Tak man vill sitta under?

Medlem
Tak man vill sitta under?

Varför finns det så få val när det gäller färger på utetak?
Du har transparent, rök och opalt. Thats it.

Glasfibertak kan färgas i vilken färg som helst men varför finns det inte reklam för det? Jag menar, sitta under ett smaragdgrönt, azurblått eller varför inte rosa?

Undra om Sverige verkligen är så tråkigt. I t.ex Polen har man utetak i alla olika färger.

#blogg


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Tak man vill sitta under?

Svenskar är väl generellt ganska minimalistiska i stilen.
Måste väl finnas något företag som gör utetak efter beställning?

Medlem

Jag funderar faktiskt att starta ett litet företag som erbjuder just det. Har en fabrikör men som sagt, hur många skulle vara intresserade?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Har ärligt talat aldrig hört eller sett ett tak med annan färg än dom vanliga. Det känns ju som att om det hade funnits en marknad för det så hade någon redan erbjudit det, men vem vet, du kanske sitter på en guldgruva!
Du borde göra en marknadsundersökning och få reda på ifall det finns ett intresse!

Medlem

Ja, det är väl det som är kruxet. Om det fanns intresse så borde ju tillverkare redan ha erbjudit det eller så kan det vara så att pga mängden man måste göra för att få det lönsamt är så snäv att det är bättre med färre färger. Typ som mängden rätter på en restaurang.
Funderar just hur man skulle gå tillväga, kontakta tillverkaren först eller göra undersökningen först?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Ja, det är väl det som är kruxet. Om det fanns intresse så borde ju tillverkare redan ha erbjudit det eller så kan det vara så att pga mängden man måste göra för att få det lönsamt är så snäv att det är bättre med färre färger. Typ som mängden rätter på en restaurang.
Funderar just hur man skulle gå tillväga, kontakta tillverkaren först eller göra undersökningen först?

Det är lite hönan och ägget, du måste ju ha en marknadsundersökning för att få reda på eventuellt intresse, men kan ju vara bra att prata med tillverkaren först för att få lite mer information om priser osv.

Medlem

Ofta så har t.ex. bostadsrättsföreningar regler om hur det får se ut.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar