Tomb Raider – 1080p och 30fps till XB1 och PS4
30 FPS fungerar i ett FPS spel men det kommer märkas rejält i ett beat em up spel som till exempel Killer Instinct.
Eh wat?! Har aldrig spelat UT, CS, Tribes, Avp2 eller Quake? Fast det beror väl lite på hur man spelar också...
https://www.youtube.com/embed/DKtLa2pFlPo
Lycka till att göra det där i 30fps :)...
Avp2 och cs är ganska söliga spel. Cs skulle jag nog placera under battlefield och call of duty serierna.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Hur fan kan dom släppa sån slö skit..
Fan vet om det inte blir en steambox vid Tv'n denna omgången.
Burken är det inget fel på, men den står ju inte direkt för myslirande i soffan..
Får la bli en så ungarna kan glo på Netflix osv, men det lär fan inte bli mkt spelande, vilken man än väljer..
Glöm inte att lägga in något lite snabbare än en 7970 om du vill ha stabila 30 fps i 1080p
http://static.techspot.com/articles-info/645/bench/Ultimate_1...
Måste klarifiera lite här eftersom man lätt drar fel slutsatser.
Innan de infört nåt i klass med G-sync / Freesync till konsollerna så sitter även dessa i samma potta som PC gällande framedrops & minimumfps.
Sen att det då inte finns standardiserade benchmarks som kan påvisa detta i konsollvärlden döljer bara scenariot till konsollerna.
Det enda nya jag ser med denna version är att de fräshar till texturerna och optimerar lite , resten av effekterna är ju inget som inte redan klaras av med PC hårdvara.
En annan sak att tillägga är att både spelet Tombraider har patchats/optimerats sen detta test och även i drivrutinerna till Nvidia och AMD. Särskilt sen frame pacing har blivit nåt som AMD måste fixa till.
Jag har även för mig att de fixat några stora buggar med TressFX som sänkte fps ganska rejält i vissa scenarion.
På tal om TressFX , kan slå vad om att det är TressFX 2.0 som de kör i Definite Edition och den äter betydligt mindre prestanda.
Hur fan kan dom släppa sån slö skit..
Fan vet om det inte blir en steambox vid Tv'n denna omgången.
Burken är det inget fel på, men den står ju inte direkt för myslirande i soffan..
Får la bli en så ungarna kan glo på Netflix osv, men det lär fan inte bli mkt spelande, vilken man än väljer..
Glöm inte att lägga in något lite snabbare än en 7970 om du vill ha stabila 30 fps i 1080p
http://static.techspot.com/articles-info/645/bench/Ultimate_1...
Måste klarifiera lite här eftersom man lätt drar fel slutsatser.
Innan de infört nåt i klass med G-sync / Freesync till konsollerna så sitter även dessa i samma potta som PC gällande framedrops & minimumfps.
Sen att det då inte finns standardiserade benchmarks som kan påvisa detta i konsollvärlden döljer bara scenariot till konsollerna.
Det enda nya jag ser med denna version är att de fräshar till texturerna och optimerar lite , resten av effekterna är ju inget som inte redan klaras av med PC hårdvara.
En annan sak att tillägga är att både spelet Tombraider har patchats/optimerats sen detta test och även i drivrutinerna till Nvidia och AMD. Särskilt sen frame pacing har blivit nåt som AMD måste fixa till.
Jag har även för mig att de fixat några stora buggar med TressFX som sänkte fps ganska rejält i vissa scenarion.
På tal om TressFX , kan slå vad om att det är TressFX 2.0 som de kör i Definite Edition och den äter betydligt mindre prestanda.
Man låser fapsen precis som alla vettiga pc spelare. Skillnaden är att konsolerna låser till 30 eller 60 och pc ägarna till minimum fps. Bara idioter kör utan en fps cap.
G-sync och free sync har inget med fps att göra. Den synkroniserar skärmen till bilduppdateringen för att minska delay och tearing.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Det har du så rätt i så. De drar fram ÖVER Ultimate.
Det är snyggare på PS4 än på PC med Ultimate Quality.
Som att jämföra äpplen med päron. Definitive Edition har en uppdaterad grafikmotor och man har valt att prioritera annorlunda. Med DE så verkar det som att dom har offrat lite av TressFX, något som var väldigt krävande på PC, för att i stället lägga resurserna på annat, som t.ex. bättre texturer och modeller.
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
PC överst
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
Så innan vi får se Definitive Edition på PC så känns det ganska så meningslöst att jämföra grafiken eller prestandan för att mäta vad som är bäst eller vad för typ av PC som PS4 och Xbone motsvarar.
Fast det där stämmer ju inte heller eftersom Definitive ED även det kommer att ha TressFX.
Det folk ofta glömmer är att konsolerna slipper tampas med kasst APU och kan programmeras rakt mot hårdvaran, vilket gör enormt mycket.
Tex John Carmac har uttalat sig om att PS4's 1.86 Tflops är att jämnföra motsvarande det dubbla på en PC, d.v.s 3,72 Tflops.
Sedan finns inget uttalande än om DE till PC. Men den som lever får se. Dock är det inget fel på kraften i de nya konsolerna helt klart.
Det har du så rätt i så. De drar fram ÖVER Ultimate.
Det är snyggare på PS4 än på PC med Ultimate Quality.
Som att jämföra äpplen med päron. Definitive Edition har en uppdaterad grafikmotor och man har valt att prioritera annorlunda. Med DE så verkar det som att dom har offrat lite av TressFX, något som var väldigt krävande på PC, för att i stället lägga resurserna på annat, som t.ex. bättre texturer och modeller.
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
PC överst
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
Så innan vi får se Definitive Edition på PC så känns det ganska så meningslöst att jämföra grafiken eller prestandan för att mäta vad som är bäst eller vad för typ av PC som PS4 och Xbone motsvarar.
Fast det där stämmer ju inte heller eftersom Definitive ED även det kommer att ha TressFX.
Det folk ofta glömmer är att konsolerna slipper tampas med kasst APU och kan programmeras rakt mot hårdvaran, vilket gör enormt mycket.
Tex John Carmac har uttalat sig om att PS4's 1.86 Tflops är att jämnföra motsvarande det dubbla på en PC, d.v.s 3,72 Tflops.
Sedan finns inget uttalande än om DE till PC. Men den som lever får se. Dock är det inget fel på kraften i de nya konsolerna helt klart.
Ja, TressFX finns i DE, men den är inte lika detaljerad som på PC, även om det fortfarande ser riktigt bra ut i DE. Sen menar du nog API och där kommer Mantle vara räddaren då den tillåter spelutvecklare att jobba närmare hårdvaran.
30 FPS fungerar i ett FPS spel men det kommer märkas rejält i ett beat em up spel som till exempel Killer Instinct.
Eh wat?! Har aldrig spelat UT, CS, Tribes, Avp2 eller Quake? Fast det beror väl lite på hur man spelar också...
https://www.youtube.com/embed/DKtLa2pFlPo
Lycka till att göra det där i 30fps :)...
Tror inte ens konsolspelare skulle klara av det om dom så hade 120 FPS, och inte många PC-spelare heller för den delen då många har blivit förslappade
Det har du så rätt i så. De drar fram ÖVER Ultimate.
Det är snyggare på PS4 än på PC med Ultimate Quality.
Som att jämföra äpplen med päron. Definitive Edition har en uppdaterad grafikmotor och man har valt att prioritera annorlunda. Med DE så verkar det som att dom har offrat lite av TressFX, något som var väldigt krävande på PC, för att i stället lägga resurserna på annat, som t.ex. bättre texturer och modeller.
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
PC överst
http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/01/tomb...
Så innan vi får se Definitive Edition på PC så känns det ganska så meningslöst att jämföra grafiken eller prestandan för att mäta vad som är bäst eller vad för typ av PC som PS4 och Xbone motsvarar.
Fast det där stämmer ju inte heller eftersom Definitive ED även det kommer att ha TressFX.
Det folk ofta glömmer är att konsolerna slipper tampas med kasst APU och kan programmeras rakt mot hårdvaran, vilket gör enormt mycket.
Tex John Carmac har uttalat sig om att PS4's 1.86 Tflops är att jämnföra motsvarande det dubbla på en PC, d.v.s 3,72 Tflops.
Sedan finns inget uttalande än om DE till PC. Men den som lever får se. Dock är det inget fel på kraften i de nya konsolerna helt klart.
Ja, TressFX finns i DE, men den är inte lika detaljerad som på PC, även om det fortfarande ser riktigt bra ut i DE. Sen menar du nog API och där kommer Mantle vara räddaren då den tillåter spelutvecklare att jobba närmare hårdvaran.
Förutsatt att Mantle funkar lika bra som konsollerna gör (vilket jag inte betvivlar) och att nVidia hakar på så att Mantle kan bli så pass vanligt att alla spel nyttjar det (vilket jag däremot har lite svårt att se). Om 3 år kanske det verkligen börjar bli standard om nu alla hakar på det tåget, och DÅ kommer Steambox definitivt bli intressant!
http://n4g.com/news/1442392/tomb-raider-definitive-edition-ne... 50:35 säger de att PS4an kör 60fps
Eller mer exakt båda konsollernas fps är olåst så båda har minmum på 30fps dock kör ps4 största delen i 60 och xbox på större delen i 30
http://n4g.com/news/1442392/tomb-raider-definitive-edition-ne... 50:35 säger de att PS4an kör 60fps
Eller mer exakt båda konsollernas fps är olåst så båda har minmum på 30fps dock kör ps4 största delen i 60 och xbox på större delen i 30
Lite mer här: http://www.eurogamer.net/articles/2014-01-23-tomb-raider-defi...