Stor gratisuppdatering till Chivalry

Inaktiv

Trailer för uppdateringen:

http://youtu.be/L8TroWyTB7s

Releasetrailer:
http://youtu.be/150hKZHpgLw

Detta spel personifierar ett spel man kollar på, men kanske inte spelar, och sen några år senare så inser man precis vad för episka grejer man missat.
Så missa inte, spelet kostar en struntsumma av vad det är värt.
25 dollar på gmg, 23 euro på steam.

Känner att jag kommer att bli en nitisk codfanboy fast om detta spel om ett par veckor

Medlem

Lite negativ feedback här då..

Jag spelade ''Age of Chivalry'' när det bara var en mod till HL2 och det var ganska roligt för vad det var, Riktigt snyggt och stundvis spännande när man kom in i stora slagsmål med fienden.

Men nu köpte jag spelet ''Chivalry: Medieval Warfare'' och jag vart inte alls imponerad utav det jag fick,

Jag stör ihjäl mig på att sina händer är lika dåligt gjorda som Halflife 1 händer.. Dom är avlånga och tunna så det det ut som att man är en deformerad benbit som springer runt och slåss..

Sedan stör jag mig oerhört mycket på stridssystemet på grund utav att det är alldeles för lätt och vissa vapen dominerar slagfälten med vissa karaktärer oh det finns för lite vapen, Sedan så är roliga vapen så som flail sjukt dåligt gjorda, Klumpen man ska slåss med flyger i luften även när man inte använder vapnet och kedjan går rampage bara man rör sig..

Blockningen i detta spel är ett SKÄMT.. Springer man runt med ett vapen utan sköld så drar man upp vapnet i knappt en sekund och sedan tar man ned vapnet lika snabbt för att vänta på att man ska kunna dra upp vapnet igen.. Det här gör att det är OMÖJLIGT att spela mot 2 bra spelare, Man är död för att man bara kan blocka som en segskit.. Jag är inte något proffs på spelet eller något sådant men att bara trycka på en block knapp och sikta på motståndarens vapen är ju bara tragiskt..

Sedan så är sparkfunktionen som ska stoppa sköldblockare äckligt dåligt gjort. Det tar ett år att få upp foten och ska man sparka så kan man vara säker på att den andra sätter ett svärd eller en yxa i nyllet på en.. Sparkningen är även den en grymt ful animering..

Det jag gillar med spelet är att dom har lagt in en massa krigsrop och olika röster för alla karaktärer, Det är riktigt roligt att bara springa runt och skrika saker ^^

I överlag så tycker jag att spelet kan vara stundvis roligt och ganska vackert att kolla på, Men det är grymt mycket som bäddar upp en hel hög negativa tankar hos mig, Mestadels hur enformigt spelet är och hur lite dom har gjort sedan modden till HL2 samt att spelet många gånger är fulare än modden, Vapnen i Moddens 1st person visning är 99% snyggare då dom faktiskt ser realistiska ut..

banornas grafik är det enda som dom verkar ha uppgraderat sedan modden samt att man kan hugga av kroppsdelar vilket gör spelet lite roligare att spela. Men det är fortfarande för enformigt

Medlem
Skrivet av Lepr:

Ser rätt skoj ut, något att rekommendera?

Spelet alltså.

Jag hade personligen rekommenderat War of the Roses över detta spelet. Jag har testat båda och Roses är mycket bättre, imo.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar