Apple presenterar ny Iphone nästa vecka

Medlem

Lite intressant hur snabbt folk älskar att hata....förra år var Iphone 4s det bästa som hänt på denna jord och nu så suger Iphone...så ni tror inte att samsung kommer att göra percis samma sak om Iphone gör och mjölka sin mobiler tills det inte finns något mjölk mer....alla STORA bolag är samma, hatar man en ska man fan hata dem alla....


signatur

Gillar munkar!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Lite intressant hur snabbt folk älskar att hata....förra år var Iphone 4s det bästa som hänt på denna jord och nu så suger Iphone...så ni tror inte att samsung kommer att göra percis samma sak om Iphone gör och mjölka sin mobiler tills det inte finns något mjölk mer....alla STORA bolag är samma, hatar man en ska man fan hata dem alla....

Det är lättare att hata dem som är bäst och ligger i framkant som Apple gör.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Gör de?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Icerock:

Lite intressant hur snabbt folk älskar att hata....förra år var Iphone 4s det bästa som hänt på denna jord och nu så suger Iphone...så ni tror inte att samsung kommer att göra percis samma sak om Iphone gör och mjölka sin mobiler tills det inte finns något mjölk mer....alla STORA bolag är samma, hatar man en ska man fan hata dem alla....

Skillnaden är att Samsung uppgradera sin hårdvara med det senaste och bästa, Galaxy Note 3 (Snapdragon 800, 3gig-ram etc) medans Apple släpper samma skit med nya färger och folk blir hysteriska och skriker revolutionerande!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Man märker redan i kommentarsfält att det börjar droppa in kids som saknar kontroll över sig själva.t.

Just den meningen håller jag med dig om. Du är ganska träffad.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Statistik över antal kommentarer på de senaste nyheterna. Apple toppar med 92 och sen blir det färre:

14
46
36
33
19
11
1
15

Det känns som om Apple-nyheter är ganska heta.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av krqkan:

Varför skriver FZ om detta?

Handlar ju inte om spel eller dylika.

Jag spelar jättemycket på min mobil och kikar en hel del film på mina konsoler.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Glaset:

Sitter verkligen och skrattar när jag läser alla som hoppat på "hata Apple-tåget" just för att det är inne/häftigt att hata det som är populärt. Kan inte vara många vuxna människor bland de som kommenterar. Vuxna människor har en förmåga (oftast) att sätta sig in i andras situationer och därmed låta de som gillar Apples produkter använda sig av dem. Men nej, här ska man hävda sig och "iCrap" (really?) är värdelös för att den är poppis.

Hoppas ni inte är lika cyniska, trångsynta och intellektuellt omogna utanför Internet.

Trolla på.

Det är väldigt moget att ta åt sig när folk kritiserar en produkt.

Var i mitt inlägg syftar jag på att jag tagit åt mig?
Vad folk tycker om Apple, Samsung, Xbox One, PS4 etc. kunde inte intressera mig mindre. Jag köper det jag gillar, sen får alla andra köpa precis vad de vill och jag respekterar deras beslut. Det är där problemet ligger, att vissa måste hävda sig och uttrycka sitt hat mot en produkt som är populär, för att man vill vara så unik som möjligt.

Och tycker du på fullaste allvar att "iCrap" är att rimligt sätt kritisera en produkt så har vi inget mer att diskutera.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=iCrap

Ok, my bad, du är mogen.

Jag bad inte om definitionen, den kan jag lista ut själv. Jag frågade, för övrigt inte dig, om personen i fråga tyckte att det var rimlig kritik. För en person som tycker att det är rimlig och mogen kritik är inte en person som jag kommer få ut någonting av att diskutera med, därav frågan. Vilket också innebär att din och min "diskussion" tar slut någonstans här...

För att byta ämne från "iCrap"-termen så tycker jag bara att det är synd att många inte längre kan unna någon annan något. Jag har flera kompisar som har iPhone och andra som har Samsung. Jag har aldrig ens övervägt att börja kritisera deras telefoner för att jag själv inte gillar just det märket. Har bara svårt att förstå behovet av att kritisera det som är populärt. Vad gör man om man får fram sitt budskap, alla slutar köpa iPhone och köper Samsung istället. Är det dags att börja hata det då?

Och ni som snackar om "mjölkning" vet förmodligen inte hur ett företag fungerar. Om ni själva drev företaget i fråga så skulle ni slutat tillverka telefoner eller? Så vitt jag vet så väljer folk själva att köpa telefonen, vilket innebär att Apple tillhandahåller en produkt som uppenbarligen efterfrågas. Vill ni inte köpa den så behöver ni ju givetvis inte göra det, men jag ser ingen poäng i att missunna den som gör det. Finns det en poäng så har jag missat den och skulle uppskatta om någon kunde förklara den för mig.

Jag gillar även att "mjölkning" bara gäller när det är produkter man själv inte tycker om. Gillar man produkten så är det helt plötsligt helt ok.

För att vara någon som inte kunde bry sig mindre, bryr du dig uppenbarligen väldigt mycket.

Som sagt, kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker om iPhone, Samsung, Nokia, whatever... Var i texten får du intrycket av att jag bryr mig om vad folk tycker om produkterna i fråga? Läs gärna igenom texten innan du skriver.

Det jag diskuterar är folks förmåga att kritisera och behovet av att hata populära produkter för att det är "inne att hata".

Medlem

Ett platt argument att det är "inne att hata". Lika mycket som det är "inne att vara bög".

Antingen tycker man nåt eller så gör man det inte. Oavsett hur underbyggt det är.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem

Av frukten känner man trädet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Säger som Farbror Barbro

"-Barn kan va så elaka."

I det här fallet i kommentarerna.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

lol, man skrev en kommentar till Tompa om att man tycker att Apple mjölkar sin Iphone lika mycket som Activision mjölkar Cod, så tar han bort den bara för han inte håller med...

Fan vad rolig FZ redaktionen har blivit på sistånde!!

Dämpa dig med anklagelserna, jag har inte tagit bort någonting. Skriv kommentaren igen (om det inte är den här du menar?)

Den var inte kvar när jag kollade


signatur

Game long and prosper

Medlem

Värsta jag sett. FZs medarbetare är på samma sandlådenivå som en del kommentarer här. Är det så ni vill framstå?

Medlem

Sen så handlar diskussionen knappast om att det är en plattform många använder. FZ är en spelsida, inte en mobiltekniksida. Då förväntar man sig att läsa om spel. 100% av alla läsare har en dator. Kanske dags att börja med datornyheter också då?

Medlem

Iphone folk bryr sig helt enkelt inte om andra telefoner och det verkar reta gallfeber på folk.

Inaktiv

haha, vad händer i den här tråden egentligen? Mad everywhere!

Skön läsning till middagen iaf

Skribent
Skrivet av Loxus:

Sen så handlar diskussionen knappast om att det är en plattform många använder. FZ är en spelsida, inte en mobiltekniksida. Då förväntar man sig att läsa om spel. 100% av alla läsare har en dator. Kanske dags att börja med datornyheter också då?

Det gör vi redan, men självklart kan det bli bättre på den punkten också.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Loxus:

Sen så handlar diskussionen knappast om att det är en plattform många använder. FZ är en spelsida, inte en mobiltekniksida. Då förväntar man sig att läsa om spel. 100% av alla läsare har en dator. Kanske dags att börja med datornyheter också då?

Det gör vi redan, men självklart kan det bli bättre på den punkten också.

Det har jag missat isåfall. Länk?
Hittade inget bland dom 100 senaste PC-nyheterna iaf.

Men du missar målet i vilket fall. Vill jag läsa datornyheter går jag till sweclockers. Vill jag läsa telefonnyheter går jag till swedroid. Vill jag läsa spelnyheter går jag till FZ.

Medlem

Jag spelar mycket på min platta och telefon och tycker dessa nyheter är läsvärda. Tycker FZ gör rätt i att skriva om ny teknik som berör alla spelplattformar. Ser inte några problem med att det publiceras samsung, microsoft/nokia eller htc nyheter då dessa säkerligen också kommer snart.

Jag kommer ihåg att det var en liknande diskussion när FZ började skriva om fler spel än Quake, sedan igen när det lades upp nyheter om konsoler och konsolspel. Det är i vissa människors natur att kritisera förändring, oavsett om den är bra eller dålig.

[ordbajs]Om vi nu ska skippa vissa nyheter och spelplattformar, varför inte göra det riktigt ordentligt!! Bara Quake1 nyheter framöver... en idé jag slänger fram!! Bra eller Anus? !![/ordbajs]


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Otrolig vilken jävla shitstorm... Apple vs Android/Microsoft/Google-debatten verkar vara lika stökig som genusdebatten.

Medlem
Skrivet av O-san:

Jag spelar mycket på min platta och telefon och tycker dessa nyheter är läsvärda. Tycker FZ gör rätt i att skriva om ny teknik som berör alla spelplattformar. Ser inte några problem med att det publiceras samsung, microsoft/nokia eller htc nyheter då dessa säkerligen också kommer snart.

Jag kommer ihåg att det var en liknande diskussion när FZ började skriva om fler spel än Quake, sedan igen när det lades upp nyheter om konsoler och konsolspel. Det är i vissa människors natur att kritisera förändring, oavsett om den är bra eller dålig.

[ordbajs]Om vi nu ska skippa vissa nyheter och spelplattformar, varför inte göra det riktigt ordentligt!! Bara Quake1 nyheter framöver... en idé jag slänger fram!! Bra eller Anus? !![/ordbajs]

Allt detta har ju dock med spel att göra som alltid varit FZs inriktning. "täcker den nu alla spel och spelrelaterade nyheter" står det i deras egen info-text. En nyhet om nästa Iphone är inte spelrelaterad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Loxus:

Värsta jag sett. FZs medarbetare är på samma sandlådenivå som en del kommentarer här. Är det så ni vill framstå?

I många fall kan det vara bättre att inte skriva något alls. Ibland är det är svårt att tygla sig.


signatur
Medlem

Hoppas ni kan eller kommer inse fakta ! Det är ANDROID som gäller!

Så lite ANDROID nyheter också tack!

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av O-san:

Jag spelar mycket på min platta och telefon och tycker dessa nyheter är läsvärda. Tycker FZ gör rätt i att skriva om ny teknik som berör alla spelplattformar. Ser inte några problem med att det publiceras samsung, microsoft/nokia eller htc nyheter då dessa säkerligen också kommer snart.

Jag kommer ihåg att det var en liknande diskussion när FZ började skriva om fler spel än Quake, sedan igen när det lades upp nyheter om konsoler och konsolspel. Det är i vissa människors natur att kritisera förändring, oavsett om den är bra eller dålig.

[ordbajs]Om vi nu ska skippa vissa nyheter och spelplattformar, varför inte göra det riktigt ordentligt!! Bara Quake1 nyheter framöver... en idé jag slänger fram!! Bra eller Anus? !![/ordbajs]

Allt detta har ju dock med spel att göra som alltid varit FZs inriktning. "täcker den nu alla spel och spelrelaterade nyheter" står det i deras egen info-text. En nyhet om nästa Iphone är inte spelrelaterad.

Så de ska endast skriva om spel, inte enheterna som krävs för att spela dem enligt dig? Då bör de omgående sluta skriva om Xbox One och alla andra konsoler eftersom dessa inte är spel.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av O-san:

Jag spelar mycket på min platta och telefon och tycker dessa nyheter är läsvärda. Tycker FZ gör rätt i att skriva om ny teknik som berör alla spelplattformar. Ser inte några problem med att det publiceras samsung, microsoft/nokia eller htc nyheter då dessa säkerligen också kommer snart.

Jag kommer ihåg att det var en liknande diskussion när FZ började skriva om fler spel än Quake, sedan igen när det lades upp nyheter om konsoler och konsolspel. Det är i vissa människors natur att kritisera förändring, oavsett om den är bra eller dålig.

[ordbajs]Om vi nu ska skippa vissa nyheter och spelplattformar, varför inte göra det riktigt ordentligt!! Bara Quake1 nyheter framöver... en idé jag slänger fram!! Bra eller Anus? !![/ordbajs]

Allt detta har ju dock med spel att göra som alltid varit FZs inriktning. "täcker den nu alla spel och spelrelaterade nyheter" står det i deras egen info-text. En nyhet om nästa Iphone är inte spelrelaterad.

Så de ska endast skriva om spel, inte enheterna som krävs för att spela dem enligt dig? Då bör de omgående sluta skriva om Xbox One och alla andra konsoler eftersom dessa inte är spel.

Tack, någon som tänker.

Inaktiv
Skrivet av Kane:

Ett platt argument att det är "inne att hata". Lika mycket som det är "inne att vara bög".

Antingen tycker man nåt eller så gör man det inte. Oavsett hur underbyggt det är.

Det är inget argument, utan ett konstaterande.
En trend är en trend, oavsett vad du tycker om det. Precis som att det är modernt med vissa kläder eller att köra vissa dieter, så är det nu "inne att hata iPhone".

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Så de ska endast skriva om spel, inte enheterna som krävs för att spela dem enligt dig? Då bör de omgående sluta skriva om Xbox One och alla andra konsoler eftersom dessa inte är spel.

Vad jag vet är konsolernas främsta syfte att spela på.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

iPhone är Orginalet! Resten är plastiga wannabekopior
Klart att världen vill veta!! Skulle FZ bo under en sten och låtsas som ingenting?
Sen är iPhone lika mycket spelkonsol som telefon så det passar in på en spelsajt!

Under vilken sten har du bott de senast 20 åren, iPhone fanns inte på kartan 1995, men då var du väl inte ens född. Telefoner har ingenting på en spel sajt att göra.

Medlem
Skrivet av Mrmali74:
Skrivet av Swedenrock:

iPhone är Orginalet! Resten är plastiga wannabekopior
Klart att världen vill veta!! Skulle FZ bo under en sten och låtsas som ingenting?
Sen är iPhone lika mycket spelkonsol som telefon så det passar in på en spelsajt!

Under vilken sten har du bott de senast 20 åren, iPhone fanns inte på kartan 1995, men då var du väl inte ens född. Telefoner har ingenting på en spel sajt att göra.

Skrivet av Mrmali74:
Skrivet av Swedenrock:

iPhone är Orginalet! Resten är plastiga wannabekopior
Klart att världen vill veta!! Skulle FZ bo under en sten och låtsas som ingenting?
Sen är iPhone lika mycket spelkonsol som telefon så det passar in på en spelsajt!

Under vilken sten har du bott de senast 20 åren, iPhone fanns inte på kartan 1995, men då var du väl inte ens född. Telefoner har ingenting på en spel sajt att göra.

Haha.. det är ingen telefon! Det är en smartphone med enormt spelutbud

Man undrar ju vilken sten du nanat under sen -74

Redaktör
Skrivet av Javas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

lol, man skrev en kommentar till Tompa om att man tycker att Apple mjölkar sin Iphone lika mycket som Activision mjölkar Cod, så tar han bort den bara för han inte håller med...

Fan vad rolig FZ redaktionen har blivit på sistånde!!

Dämpa dig med anklagelserna, jag har inte tagit bort någonting. Skriv kommentaren igen (om det inte är den här du menar?)

Den var inte kvar när jag kollade

Då postade du den aldrig. Det finns inga borttagna kommentarer av dig i den här tråden.


signatur
Skriv svar