Testa Unreal Engine 4
Här är ännu ett demo
http://www.reddit.com/r/oculus/comments/226acu/ue4_realistic_...
Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med denna video? Jag kollade och det såg snyggt ut. Men inte alls lika coolt och snyggt som annat jag sett?
Kan du specificera vad du menar med annat? Om jag gissar så menar du kanske en Blizzard intro video som är renderad, där det tar flera timmar att rendera en sekund av videoklippet medans här är det ingame grafik, dvs det sker direkt.
Nu ska vi se vad mina 4GB's 760-kort i 2xSLI presterar
Och, såklart, hur UE4 ser ut "in-game".
Buuuu! Ingen SLI support...
O snap! Då hjälper inget extra kort med andra ord
Tur att de spel som nyttjar motorn i framtiden kommer ha utmärkt SLI-stöd.
Demot såg väldigt coolt ut iallfall, flöt på utmärkt trots frånvarande SLI-stöd! Så motorn är helt klart mycket väl optimerad, inte olikt sin föregångare (UE3). Ska bli spännande att se spel som nyttjar motorn till fullo.
"Vi körde teknikdemonstrationerna på vår Intel I7 (12 kärnor, 3,3 Ghz), 16 gig ram och Nvidia GTX 680 och fick mellan 30 och 50 fps under promenaden i Cave, i 1920 x 1280-upplösning."
Nån verkar ha varit trött som har skrivit denna artikel.
Det finns ingen I7'a men 12 kärnor, 12 trådar kan man ha på en I7'a med 6 kärnor och hyperthreding aktiverat.
Sen, körde ni verkligen i 1920x1280? Ganska udda upplösning, kanske ska vara 1920x1080?
"Vi körde teknikdemonstrationerna på vår Intel I7 (12 kärnor, 3,3 Ghz), 16 gig ram och Nvidia GTX 680 och fick mellan 30 och 50 fps under promenaden i Cave, i 1920 x 1280-upplösning."
Nån verkar ha varit trött som har skrivit denna artikel.
Det finns ingen I7'a men 12 kärnor, 12 trådar kan man ha på en I7'a med 6 kärnor och hyperthreding aktiverat.
Sen, körde ni verkligen i 1920x1280? Ganska udda upplösning, kanske ska vara 1920x1080?
Så sant. Korrigerat!
hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?
Vi körde fraps.
hur ställer man in så man ser fps i Cave demot? Vart ställer man in inställningar?
Vi körde fraps.
Okej. Och kan man inte ställa in mer än de 3 alternativ som finns i demot. Alltså grafikkorten som flyter i luften (low, medium, high)?[/quote]
Vet inte, isf genom att pilla i diverse ini-filer.
Sluta ha sönder varandras quotes!
Och hur taxerande var fraps på detta - brydde sig UE4 om det överhuvudtaget eller märktes någon direkt skillnad?
Var länge sedan jag använde det (kör bara OBS numera), men minns att det var olika taxerande på olika spel och hård-/mjukvarukonfigurationer.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Så sant. Korrigerat!
Sen undrar jag om ni tabbade ur och kollade processorlasten (i task manager tex) under tiden när ni testade. Tänkte höra hur många trådar den kunde dra nytta av, i verkligheten alltså. Inte det unreal gör reklam för utan hur det verkligen ligger till.
https://forums.unrealengine.com/showthread.php?897-VIDEO-Ball... <-- snubbe som tittade på Assassins Creed: Unity-trailern och gjorde denna på en helg.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Sluta ha sönder varandras quotes!
Och hur taxerande var fraps på detta - brydde sig UE4 om det överhuvudtaget eller märktes någon direkt skillnad?
Var länge sedan jag använde det (kör bara OBS numera), men minns att det var olika taxerande på olika spel och hård-/mjukvarukonfigurationer.
Tar ingen prestanda när man bara har fps display overlay.
Tar bara prestanda på datorn när du spelar in.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U