Introfilmen från Dragon's Crown
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
Det är också uppenbart för mig - designen är i mina ögon fortfarande skitful.
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
Det är också uppenbart för mig - designen är i mina ögon fortfarande skitful.
Vad är det som är så dåligt med den, dock? Att den är överdriven? Får saker inte vara det minsta provokativa längre? Allting jag ser från spelet är bland den mest vackra konsten jag sett i ett spel sedan, ja, Muramasa. Bara kolla hur mycket arbete de lägger på att göra en trailer exempelvis.
http://art-eater.com/2013/03/from-mickey-mouse-to-jesus-the-l...
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
Det är också uppenbart för mig - designen är i mina ögon fortfarande skitful.
Vad är det som är så dåligt med den, dock? Att den är överdriven? Får saker inte vara det minsta provokativa längre? Allting jag ser från spelet är bland den mest vackra konsten jag sett i ett spel sedan, ja, Muramasa. Bara kolla hur mycket arbete de lägger på att göra en trailer exempelvis.
http://art-eater.com/2013/03/from-mickey-mouse-to-jesus-the-l...
Så, som professionell karaktärsdesigner måste jag lägga in mina 2 öre här. Vi måste först och främst bryta ner beståndsdelarna av vad som gör något 'bra'. Smak, teknisk briljans och logisk design.
Smak är helt och hållet subjektivt, alla har olika meningar så det är lönlöst att debattera.
Teknisk briljans är ganska enkelriktat -- Är det genomfört på ett bra sätt? Som utövande konceptnisse och karaktärsdesigner så anser jag det tekniskt vara på en bra nivå.
Logisk design? Detta är det värsta jag har sett i hela min aktiva karriär. Låt mig förklara: Design ska berätta för tittaren om personen. Design ska på ett simpelt sätt förmedla vem, var och när. En bra design ska kunna fungera även om ett barn ritar karaktären: Megaman, Samus Aran, Super Mario, He-man alla dessa är fantastiska exempel på bra karaktärsdesign. Detta är bara en ihopmix av alla de värsta klichéer som fantasy har att erbjuda, inte för att det är något fel på det men för att de använder de som en krycka istället för att förgylla. MEN det är gjort för folk som gillar fantasy klichéer som ni har påpekat. Folk har redan förutfattade meningar om de olika klasserna och de olika designen för ni har etablerat ett positivt associations-möster till de olika ateraljerna. Igen, absolut inget fel att tycka detta är upphetsande...
Det är min åsikt iallafall
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
Det är också uppenbart för mig - designen är i mina ögon fortfarande skitful.
Vad är det som är så dåligt med den, dock? Att den är överdriven? Får saker inte vara det minsta provokativa längre? Allting jag ser från spelet är bland den mest vackra konsten jag sett i ett spel sedan, ja, Muramasa. Bara kolla hur mycket arbete de lägger på att göra en trailer exempelvis.
http://art-eater.com/2013/03/from-mickey-mouse-to-jesus-the-l...
Provokationer har inget med saken att göra. Jag lägger ingen värdering i det. Jag tycker bara helt enkelt att karaktärerna är ruskigt fult designade. Att de lägger ner mycket jobb på designen är positivt, men det gör den inte på något sätt mer tilltalande för min del.
"Se vacker grafik och mindre vacker karaktärsdesign i actionrollspelets öppningssekvens. "
Vad är det för fel på karaktärsdesignen?
Många retar sig på Sorceress' gigantiska bröst, bland annat.
Men det är ju överdrivet med mening, hela spelet bygger ju på att ta typiska saker från rollspel och dra upp de till tusen. Jag trodde det skulle vara uppenbart för alla.
Det är också uppenbart för mig - designen är i mina ögon fortfarande skitful.
Vad är det som är så dåligt med den, dock? Att den är överdriven? Får saker inte vara det minsta provokativa längre? Allting jag ser från spelet är bland den mest vackra konsten jag sett i ett spel sedan, ja, Muramasa. Bara kolla hur mycket arbete de lägger på att göra en trailer exempelvis.
http://art-eater.com/2013/03/from-mickey-mouse-to-jesus-the-l...
Så, som professionell karaktärsdesigner måste jag lägga in mina 2 öre här. Vi måste först och främst bryta ner beståndsdelarna av vad som gör något 'bra'. Smak, teknisk briljans och logisk design.
Smak är helt och hållet subjektivt, alla har olika meningar så det är lönlöst att debattera.
Teknisk briljans är ganska enkelriktat -- Är det genomfört på ett bra sätt? Som utövande konceptnisse och karaktärsdesigner så anser jag det tekniskt vara på en bra nivå.
Logisk design? Detta är det värsta jag har sett i hela min aktiva karriär. Låt mig förklara: Design ska berätta för tittaren om personen. Design ska på ett simpelt sätt förmedla vem, var och när. En bra design ska kunna fungera även om ett barn ritar karaktären: Megaman, Samus Aran, Super Mario, He-man alla dessa är fantastiska exempel på bra karaktärsdesign. Detta är bara en ihopmix av alla de värsta klichéer som fantasy har att erbjuda, inte för att det är något fel på det men för att de använder de som en krycka istället för att förgylla. MEN det är gjort för folk som gillar fantasy klichéer som ni har påpekat. Folk har redan förutfattade meningar om de olika klasserna och de olika designen för ni har etablerat ett positivt associations-möster till de olika ateraljerna. Igen, absolut inget fel att tycka detta är upphetsande...
Det är min åsikt iallafall
Vänta nu... Är He-Man bra karaktärsdesign? Då förstår jag inte varför de här karaktärerna är så mycket sämre.