Piratpartiets valsedlar myglas bort.

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Fri fildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Visar bara hur lite du vet om Piratpartiet, dom stödjer inte Fri fildelning, däremot vill dom ändra lagarna om upphovsrätten då dagens regler funkar inte.

Dessutom värnar dom om integriteten och stoppa övervakning genom FRA och IPRED.

Kanske borde läsa på innan du kastar skit, eller?

[http://www.piratpartiet.se/fri_fildelning]

Ok jag missa den sidan

Det skulle man lugnt kunna säga. Men det var inte värre än den gången jag råkade göra bort mig med stavningen på Oprah @ när blir man svensk egentligen.

Skrivet av ThreeZool:

Det är inte helt fri fildelning dom förespråkar heller som jag förstår det.

Utan att det ska gå tillbaka till att man får kopiera för privat bruk som med band och skivor va innan internet.

Tack det visste jag redan

Skrivet av CastorFiber:

Angående snacket i tråden så måste jag bara påpeka att Harmless är ute och snurrar helt vilse

http://www.youtube.com/watch?v=k2FczthHzCk

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Tror PP mer vill stoppa att vår frihet kränks när företag pressar på våra politiker till att instifta löjliga och integritets kränkande lagar.

angående NWN2 så är jag säker på att du kan få hjälp om du frågar på rätt sätt. Inget behov av torrenter där

Skitsnack att det skulle vara en liten del av deras politik, när det alltid är den röda tråden när det kommer till kritan.

Du måste vara med på all deras politik om demokrati ska funka(vilken iofs ändå aldrig kommer hända). Tänk om de defacto kommer in och gör som de står i partiprogrammet att de skulle göra. Då har de liksom inte majoritet tillbeslutet men kan endå genom föra det.

Om du är emot FRA och dylikt så rösta på Junilistan, vänsterpartiet eller miljöpartiet som är emot det utan att villja ta kol på spel

Skrivet av klossen:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

DRM gör ju ingen nytta mot piratkopiering bara ökar det. DRM har jag inte haft problem med dock.

Nja du tänker nog mer på DRM för PC. Xbox, DS och PS3 hade mått sämre utan sina skydd. Kan man inte räkna WoW's betalnings system som en typ av DRM också? Vad händer om alla 10 000 000 slipper betala den summan i månaden. Hur mycket tror du då att de tjänar? Utan WoW hade inte Blizzard haft råd att välja bort spel som inte blev bra så vi tackar DRM och de som betalar WoW för Starcraft 2 och Diablo 2


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Greger:
Skrivet av ThreeZool:

Vad baserar du det på att det kommer ta skada av PP?

Dom vill såvitt jag vet ta bort patentlagen helt och hållet.

Det stämmer men de vill behålla upphovsrätten och sänka den till 5 år. Man kan fråga sig om det är någon ide att ha kvar upphovsrätt när frifildelning råder. Jag starta en tråd om detta på deras partiforum och kom fram till att de precis som drunken_monkey_boxer är en föråldrad generation som har hopp i mänskligheten och tror att människor ändå betalar för sig. Alla som idag träffar framtidens vuxna pirater vet att dessa människor inte betalar för sig. Tänk då när den för åldrade generationen 80-talister försvinner och då 90 talist och neråt pirater är de som ska väntas betala. Slutet för spelandet.

(Jag länkar medvet inte till tråden eftersom jag vet hur mycket drunken_monkey_boxer älskar sådant beteende.)

Patentet måste dock sänkas till en nivå där uppfinnaren hinner etablera sig på marknaden och inte mycket mer. Läs gärna boken Against Intellectual Monoply där problemet med patent beskrivs.

Hejdå AstraZeneca, ABB, Electrolux, Volvo, SAAB, Bofors, Ericsson och varenda företag som sysslar med utveckling och forskning.

Ingen normalt funtad hårt arbetande människa vill forska och utveckla saker i ett land som motarbetar deras rätt att skydda sina egna verk.

Det är ingen rättighet att få etablera sig på markanden. På markanden är det den starkaste och bäst lämpade som överlever.
Att tro något annat är så jävla naivt, efterblivet, idiotiskt och korkat att man blir mörkrädd...

"hinner etablera sig" Vilket patetiskt jävla skitsnack.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Jaså minsann. Tänk om det här lilla företaget som jag inte kommer ihåg längre hade fått ha sitt patent på världens första text behandlare? Eller om Mosaic hade varit den enda webläsaren eftersom uppfinnarens död + 75 inte hade varit idag. Ingen Word, ingen Writer, ingen FF, Opera. Eller tänk om Watt inte fick utveckla den förbättrade ångmaskinen. Tänk om Write bröderna tagit patent på flygplan även i Europa. Tänk om Pegueo hade haft ensam rätt på bilen. Då hade inte funnits något Volvo. Patenten är på tok för långa och bromsar utvecklingen framför allt inom mjuvara. Föresten så är W7 en rip off av gratis och open source KDE 4 som inte tjänar pengar på sina produkter. Alltså stoppas inte utvecklingen av inga patent


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jaså minsann. Tänk om det här lilla företaget som jag inte kommer ihåg längre hade fått ha sitt patent på världens första text behandlare? Eller om Mosaic hade varit den enda webläsaren eftersom uppfinnarens död + 75 inte hade varit idag. Ingen Word, ingen Writer, ingen FF, Opera. Eller tänk om Watt inte fick utveckla den förbättrade ångmaskinen. Tänk om Write bröderna tagit patent på flygplan även i Europa. Tänk om Pegueo hade haft ensam rätt på bilen. Då hade inte funnits något Volvo. Patenten är på tok för långa och bromsar utvecklingen framför allt inom mjuvara. Föresten så är W7 en rip off av gratis och open source KDE 4 som inte tjänar pengar på sina produkter. Alltså stoppas inte utvecklingen av inga patent

Du dödade just huvuddelen av svensk indstri. Grattis.
Du kan inte patentera en allmänt känd teknik.
Bil.
Du kan inte patentera ett fysikaliskt faktum.
Lyftkraft.

Däremot kan du patentera tekniska lösningar som din bil kräver för att fungera.
Utvecklar jag en teknik för bränslemotorer som gör dem effektivare kan jag patentera just den stegvisa förbättringen. Det tvingar nästa person att hitta på ett sätt att förbättra min förbättring.
Mjukvara är ju svårpatenterat på det viset att den är så lätt att utveckla, bara man har källkoden.

Och släpper du OPEN source så har du ju från början avsagt dig rättigheterna till den, så varför du drar in open source i diskussionen är ett mysterium för mig...

Om du tillverkar en ordbehandlare och patenterar den, så har du patenterat DEN SPECIFIKA PRODUKTEN.

Det hindrar inte mig från att skapa en egen ordbehandlare, som gör samma saker, men är annorlunda uppbyggd.
Det gäller för samtliga innovationer och konstruktioner.

Tillägg: patent kan köpas och säljas. det är inget nytt.
Givetvis är det inte sannorlikt att en hobbyuppfinnare kan köpa ett bil-relaterat patent.
Det tvingar en uppfinnare (som min farsa) att tänka i nya banor och uppfinna just saker som inte finns.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jaså minsann. Tänk om det här lilla företaget som jag inte kommer ihåg längre hade fått ha sitt patent på världens första text behandlare? Eller om Mosaic hade varit den enda webläsaren eftersom uppfinnarens död + 75 inte hade varit idag. Ingen Word, ingen Writer, ingen FF, Opera. Eller tänk om Watt inte fick utveckla den förbättrade ångmaskinen. Tänk om Write bröderna tagit patent på flygplan även i Europa. Tänk om Pegueo hade haft ensam rätt på bilen. Då hade inte funnits något Volvo. Patenten är på tok för långa och bromsar utvecklingen framför allt inom mjuvara. Föresten så är W7 en rip off av gratis och open source KDE 4 som inte tjänar pengar på sina produkter. Alltså stoppas inte utvecklingen av inga patent

Du dödade just huvuddelen av svensk indstri. Grattis.
Du kan inte patentera en allmänt känd teknik.
Bil.
Du kan inte patentera ett fysikaliskt faktum.
Lyftkraft.

Däremot kan man patentera förbättringar och utvecklingar. Det tvingar utvecklande delar av industrin att hela tiden ta fram bättre och effektivare teknologier.

Nu är tekink känd men tänk om vi hade samma patent regler idag som då.

Man kan patentera hur man använder lyftkraft.

Företag skulle överleva utan patent. I Schweiz hade i början inga patent lagar för kemikalier ändå hade de en av världens största produktion av kemikalier på den tiden.

Saken är den att man aldrig kan komma först om bara följer andras fotspår. Ta exemplet McDonalds Burger King. McDonalds var först utan patent och är ändå störst även idag. Även om ens produkt är bättre blir det inte säkert att den går att sälja. PS3, Xbox 360. Eftersom Xbox är äldre har den fler spel och får därför fler köpare.
Du la till lite extra såg jag

Skrivet av Nestor:

Om du tillverkar en ordbehandlare och patenterar den, så har du patenterat DEN SPECIFIKA PRODUKTEN.

Det hindrar inte mig från att skapa en egen ordbehandlare, som gör samma saker, men är annorlunda uppbyggd.
Det gäller för samtliga innovationer och konstruktioner.

Så du menar att om jag patenterar en explosions motor med X som volym på cylindern så kan du patentera samma fast med Y som volym? Tex hade vi nyligen en tvist om att microsoft hade patent på skak i kontrollerna.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Saken är den att man aldrig kan komma först om bara följer andras fotspår. Ta exemplet McDonalds Burger King. McDonalds var först utan patent och är ändå störst även idag. Även om ens produkt är bättre blir det inte säkert att den går att sälja. PS3, Xbox 360. Eftersom Xbox är äldre har den fler spel och får därför fler köpare.

Tack för att du upprepade vad jag sa. Läst mellan raderna konstaterade jag att det handlar om tekniska lösningar...

Skrivet av Nestor:

Däremot kan du patentera tekniska lösningar som din bil kräver för att fungera.
Utvecklar jag en teknik för bränslemotorer som gör dem effektivare kan jag patentera just den stegvisa förbättringen. Det tvingar nästa person att hitta på ett sätt att förbättra min förbättring.
Mjukvara är ju svårpatenterat på det viset att den är så lätt att utveckla, bara man har källkoden.

Och släpper du OPEN source så har du ju från början avsagt dig rättigheterna till den, så varför du drar in open source i diskussionen är ett mysterium för mig...

Om du tillverkar en ordbehandlare och patenterar den, så har du patenterat DEN SPECIFIKA PRODUKTEN.

Det hindrar inte mig från att skapa en egen ordbehandlare, som gör samma saker, men är annorlunda uppbyggd.
Det gäller för samtliga innovationer och konstruktioner.

Tillägg: patent kan köpas och säljas. det är inget nytt.
Givetvis är det inte sannorlikt att en hobbyuppfinnare kan köpa ett bil-relaterat patent.
Det tvingar en uppfinnare (som min farsa) att tänka i nya banor och uppfinna just saker som inte finns.

Visst kommer företag överleva, de flyttar bara sin forskning utomlands och tar jobbe med sig.
Jag skulle aldrig i helvetet vilja forska och utveckla i ett land som har lagstiftat att jag inte får skydda mina upptäckter.

Det funkar för Open Source-idealister, men inte för företag som kämpar för att behålla ledningen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ta exemplet McDonalds Burger King. McDonalds var först utan patent och är ändå störst även idag. Även om ens produkt är bättre blir det inte säkert att den går att sälja. PS3, Xbox 360. Eftersom Xbox är äldre har den fler spel och får därför fler köpare.

McDonalds VS Burger King ;
Man kan inte ta patent på resturanger...

Xbox360 VS PS3 ;

Förvisso under perioden januari - maj under 2008, men din poäng faller ändå, för PS3 lyckas ju ändå på något sätt sälja mer än Xbox360.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

McDonalds VS Burger King ;
Man kan inte ta patent på resturanger...

Greger är precis som vanligt lika bra på att tolka det theHarmlessWarrior säger.

Skrivet av Greger:

Xbox360 VS PS3 ;
*bort taget diagram*
Förvisso under perioden januari - maj under 2008, men din poäng faller ändå, för PS3 lyckas ju ändå på något sätt sälja mer än Xbox360.

Så det du försöker säga mig är att det finns totalt fler sålda PS3s än Xbox 360s?

Skrivet av Nestor:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Saken är den att man aldrig kan komma först om bara följer andras fotspår. Ta exemplet McDonalds Burger King. McDonalds var först utan patent och är ändå störst även idag. Även om ens produkt är bättre blir det inte säkert att den går att sälja. PS3, Xbox 360. Eftersom Xbox är äldre har den fler spel och får därför fler köpare.

Tack för att du upprepade vad jag sa. Läst mellan raderna konstaterade jag att det handlar om tekniska lösningar...

Det där var raka motsatsen till det du sa. Du sa precis att det endast handla om patent.

Skrivet av Nestor:

Visst kommer företag överleva, de flyttar bara sin forskning utomlands och tar jobbe med sig.
Jag skulle aldrig i helvetet vilja forska och utveckla i ett land som har lagstiftat att jag inte får skydda mina upptäckter.

Det är därför hela EU måste ändra sig samtidigt. Sverige kan inte sänka patent åldern ensamma.

Skrivet av Nestor:

Det funkar för Open Source-idealister, men inte för företag som kämpar för att behålla ledningen.

Vi ska inte ta bort patent utan bara sänka den. Det samma gäller upphovsrätt. MS har upphovsrätt medans ordbehandlare är ett patent föremål. Som det inte går att sätta patent på längre eftersom inte inte fanns patent på den tiden den kom.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Är det bara jag som har oerhört svårt att följa theHarmlessTroll's resonemang?

Inaktiv
Skrivet av psykotisk:

Är det bara jag som har oerhört svårt att följa antitrollet theHarmlessWarrior's resonemang?

Nej greger har också grava problem med det


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Klart som fan du kan patentera tekniska lösningar för lyftkraft, framdrivning, och whatnot. TEKNISKA JÄVLA LÖSNINGAR!

Som tur är kommer PiratPartiet inte få det inflytande som krävs för att få igenom den ändringen.

Patent och etablering på markanden är ingen rättighet. Det skrämmer mig att man ändå på vissa håll tycks tro det.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Jag skulle ta runda på forumet kl 22 nu sitter jag här 20 min över midnatt och ska upp kl 6 imorgon. Det här blir det sista inlägget för idag. Eller i natt åtminstonde.

Skrivet av Nestor:

Klart som fan du kan patentera tekniska lösningar för lyftkraft, framdrivning, och whatnot. TEKNISKA JÄVLA LÖSNINGAR!

Allt jag säger är att det hade varit tråkigt om patenen hade varit lika långa under industriella revolutionen

Skrivet av Nestor:

Som tur är kommer PiratPartiet inte få det inflytande som krävs för att få igenom den ändringen.

Det är tur att piratpartiet stannar utan för EU av andra själ hoppas bara att någon annan tar upp frågan

Skrivet av Nestor:

Patent och etablering på markanden är ingen rättighet. Det skrämmer mig att man ändå på vissa håll tycks tro det.

Hur tänker du nu?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Nestor:

Patent och etablering på markanden är ingen rättighet. Det skrämmer mig att man ändå på vissa håll tycks tro det.

Hur tänker du nu?

Det är ingen rättighet att driva igenom patent och därefter etablera en produkt på en marknad.
Den som inte passar överlever inte.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

sd är ju samhälls störtande jämfört med pp så går inte att jämföra.

Öhh? Goddag yxskaft..

Bara för att DU tycker det så är det så eller? SD är precis som vilket annat parti som helst förutom att de motarbetas på alla plan. Både genom media och inom politiken. Ja, för vi har väl alla hört om hur de etablerade partierna vägrar bekänna sig med SD's representanter osv.

SD är absolut inte något extremt "nazist parti" om du tror det. Om det nu vore så, så förstår jag inte varför en av deras medlemmar skulle få pris av Israel?

http://www.dn.se/nyheter/sverigedemokrat-fick-sionistpris-1.7...

http://sydsvenskan.se/lund/article251344.ece

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article547184.ab

Så där sprack den bubblan.

Ang PP så är det väldigt synd att så många fokuserar just på fildelning. Är det ingen som reagerar på att PP kommer säga ja till både prostitution och att legalisera viss narkotika om det kommer upp?

Jag hade gärna lagt min röst på PP just pga detta storebrorssamhälle vi kommer närmare & för att det skulle vara en känga i röven på de etablerade partierna. Men då de förespråkar prostitution och en legalisering av narkotika kommer de absolut inte få min röst.

Så det är kanske dags för folk att inse att om man inte villa stödja parti med sjuka kvinnoideal och drogvurmare så ska man inte lägga sin röst på PP.

Medlem

Nu måste jag lägga mig i här ang. prostitutions biten. Det är väl ändå bättre att man släpper den fri för då minskar ju trafficking. I länder där sexköp är tillåtet är ju trafficking lika olagligt som här. Just Sverige är riktiga jävla moralkärringar när det gäller prostitution. I EU så är det bara i Sverige och Norge som det är olagligt att köpa sex men i Sverige är det lagligt att sälja men inte att köpa detta är helt vansinnigt enligt mig. I Tyskland har till och med prostituerade ett eget fack det säger en hel del hur seriöst dem sköter det där.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Ang PP så är det väldigt synd att så många fokuserar just på fildelning. Är det ingen som reagerar på att PP kommer säga ja till både prostitution och att legalisera viss narkotika om det kommer upp?

Om man nu ser till det uttalandet som om det vore realistiskt så måste man först se till bakgrunden till detta uttalande.

För det första så är uppkomsten av detta en intervju i P3.

För det andra så sa Christian Engström att PP skulle rösta med gruppen för att få stöd i egna frågor. Det vill säga att andra partier hade behövt ta ett beslut i att legalisera detta innan PP hade röstat JA. Att han kunde utvecklat sitt svar ytterligare är kanske ett önskemål, men det hade antagligen vänts på det med.

Det är inget annat än en ren smutskastning med frågor designat för att denna slutsats skulle kunna tas. Det kunde lika gärna stått; Centern, Folkpartiet, Miljöpartiet.
Piratpartiet värnar om medborgares rätt till privatliv och grundläggande mänskliga rättigheter.
Vad jag vet så innefattar inte det illegala droger på något sätt.
Och inte heller handlar PPs principprogram uteslutande om fildelning.

Enligt citerad källas logik kan man applicera resonemanget på SD genom liknande retorik och påstå: "SD vill utvisa alla som inte har svensk härkomst". Eller "SD stödjer FRA och förespråkar övervakningssamhället och vill ha ett Bodströmsamhälle".

Fast det är dock mer sant att SD vill ha ett övervakningssamhälle då de faktiskt stödjer FRA än att PP vill legalisera droger då det är ett påstående baserat på fiktion.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Notumforce:

sd är ju samhälls störtande jämfört med pp så går inte att jämföra.

Öhh? Goddag yxskaft..

Bara för att DU tycker det så är det så eller? SD är precis som vilket annat parti som helst förutom att de motarbetas på alla plan. Både genom media och inom politiken. Ja, för vi har väl alla hört om hur de etablerade partierna vägrar bekänna sig med SD's representanter osv.

SD är absolut inte något extremt "nazist parti" om du tror det. Om det nu vore så, så förstår jag inte varför en av deras medlemmar skulle få pris av Israel?

http://www.dn.se/nyheter/sverigedemokrat-fick-sionistpris-1.7...

http://sydsvenskan.se/lund/article251344.ece

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article547184.ab

Så där sprack den bubblan.

Well länken säger ju att de ångrar sig att han fick priset dock.

Så där sprack den bubblan.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Kamp:

Är det ingen som reagerar på att PP kommer säga ja till både prostitution och att legalisera viss narkotika om det kommer upp?

Prositution har jag ingen åsikt om. Jag skiter fullständigt i om det är lagligt eller inte.

Legalisering av viss narkotika är givet. Skulle PP mot förmodan stödja en legalisering av t.ex cannabis så ser jag det bara som något positivt.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Nestor:

Patent och etablering på markanden är ingen rättighet. Det skrämmer mig att man ändå på vissa håll tycks tro det.

Hur tänker du nu?

Det är ingen rättighet att driva igenom patent och därefter etablera en produkt på en marknad.
Den som inte passar överlever inte.

Jag tolkar det som att du menar att om jag inte patenterar min produkt så är någon annan så ful att de tar min uppfinning och kallar den för sin egen och hinner sälja den som den första produkten för att se kreativ ut. Om det var det du mena så hoppas jag inte att du syftar på mig.

Det finns ju annars företag som klarar sig jävligt bra utan R&D. Så företag skulle visst överleva. När du köper Windows för 2000 kr så går 200 till copy-paste arbete för de anställda, 50 till översättningar av programet och resterande 1750 till jurister som ska fuska med patentera. De överlever inte utan patenten förvisso men utan R&D

Skrivet av Kamp:

Jag hade gärna lagt min röst på PP just pga detta storebrorssamhälle vi kommer närmare & för att det skulle vara en känga i röven på de etablerade partierna. Men då de förespråkar prostitution och en legalisering av narkotika kommer de absolut inte få min röst.

Säg en enda anledning till att prostitution ska vara förbjuden. En enda. Det finns folk som vill sälja och det finns folk som vill köpa varför djävlas med dem?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jimmy Åkesson är ju en gammal "brunskjorta" som har sina rötter i NRP. Redan där ringer en varningsklocka...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Angående prostitutionsbiten så skulle jag vilja att någon gav en anledning till att det borde vara förbjudet som inte grundar sig i att det är omoraliskt.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag tolkar det som att du menar att om jag inte patenterar min produkt så är någon annan så ful att de tar min uppfinning och kallar den för sin egen och hinner sälja den som den första produkten för att se kreativ ut. Om det var det du mena så hoppas jag inte att du syftar på mig.

Det finns ju annars företag som klarar sig jävligt bra utan R&D. Så företag skulle visst överleva. När du köper Windows för 2000 kr så går 200 till copy-paste arbete för de anställda, 50 till översättningar av programet och resterande 1750 till jurister som ska fuska med patentera. De överlever inte utan patenten förvisso men utan R&D

Riktigt så Svart/Vitt är det inte, men ja, patentstölder förekommer.

Visst finns det företag som överlever utan R&D. Tjänsteföretag te.x
Men hur många av våra stora tillverkningsindustrier skulle överleva utan R&D?

DU sveper väldigt mycket med dina förklaringar när det gäller hur det "funkar" på mjukvaru-sidan.
Kan du precicera det ltie?


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av PaLL3:

Jimmy Åkesson är ju en gammal "brunskjorta" som har sina rötter i NRP. Redan där ringer en varningsklocka...

Och alla I pirat partiet laddar ner illegalt och vissa betalar aldrig för sig. Snyltare! Sluta smutskasta och börja argumentera mot deras politik(eventuellt också i en annan tråd). Gör heller inga uttalanden som SD är rasister för det vore och ljuga. Kolla istället på parti programmet.

Skrivet av Nestor:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag tolkar det som att du menar att om jag inte patenterar min produkt så är någon annan så ful att de tar min uppfinning och kallar den för sin egen och hinner sälja den som den första produkten för att se kreativ ut. Om det var det du mena så hoppas jag inte att du syftar på mig.

Det finns ju annars företag som klarar sig jävligt bra utan R&D. Så företag skulle visst överleva. När du köper Windows för 2000 kr så går 200 till copy-paste arbete för de anställda, 50 till översättningar av programet och resterande 1750 till jurister som ska fuska med patentera. De överlever inte utan patenten förvisso men utan R&D

Riktigt så Svart/Vitt är det inte, men ja, patentstölder förekommer.

Visst finns det företag som överlever utan R&D. Tjänsteföretag te.x
Men hur många av våra stora tillverkningsindustrier skulle överleva utan R&D?

DU sveper väldigt mycket med dina förklaringar när det gäller hur det "funkar" på mjukvaru-sidan.
Kan du precicera det lite?

Här har du 219 kr kvalitets läsning. Om du fortfarande är patent vän efter den så är det dags att skriva en ny bok.

tillverknings industrierna stannar inte sin R&D bara för att patenten förkortas de där första 8 åren med ensamrätt kan om den används på rätt sätt bli guldvärt.

Mjukvaru sidan kan man bevisa att de inte behöver 75 års upphovsrätt. Eftersom det inte gick att patentera mjukvara i början. Ändå fanns det företag som gick plus. Folk vill dessutom gärna stödja uppfinnarna hellre än kopierarna. Sen har vi open source FF som hela tiden blir bättre. Mycket bättre än IE som "utvecklas" av Microsoft.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Snyltare! Sluta smutskasta och börja argumentera mot deras politik(eventuellt också i en annan tråd). Gör heller inga uttalanden som SD är rasister för det vore och ljuga. Kolla istället på parti programmet.

Så att partikamrater kommer med den kritiken är inte oroväckande?
LäNK

Citat:

de har bara tillfälligt stoppat partiprogrammet i byrålådan för att inte bli anfallna av press och media


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Snyltare! Sluta smutskasta och börja argumentera mot deras politik(eventuellt också i en annan tråd). Gör heller inga uttalanden som SD är rasister för det vore och ljuga. Kolla istället på parti programmet.

Så att partikamrater kommer med den kritiken är inte oroväckande?
LäNK

Citat:

de har bara tillfälligt stoppat partiprogrammet i byrålådan för att inte bli anfallna av press och media

It's a conpiracy! http://www.youtube.com/watch?v=Y5MVVtFYTSo


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag håller med den som har rätt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Så då har man förtidsröstat:
[http://blogg.threezool.se/?p=363]

Hoppas bara Pirat partiet kan komma in och röra runt i grytan borta i Bryssel så att alla lobby gubbar skiter på sig, inga jävla fler övervakningslagar!!!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Så då har man förtidsröstat:
[http://blogg.threezool.se/?p=363]

Hoppas bara Pirat partiet kan komma in och röra runt i grytan borta i Bryssel så att alla lobby gubbar skiter på sig, inga jävla fler övervakningslagar!!!

Right behind you.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

(Detta inlägg är mest för att försöka få tråden tillbaka till On Topic)

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Vet inte om du riktigt tänkt till där.
Dels så verkar du vara villig att offra demokratin för att slippa Piratpartiet, och samtidigt så bekräftar du ju vilket "hot" PP är gentemot den betydligt äldre formen av politik och politiker.

(Sen är jag själv väldigt tveksam till att rösta PP, dom har några få bra ståndpunkter, men hela deras agenda riktigt stinker omogna och ej genomtänka mål och visioner)

I min värld så är inte demokratin eller valfrihet/yttrandefriheten värt att offra någon gång, vare sig det handlar om att försöka få tyst på pirater eller nazister - iallafall det senare besegrar man med att sprida kunskap och kärlek (pirater får man försöka förhandla/förmedla med och diskutera vidare, vi är bara i början av dessa diskussioner gällande internet osv.)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Werzion - helt rätt där.
Man ska bemöta och prata, infomera, debattera, inte tysta eller "gömma" bort.


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar