Jaha, och nu då?

Medlem
Jaha, och nu då?

När man i princip varit med från starten av PC eran och spelat spel sen man var 13 år så har man sett det mesta. Några spel sparar man men massor kastar man men alla är del av en gengre som man sett förrut.
Dagens spel är samma som tidigare, bara annan grafik och mer avancerade.
Dock så finner jag det svårt att fastna för nya spel om dom inte bygger vidare på en tidigare gengre som jag gillar, t.ex Fallout.

Men, just nu så känner man sig tom för när man läser alla artiklar på FZ så kommer hela tiden känslan: "Seen it, played it"...

#blogg


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Skägg.
10 Chambers
Jaha, och nu då?

Kanske ska ta en paus från spelandet ett tag, tills något verkligen tänder ditt intresse?


signatur
Medlem

Tja, spel är ju till för underhållning till största delen. Är det inte roligt är det bara att göra något annat tills man blir sugen igen. Lite origami, kanske ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Problemet är ju att man inte skaffat ett nytt spel på hur länge som helst och det börjar kännas rätt tröstlöst att det inte finns något spel som man skulle vilja köpa.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Känner igen det där lite grann. Jag har mest handlat indie-spel på sistonde och inga större titlar. Dels för att jag inte hittat något som tilltalar mig och dels för att indie-titlar ofta är antingen lite mer nischade eller för att de är remakes på gamla godingar jag tycker om. Plus att de förstås ofta är billigare så man kan handla fler av dem istället.

För mig är största problemet att det sällan släpps demos till spel nu för tiden. När enda alternativet att provspela ett nytt och dyrt spel är att tanka hem det från den ljusskygga delen av internet avstår jag hellre både nedladdningen och inköpet. Så när jag chansar blir det oftare på billigare spel och gärna en viss igenkänningsfaktor.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar