Årets spel 2013 – Läsarnas val

Medlem

Age of Empires II: HD Edition och Baldur's Gate II: Enhanced Edition på listan men inte Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut va

Medlem

Lollig lista, AoE 2 HD ligger med, fast inte Duke Nukem Megaton som när det släpptes på steam i år är ungefär som Aoes HD version, dvs steamworkshop, snyggare menyer, ny musik etc...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gradixio:

Fast ni glömde DayZ standalone

Är nog inte med för att det släppts någon färdig version. Det är ju bara en Alpha.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Welo:
Skrivet av Squeek:
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att folk inte har spelat "Brothers" och röstar på spel de själva faktiskt kan basera sina röster på.
Bara en chansning, jag vet inte

Ja möjligtvis men fast om man spelat BF4 så borde man inse att det är lite för trasigt för GOTY. Iaf vad jag tycker då jag köpte BF4 på release och blev besviken på hur trasigt det va.

Håller med om att BF4 var för trasigt för att släppas när det släpptes i oktober. Däremot har de lyckats fixa till spelet nu innan årets slut vilket gör att jag tycker det förtjänar en GOTY röst. BF4 är ett extremt bra spel och det finns inte något annat FPS som ligger på samma nivå i skala, grafik och spelkänsla.

Du har helt rätt (multiplayer) FPS mässigt detta år vann BF4 solklart. Men tycker fortfarande att det inte förtjänar GOTY. Ja dom har säker fixat mycket tills nu men det är fortfarande saker som inte är 100% ännu. Sen att kö system inte kom fören ungefär en vecka efter release var ju bedrövligt.

Medlem

Man blev väldigt snabbt varse om hur lite spel man har köpt som är släppta i år.

Medlem

2013 bästa spel definitivt expansion Starcraft 2: Heart Of Swarm och väldigt bra gjort epic story spel, Bioshock Infinite!

Path Of Exile årets överaskning!

Medlem

Det är sorgligt att i denna stund verkar bara 102 personer ha spelat Brothers - a tale of two sons Helt klart årets bästa spel.

Inaktiv

Kändes fel att rösta på The Walking Dead Season Two och The Wolf Among us efter att bara ett avsnitt av vardera kommit ut ännu.

Saknade Football Manager 2014 och NBA 2K14 bland alternativen.

Fick bli Brothers, Dota 2, Shadowrun Returns och The Last of Us.

Medlem

Gillade personligen Crysis 3 singleplayer, riktigt kul om man gillar smygande + rå action.

Annars så är väl GTA V och SC2:HoTs årets större spelsläpp.

Inaktiv

Guacamelee är GOTY 2013...

Medlem

Don't Starve, Rayman Legends, GTA V, Civ 5 BNW och Last of Us är mina topp 5.

De spel jag haft absolut mest kul med under årets gång.

Edit: NBA 2K14 hade fått en röst om det fanns som alternativ. Klockat in lite över 110h sedan det släpptes.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

GTA V på topp? Sjukt, det spelet lever bara på hype. Inte alls bra enligt mig och var så trasigt att jag inte kunde spela mer.

Medlem

1# The Wolf Among Us

2# The Stanley Parable

3# Baldur´s Gate II: Enhanced Edition

4# Antichamber

5# Tomb Raider?

Medlem
Skrivet av Magto:

Det är sorgligt att i denna stund verkar bara 102 personer ha spelat Brothers - a tale of two sons Helt klart årets bästa spel.

Mest överskattade snarare

Medlem

GTA V
The Last of Us
Kentucky Route Zero
Bioshock Infinite
Dead Space 3


signatur

Nämen!

Medlem

Supermario 3d world... Synd att så få äger wii U

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

Själv väger jag in spel-tid och mängden roligt jag har haft i ekvationen, och då vinner även bf 4 fast än spelets trasighet vid release, över brothers, 3 ½ timme tog det, sedan har jag inte rört det igen.

Fast bf 4 kom inte med på min lista dock: gta v, the last of us, path of exile, xcom, dota 2 är dom spelen som hamstrat mest timmar och jag tyckt varigt roligast, path of exile vinner över alla jag listat.

Medlem

Jag spelar för lite nya spel. Har bara spelat SC2:HOTS några uppdrag och INGA andra spel på denna lista

FM-guru
F.d. Sisyr

Splinter Cell: Blacklist
Kentucky Route Zero
XCOM: Enemy Within
Metro: Last Light
Assassin's Creed IV

Har ingen konsoll, så röstade förstås enbart på spel som släppts till PC. The Wolf Among Us föll bort på att det bara är de första två timmarna av tio man spelat. Även om de var kanonbra känns det helt fel att nämna det till "GOTY", då det bara är en liten del av spelet...

Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

De spel som sålt bäst får också flest röster i sånna här omröstningar. Är väl inget konstigt med det - folk röstar på det de spelat och lagt ner tid på.

Medlem

Pokémon X/Y för min del. Jag har inte spelat något annat spel släppt 2013 som jag direkt gillat.

!!Dust: An Elysian Tail!! på Pc var fan det bästa jag har spelat

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av SID 6.7:

, Mars: War Logs

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2012/10/seriou...

hahahahaha!!! vilken garv jag fick.

Medlem

Hur kan folk rösta på trasiga Walking dead, Brothers "clusterfuck" tale, Biosjuck, framför BF4 och COD!

Medlem

"!!Dust: An Elysian Tail!! på Pc var fan det bästa jag har spelat "

Har du provat Trine 2 och The cave?

Medlem

Skall man ta och göra en sådan här uppställning så är det viktigt att alla spel finns till samtliga system, vilket inte flera gör, alltså räknas INTE denna röstningen!

Last of us phhhhhhhhhhhhht, knappast

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hur kan folk rösta på trasiga Walking dead, Brothers "clusterfuck" tale, Biosjuck, framför BF4 och COD!

Smaken är väl som baken. Själv lägger jag mina röster på spel som gett mig något nytt i spelupplevelse och gjort det bra. Last of Us tillhör detta och kan bara beklaga att det är PS3 exklusivt. Ett spel som P3 spel tipsade om - State of Decay - är nog dock årets överraskning för mig

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hur kan folk rösta på trasiga Walking dead, Brothers "clusterfuck" tale, Biosjuck, framför BF4 och COD!

För att "folk" tycker dom spelen är bättre? Vilken tur vi har att inte alla tycker lika. Vissa gillar Brothers och andra gillar CoD Ghosts.

Medlem

Xcom EW är lite bortglömt.

BF4 funkar fint till konsol. Så då röstar man på det fantastiska MP-spelet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av s3ng:

Slog mig precis hur många spel det egentligen kommit ut i år när jag såg listan ^^

Slog mig precis hur många spel som saknas...

Papers please är med, men var är alla andra indiespel som kommit? Var är Remaken av Ducktales, det nya Shadow Warrior etc?

Jag gillar remakes på gamla klassiker, speciellt när dem görs bra, men i mitt tycke så har dem redan förtjänat en plats som goty det år då originalet släpptes. Att det är ju fortfarande "samma" spel bara "uppdaterat".

Jag röstade därför inte på t.ex Windwaker som enligt mig har bland de allra bästa borgarna alla Zelda spela inräknade.

Annars kan jag väl hålla med om att det kommit många bra indie spel 2013 som förtjänar att iallafall finnas med på listan av val.

Medlem

Konstigt att ni glömde iaf min GOTY. Deadpool

123
Skriv svar