Bilder från nedlagda Half-Life 2: Episode 4
Half-Life 2: Episode 4 utvecklades av Arkane, studion bakom hyllade Dishonored.
#arkane-studios, #valve, #half-life-2-episode-two
Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.
Ja det är typ tack vare andra spelutvecklare att valve inte kan släppa spel längre...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Så typ: Nej, Episode 4 kan inte innehålla headcrabs och zombier. Så, vad gör vi efter en av spelhistoriens största
cliffhangers. Vi lägger ner skiten! Bra idé Valve! Bra idé! Not.
Var så jäkla längesen nu att jag glömt cliffhangern. Kanske lika bra det.
Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.
Ja det är typ tack vare andra spelutvecklare att valve inte kan släppa spel längre...
Kan? "Vill" skulle jag mer säga.
dom väntar på source engine 2 det är ju ett faktum att modda source engine 1 tar sjuk tid, och att den tiden att göra en bättre engine 2a där dom kan porta source engine spel 1 på ett effektivt sätt(är helt nytt fyi)
Så kmr ju komma en ny hl i source engine två, dock är jag lite skeptiskt då dom blir ju tvugna att börja om känns det som ändra hela storyn.
Annars bryter det ju storymässigt, så skulle inte bli förvånad på en helt ny ip faktist och dom låter hl vila i ro.
dom väntar på source engine 2 det är ju ett faktum att modda source engine 1 tar sjuk tid, och att den tiden att göra en bättre engine 2a där dom kan porta source engine spel 1 på ett effektivt sätt(är helt nytt fyi)
Så kmr ju komma en ny hl i source engine två, dock är jag lite skeptiskt då dom blir ju tvugna att börja om känns det som ändra hela storyn.
Annars bryter det ju storymässigt, så skulle inte bli förvånad på en helt ny ip faktist och dom låter hl vila i ro.
Det är väl ändå inget faktum att modda Source 1 tar sjuk tid, Source och dess föregångare GldSrc har varit populära motorer för moddar. Vad är det som är så nytt att porta spel på ett effektivt sätt? Half Life : Source är en rak portning in i Source från GldSrc, man kan ju diskutera om hur mycket det gjorde i det stora hela, men allt som allt blev det portat. Source är utvecklat med tanken om bakåtkompatibilitet.
Förövrigt är Source 2 i princip klar, Gabe har själv sagt att dom väntar bara på ett spel att släppa den med (HL3?)
Varför blir dom tvungna att börja om? Varför skulle dom behöva ändra hela storyn i Half Life bara för att dom släpper Source 2? Hur bryter det storymässigt?
Nämen!