Google äger DIG!

MFC
Medlem
Google äger DIG!

Startar en tråd om Googles världsdominans. För mig är det numera uppenbart att Microsoft om 10 år kommer vara en filial till Google med två kontor i Kenya.

Vad tror ni?

http://www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/technology/go...

Jag kanske ska tillägga att Google samarbetar med amerikanska regeringen och Eric Schmidt (VD) är numera även Barrack Obamas IT-rådgivare. För mig känns Google mer som en plattform för den framtida bevakningen av människorna på jorden.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Google äger mig helt klart och det är jag stolt över


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Google äger mig helt klart och det är jag stolt över

Du upphör aldrig att förvåna mig :/

Medlem

I, for one, welcome our new overlord.
\


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Google isn't owALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

Det som är så spännande med allt som händer är att det vi läst i historieböckerna om 1900-talet kan potentiellt blekna mot vad vi är på väg att uppleva....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Hatar Google för jag är solidarisk med Kina där dom censurerar, dom har även censurerat i väst te.x får några år sen fick man 0 resultat om man sökte på tv spels emulatorer.

Blir bara upprörd när alla kids och vattenskallar snackar om goggle och använder det.

Använder http://www.clusty.com precis lika bra att söka med.

Okej jag ska erkänna att jag använder goggle 1-3 ggr per år nämligen goggle earth för jag tycker det är fascinerande med sattelitbilder.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Hatar Google för jag är solidarisk med Kina där dom censurerar, dom har även censurerat i väst te.x får några år sen fick man 0 resultat om man sökte på tv spels emulatorer


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

varför använder man google?

man kan göra mer än andra sökmotorer, mail, jämnföra valutor, tidzoner, längd mått, hitta fler sidor än andra motorer, enkel lätt använd design, google earth, osv osv

Medlem

Kommer att tänka på konspirationsteorier kring bevakningssamhället, där en tes lyder som så att när det är på gång så kommer folket vilja ha det. Som man hört eller läst någonstans. Säkerligen i relation till Zeitgeist.

Hur som! Jag gillar i alla fall vad Google gör och gjort hittills, och Chrome OS är kanske inget jag kommer byta till, men kolla närmare på. Då det visst bygger till stor del på linux och allt annat än Windows klingar kompatibilitetsproblem i mina öron, vilket jag ohälsosamt eftersträvar. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Läste om det i dagstidningen, där stod det att operativsystemet Google ska göra ska vara gratis.

MFC
Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Läste om det i dagstidningen, där stod det att operativsystemet Google ska göra ska vara gratis.

Beror ju på vad man definierar som gratis. Det är säkerligen i utbyte mot INFORMATION om inte annat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Vitriolos:

Hatar Google för jag är solidarisk med Kina där dom censurerar, dom har även censurerat i väst te.x får några år sen fick man 0 resultat om man sökte på tv spels emulatorer

http://www.icanhasforce.com/wp-content/uploads/2008/03/star-w...

haha, riktigt dålig.

Google är bra, men väldigt stort

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Juno Reactor:

Läste om det i dagstidningen, där stod det att operativsystemet Google ska göra ska vara gratis.

Beror ju på vad man definierar som gratis. Det är säkerligen i utbyte mot INFORMATION om inte annat.

Du menar sånt som man ständigt ger bort på internet?
Tänker då mest på facebook och liknande sidor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Jag sa: för några år sen fick man 0 resultat om man sökte på emus på g00gle.

Fattar man inte den texten behöver man väl glasögon.

Garva åt bilden men på dig blir man mest arg.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Jag sa: för några år sen fick man 0 resultat om man sökte på emus på g00gle.

Fattar man inte den texten behöver man väl glasögon.

Garva åt bilden men på dig blir man mest arg.

Det är väl mer att hela texten är så osammanhängande?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hursomhelst så är det ju det här bara bra som Google gör, det blir ju mer valmöjligheter för folk, själv så tillhör man inte den delen av befolkningen som kan Linux och dylikt, så man får nöja sig med det enkla,
Windows.
Försökte på mig att lära Linux men det gick inte, har man inget intresse så lär man sig inget.
Google´s eventuella Linux variant kanske är mer lättsmält för dom ointresserade.

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Juno Reactor:

Läste om det i dagstidningen, där stod det att operativsystemet Google ska göra ska vara gratis.

Beror ju på vad man definierar som gratis. Det är säkerligen i utbyte mot INFORMATION om inte annat.

Du menar sånt som man ständigt ger bort på internet?
Tänker då mest på facebook och liknande sidor.

Tänker på att Google har åtkomst till information via Google Apps, Det man söker efter på google.com, Gmail.. och mycket mer. Tror att Google kommer skanna av vad folk sysslar med rätt flitigt framöver.. blir inte förvånad om Google har ett avtal med NSA också.

EDIT: http://www.redtractor-usa.com/Google_NSA.htm (tills jag hittar annan källa, denna lär vara skapad i humorns anda bara)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Medlem

En intressant upplevelse jag haft i sammanhanget är att under våren läste jag en kurs på musikhögskolan som heter "Musik och media". I den ingick ett moment som heter publicering. Vad det innebar var att vi lärde oss använda en massa google-program; picasa, gmail, google sites, googles textredigerare etc. för att lägga upp information om oss själva.

Grejen är den att jag pluggar till musiklärare, och vad de menade var att vi skulle lära ungarna i skolan de här sakerna och sköta undervisningen genom google. Det fanns till och med ett förslag där man hade elevmaterial som betygsdokument, närvarolistor och personliga utvecklingsplaner etc. upplagt på en google sites-server.

Mystiken tätnar...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av Sparable:

Lite oroväckande, ja, men vad ska man göra åt saken?

http://www.scroogle.se

och

http://www.scroogle.org/cgi-bin/scraper.htm


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Google släpper snart Internet 2.0.

Medlem

Tycker att det är bra till viss del att dem kan kolla upp så att ingen t ex letar efter ritningar på hemmagjorda bomber, men visst kan hålla med om att det känns lite "läskigt" att USA's regering håller koll på allt man gör.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

En sak jag noterade var att "Google Chrome" installerades automatiskt, utan att jag ville det, när jag installerade Google Earth.
Missade att klicka bort den för att jag fokuserad på annat. Men sen åkte den bort.

Visste ni förövrigt att alla sökningar ni gör på Google sparas i ungefär trettio år.

För ett tag sen fick en domstol i USA fick lära sig att de inte kunde hantera 500terabyte med sökningar.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av Användarnamn:

En sak jag noterade var att "Google Chrome" installerades automatiskt, utan att jag ville det, när jag installerade Google Earth.
Missade att klicka bort den för att jag fokuserad på annat. Men sen åkte den bort.

Det säger ju mer om dig som användare än om Google...

Skrivet av Användarnamn:

Visste ni förövrigt att alla sökningar ni gör på Google sparas i ungefär trettio år.

Fantastiskt. Mina porr-sökningar sparade åt eftervärden

Skrivet av Användarnamn:

För ett tag sen fick en domstol i USA fick lära sig att de inte kunde hantera 500terabyte med sökningar.

Kan vi inte prata om Organisationen bakom NWO istället?


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Google är en filial till USAs underrättelsetjänst.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Google är en filial till USAs underrättelsetjänst.

Det finns ingen Underrättelsetjänst. Bara NWO-styrda fasader.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av MFC:

Google är en filial till USAs underrättelsetjänst.

Det finns ingen Underrättelsetjänst. Bara NWO-styrda fasader.

Ok, my bad. (NSA = No Such Agency)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

12
Skriv svar