,t find us here.

Moderator | Testpilot

Bra skit!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Allt det här borde förstås varit med i spelet från början.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Allt det här borde förstås varit med i spelet från början.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Wops. Ja absolut.., Dumt att dom inte hade den veckan som sista veckan innan spelet lappades ihop för lansering.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Lyantrophy max skill: bli en drake

Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara

Medlem

Snälla patcha in detta!

Inaktiv

Ja fattar verkligen inte på mig spelutvecklare. De kan gör alla dessa, nästan sjävklara ideerna, på en VECKA, men under de ÅR de utvecklar spelen, kan de inte implementera eller tänka ut de? Någon kan gärna förklara.
Sen vill dom att man ska betala för nästan självklara saker, om detta nu blir ett DLC. Även de buggar och kraschar spelen har när de släpps, no acceptáblé

Medlem

Tjena grabbar, vi ville bara visa att vi kunde fixa skitmycket saker på en vecka som vi lätt hade kunnat lägga in i spelet.... men vi ville inte det, här har ni den halvfärdiga produkten för 500kr istället, ha de gött!

Medlem

väder och vatteneffekterna skulle göra så mycket för spelet. Samma sak med mycket av de andra men ju dessa två saker skulle höja min upplevelse enormt.

Medlem

Jag tror att företaget får förklara detta för sina fans.. Detta kommer göra fansen jävligt förbannade..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Vädereffekterna och olika årstider samt ssao och klädfysiken är det jag saknar mest av det de representerade. Men det andra var ju grymt coolt det med såklart

Medlem
Skrivet av M.Biiz:

Ja fattar verkligen inte på mig spelutvecklare. De kan gör alla dessa, nästan sjävklara ideerna, på en VECKA, men under de ÅR de utvecklar spelen, kan de inte implementera eller tänka ut de? Någon kan gärna förklara.

För det första så är ju grejerna dom visar upp i videon inte klara, utan halvfärdiga idéer som självklart tar en del tid att förfina. För det andra så har dom ju en deadline att följa, svårare är det inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tjena grabbar, vi ville bara visa att vi kunde fixa skitmycket saker på en vecka som vi lätt hade kunnat lägga in i spelet.... men vi ville inte det, här har ni den halvfärdiga produkten för 500kr istället, ha de gött!

Knappast så att de har fria tyglar när de utvecklar spelet, de har vissa saker de måste hålla sig till.
Det är knappast så att de inte VILL, det är så att de inte KAN för det mesta. Deadlines, budget, förläggare som säger stopp etc etc.

Medlem

Jag tror det finns en anledning till varför Bethesda är framgångsrika spelutvecklare och ni som kommenterar här INTE är det. Bara för att man kan lägga in allt det här i spelet betyder inte att spelet blir bättre om man gör det. Lyssnar man på hela keynoten som Todd Howard inatt så förklarar han väldigt bra hur man gör ett bra spel.

T ex nämner han det här med hästar, att det vore så enkelt att göra hästar bättre genom att använda den som packåsna och lägga alla saker i hästens väskor, men det skulle göra hästen så central och viktig för spelet så man skulle inte kunna vara utan den och då tar den fokus ifrån andra saker i spelet som är viktigare för upplevelsen. Jag rekommenderar er att se hela filmen:

http://www.gamespot.com/shows/gamespot-live/?event=skyrims_to...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kuzul:

Lyantrophy max skill: bli en drake

Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara

Hur makes det sense då "Lycan" har med varulvar att göra?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kuzul:

Lyantrophy max skill: bli en drake

Vet att det inte visades, men fan vad roligt det skulle vara

Hur makes det sense då "Lycan" har med varulvar att göra?

För att "Lycantrophy" inte har med endast varulvar att göra?

Medlem

Folk verkar ju tro att det är ok att slänga in vad som helst i ett spel bara för att man kan. De här, som någon skrev tidigare, är saker som inte är finslipade för fem öre utan "work-in-progress". Sedan har man producent och diverse person man ska gå igenom för att det ens ska tillåtas in i spelet. Tycker någon av dessa att idéerna inte passar till den produkt de gör så tillåts det inte i många fall. Mycket av det som finns här är säkert saker som funnits på deras bord sen tidigare, men som sats stopp för och därför inte kommit in i den slutgiltiga produkten. Det är därför det finns möjlighet att modda spelet om man så skulle vilja det, vilket bara det är en otrolig del i ES-serien. De flesta utvecklarna skulle aldrig tillåta att moddning av deras produkter skulle finnas, och det visar att bethesda tycker att folk ska utveckla spelet så det passar ens egen smak. Sen hade jag själv tyckt att mycket av dessa saker hade kunnat passa in i skyrim.

Medlem

ASD!#!";L#;!#IOJIFLO;SÖÄ

Rage post. Jag satt i fyra timmar med editorn, skapade oerhört trevliga saker, men självklart går de inte att spara... "You need to close all dialog boxes before saving"

gg, det finns inte några dialogrutor.

123
Skriv svar