Överstimulerat pris på MW2-nivåer

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Så du tycker att det är ett okej pris för det innehåll man får?

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Medlem

mer värt med gräddglassen!


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Fort, nån måste smörja spenorna på kossorna hos Activision, because they are DRYYYYYY.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Ja, nä jag förstår inte heller. Antingen tycker man det är värt det och köper det eller inte. Man kan ju alltid rättfärdiga det med att säga att det är som 2 bärs på krogen, som dessutom tar slut bra mycket snabbare. Personligen kommer jag nog inte skaffat map-packet, men jag var aldrig särskilt förtjust i modern warfare 2's multiplayer heller.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Som du kanske märkt är det många som gnäller på prissättningen. Därav din post?
Men om många gnäller, betyder inte det att färre kommer betala för det = mindre pengar åt skaparna. Hade de satt ett resonabelt pris så hade mindre gnällt och fler köpt.

Dessutom släpper de flesta andra företag sånt här gratis och då känns det som att man blir mjölkad på pengar när man betalar för sånt som andra får gratis.

Säger du att alla här inne är snåla, isåfall tror jag du har fel?

Inaktiv

jävla pooossies CASH IS KING

Medlem

Skall dom inte börja ta betalt per kula snart också?

Medlem

Tack men nej tack. Dice har bevisat sig bättre med Bad Company 2 om jag får säga det självt. Den sorgliga biten är att det är EA... helt otroligt att jag föredrar ett spel med EA-stämpeln över ett av Activision...sorgligt...men himla kul ändå! (BC2)

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Så du tycker att det är ett okej pris för det innehåll man får?

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Begrunda att om IW hade släppt möjlighet att bygga egna banor. Så hade vi med de duktiga personer som finns där ute
haft över 50 banor med bra kvalitet nu.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Fy fan. Jag hade köpt det om det hade kostat det vanliga 800 poäng vilket ändå är en del för 5 kartor men nu vette fan.

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Pojii:

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Som du kanske märkt är det många som gnäller på prissättningen. Därav din post?
Men om många gnäller, betyder inte det att färre kommer betala för det = mindre pengar åt skaparna. Hade de satt ett resonabelt pris så hade mindre gnällt och fler köpt.

Dessutom släpper de flesta andra företag sånt här gratis och då känns det som att man blir mjölkad på pengar när man betalar för sånt som andra får gratis.

Säger du att alla här inne är snåla, isåfall tror jag du har fel?

Men det är Pojii vi pratar om här, mr tvärtom juh


signatur

Retro.

Medlem

Jag tycker då priset är ganska rimligt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Föga förvånade, blir mer överraskad över att andra blir överaskade.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Fyfan! Tappat helt förtroendet för IW efter MW2. Först alla idiotiska grejer de tagit med i spelet (b.la. care package och painkiller). Sedan också att de utelämnat dedikerade servrar!

Och nu detta! tviii!

Medlem
Medlem
Skrivet av highspeed:

...

nån snubbe som suttit å lekt i en ban editor en dag och gjort 5 banor så ska dem ha 1/4 av helt nytt spel för det, seriöst???????????????

No offense men det där hade du fått jävla massa skit för om man ska vara seriöst, banorna tar månader att bygga.

(Ja jag har erfarenhet av Radiant-Editorn som används i cod seriens)

Hur som äre ju ändå otroligt löjligt att dem ska kräva så mycket stålar för ett DLC, dessutom när dem sålt över 20 mille kopior av spelet.

Inaktiv

Mmmm, MW2 sålde ju inte så bra...

Medlem

Men vi skulle ju bojkotta det här spelet sen i höstas? Så det spelar väl ingen roll om det kostar 800 eller 8000 poäng då väl ingen äger den här skiten ändå (mig inklusive)?

Ser framemot de gratis kartorna till BFBC2 dock!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Så du tycker att det är ett okej pris för det innehåll man får?

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Du , min herre är en idiot. Det är ingen som "surar" över 107 kr , utan det är principen som väcker irritation.


signatur

War never changes.

Medlem

Aldrig i helvete!

Medlem

Fan vad nice! äntligen lite nya banor!!1 100spänn hit å dit vem bryr sig nu ska skjutas!!!!1

Medlem

dom mjölkar ganska friskt där i alla fall menmen...5 banor är inte så illa egentligen för 120 kr som det förmodligen kommer landa på. Tänk själv när man betalt 50-90 kr för 2-3 nya banor till andra spel.

Medlem

Det tål dock att tänkas på att det finns 25 miljoner unika spelare på MW2 och av dessa kanske åtminstone 50% köper DLC paketet vilket blir en fasansfullt massa pengar!!!

Inaktiv

Bör knappast bli många sälj på pc.

Men fyfan vad mjölk maskinerna kommer gå på konsol gamers.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag tycker då priset är ganska rimligt.

Håller med dig faktiskt! Snåla jäkla pirater är vad alla är! (förmodligen):up:

Medlem

Låter för mig inte alls särskilt dyrt. Men som några innan nämnt, det är principerna det handlar om.
Först blockerar dom möjligheten förr oss att skapa egna maps, sedan höjer dom priset på sina egna.

Glad att jag inte köpte skiten, jävligt sur på alla som sa att dom inte skulle men gjorde ändå.
Tycker synd om dom som köpte det och är nöjda med sin "investering" i communityns död.


signatur
Medlem

ner för activision.
Dice kan i alla fall släppa 4 gratis banor


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

800 Ms points är helt okej pris, 1200 då ska man få ett helt spel (som Toy Soldiers, eller Perfect Dark minst!). Som tur är så fanns det 10 000 MS points för just under 400kr på ett ställe, sug på den!
Då tjänar ni bara 48kr om jag skulle köpa era banor (vilket jag ändå inte gör) lolololololol

Medlem

Seriöst, vem fan bryr sig om "communityn"? Några ynka procent av alla spelare som gillar att inbilla sig själva att de är viktigare än de någonsin kommer att vara.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skriv svar