Se CryEngine 3 i aktion
Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.
Det är ju definitivt en skillnad, men fråga är om det är värt prestandan man lär förlora?
Sedan hoppas jag att dom skiter i att göra ett Crysis 2 och istället bara säljer motorn. Dom kan göra en rätt vacker motor men inte fan kan dom göra spel.
Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.
Nej, det kan vara svårt att se. Man måste veta vad man skall titta efter. Global Illumination handlar om hur ljus reflekteras på alla ytor (inte bara blanka) och sprider sig i en scen. Effekten är oftast subtil, men skapar mer realistisk grafik eftersom det bättre simulerar hur det ser ut i verkligheten.
Jag tyckte nog att det var mest imponerande (och synligast) i den dimmiga scenen.
Det är ju definitivt en skillnad, men fråga är om det är värt prestandan man lär förlora?
CE 3 ska vara mycket bättre optimerat och snällare mot hårdvaran än CE 2.
Är inte denna film väldigt gammal? Känner igen klippen.
De har använt samma omgivning i de äldre demonstrationerna så det är nog det du känner igen.
Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa
Tycker inte det där såg nämnvärt imponerande ut... Men tycker inte ny "ball" grafik är så viktigt, den som redan finns idag räcker gott o väl.
Jo håller delvist med, fast egentligen tycker jag att quake engine var bra nog, varför utveckla? :/
Yeah well, you know, thats just like your opinion, man
De flesta av er som säger att "buuh inget nytt bluäää det har inget Anti Alias" har ingen aning om vad ni pratar om.
Det filmen gör är att visa nya tekniker för att beräkna hur ljus sprider sig under olika omständigheter, inte visa hög upplösning och supadupaantialias.
Denna Techdemo riktar sig INTE TILL SPELKÖPARE utan till grafiker och folk inom spelindustrin som faktiskt vet vad som görs/sker i filmen.
-med det sagt, REALTIDS global illumination av den där kvalitén e jävligt imponerande.
huruvida filmen är ny eller ej, det mesta har jag sett i klippen från GDC '09 så helt ny är den inte.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Ser väl helt ok ut. Några av scenerna kändes lite onaturliga, dock. Dom färgade draperierna reflekterade lite väl mycket färgat ljus på ett par ställen. Skulle vilja se detta i högre upplösning.
Mer om Cascaded Light Propagation Volumes for Real Time Indirect Illumination
Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa
Visst är det snyggt, men hurvida ljuset reflekteras över en gruspartikel kommer inte att göra spelet bättre...
Visst är det snyggt, men hurvida ljuset reflekteras över en gruspartikel kommer inte att göra spelet bättre...
Bättre och bättre. Själv har jag ju nästan lurats att köpa flera spel bara för man dregglat över trailers :D. Alltid roligt när tekniken går framåt, snart känns det väl som om man är inne i en 3d film som typ Final Fantasy filmen. Ännu bättre än väl känslan av att få vara inne i Avatar världen Pandora!
Varför så låg upplösning och utan MSAA? :/
För att Global Illumination/Final Gather (som det heter i MentalRay) kräver enormt mycket datorkraft.
Ganska tufft att de har börjat implementera Global Illumination i realtid dock även fast man ser att det är lite B när det där stora draperiet förflyttar sig genom salen.
Live like a windrammer as you fuck!
Använder inte mass effect CryEngine 3??
Nej, Mass Effect spelen använder Unreal Engine 3.
version 3 var rätt, resten fel
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett