Vanliga frågor (FAQ)

Medlem

hade visserligen upptäckt svar på det mesta den senaste veckan, men saknade respons på inlägget iallafall... jaja.

det jag menar är att jag kan sitta på forumet, kommer igenom allt intressanta trådar och sen när jag hoppar in 30 minuter senare så är det kanske egentligen bara 10 nya inlägg, men alla olästa inlägg sedan tidigare plus dom 10 nya är kvar.
känns dumt/"jobbigt" att behöva gå in på en avdelning, trycka markera alla, sedan in på nästa, trycka markera alla osv. osv.
nästa gång man kommer in så läser man dom trådar/svar man tycker är av intresse, som max 30%, och så måste man göra om allt detta igen om man inte vill att forumet ska visa/säga att man har missade inlägg i varje avdelning och två dagar senare i varje tråd.

(sry i förhand, jävligt struligt och problematisk med/i skolan just nu, trött och arg på det mesta...)

*EDIT*

http://student.iaa.se/ta05mjn/fz.jpg
detta är vad jag menade tidigare, senaste trådarna ligger kvar i den ordningen dom skapades (eller något sådant... vet inte riktigt vad som bestämmer deras ordning)

*EDIT 2*

http://student.iaa.se/ta05mjn/fz2.jpg
vilket senare leder till detta (att nya inlägg hamnar på sida 2 osv.)

*EDIT 3*

upptäckte en grej till nu, när jag var bland nyheterna och läste en kommentar, så hoppade jag till "snacka om nyheter"-avdelningen, alltså forum-delen av alla nyheter. där fick jag syn på en tråd gällande en intressant nyhet, men klickar man på den så är allt man kan läsa kommentarerna till nyheten, för att läsa själva nyheten vart jag tvungen att gå in på nyhetsarkiv och leta upp den (då den inte var bland senaste eller mest aktiva trådarna).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

W2k
Medlem
Skrivet av omega|werzion:

http://student.iaa.se/ta05mjn/fz.jpg
detta är vad jag menade tidigare, senaste trådarna ligger kvar i den ordningen dom skapades (eller något sådant... vet inte riktigt vad som bestämmer deras ordning)

Det där är helt rätt och normalt, trådarna ligger ordnade efter senaste inlägg. Vilken ordning du sedan läser dem i är ju helt valfritt. Vi skulle förstås kunna fixa så att olästa trådar alltid hamnar överst .. men det skulle ha två dåliga sidoeffekter: (a) Du går in i ett oläst forum, klickar på en tråd och läser den. Du går tillbaka till forumet och POFF, tråden är borta, den ligger på sida 197 efter alla olästa trådar och nu hittar du den inte. (b) Folk som är vana vid det nuvarande sättet skulle säkert klaga.

Tips: Du kan markera alla forum som lästa med knappen "Markera alla" på forumets förstasida.

Skrivet av omega|werzion:

men klickar man på den så är allt man kan läsa kommentarerna till nyheten, för att läsa själva nyheten vart jag tvungen att gå in på nyhetsarkiv och leta upp den

Jobbigt! Men du kan faktiskt lika gärna klicka på trådens rubrik för att komma till nyheten. Kolla t ex här. Klickar du på "Unreal Tournament 2007 - trailer" till höger om "Snacka om ..." så kommer du till nyheten. (Kanske borde vi fixa så att den stora rubriken också går till nyheten...)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

ahh, att man tryckte på det lilla "Unreal Tournament 2007 - trailer" visste jag inte, missade att testa det visst.

men gällande lästa eller olästa trådar så är det ju mer normalt att det är som ni hade det tidigare och så 95% av alla andra forum har det

(dessa inlägg är inte meningen för att klanka ner på det nya forumet, jag gillar det, bara att jag har spenderat tid till att leta efter fel och andra saker jag skulle vilja ha annorlunda)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

kommer det bli något nyhetsforum, eller är den här separerade lösningen permanent?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

Vad menar du? Den nuvarande lösningen är ett nyhetsforum. Den råkar bara ha ett eget menyalternativ istället för att ligga i forumlistan.

För att svara på din fråga: Vi har för närvarande inga planer på att ändra den nuvarande lösningen.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

hepp... jag som surfar rakt in i forumet missar nämligen alla nyheter, men det är visst inte tillräckligt jobbigt för att jag ska orka göra annorlunda ändå...
tyckte bara förra lösningen var oändligt mycket smidigare.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

mm håller med dig Soya, som jag skrev nånstans, jag har kollat EN gång där sen det kom igång, dvs inte läst en enda nyhet på skit länge, vilket är synd pga allt jobb ni lägger ner på den biten, men man orkar inte ha två fönster öppna eller klicka tills man kommer dit


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av W2k:

Ingen annan har rapporterat några problem med att "Spara inställningarna" inte fungerar, så antagligen gör du någonting konstigt.

Funktionen "Spara inställningarna" vid svar på ett inlägg fungerar nästan aldrig för mig. Rutan för "Meddela mig vid svar" bockas ur hela tiden och den måste jag bocka i manuellt. Det spelar ingen roll hur många gånger jag anger att den skall spara inställningarna.

Jag har angett i kontrollpanelen på FZ att jag alltid skall meddelas, men den fungerar inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har dom senaste kommentarerna i forumet som fanns förut på förstasidan försvunnit och om så går det få fram det på något sätt ? tyckte det var jättebra

W2k
Medlem

De kommer tillbaka.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceMan:

mm håller med dig Soya, som jag skrev nånstans, jag har kollat EN gång där sen det kom igång, dvs inte läst en enda nyhet på skit länge, vilket är synd pga allt jobb ni lägger ner på den biten, men man orkar inte ha två fönster öppna eller klicka tills man kommer dit

Hänger inte riktigt med, att klicka på "Nyhetssnack" i vänstermenyn istället för att välja "Snacka om nyheter" i den gamla rullgardinen är väl inte jobbigare?


signatur
Medlem

ja å nej
kruxet är att du inte ser om det har kommit nått ny nyhet, eller om nån har skrivit ett nytt svar på en nyhet, utan du måste först klicka där för att komma dit och kolla.
lika dant åt andra håller.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar