Många vill lira Starcraft II lokalt

Medlem

Klart man skriver upp sig!
Man bör ju säga till när något går alltför långt åt helvete. Skulle inte förvåna mig om Singel-player delen att ryka bara för att "hindra pirater"

Medlem

Blizzard verkar ha spårat ur helt.

Medlem

Det är lite dåligt gjort av blizzard, men inte så farligt IMO.

Medlem

hur fan skall man spela om nätet är nere dock ? hörde att den gör online check hella tiden.....

Inaktiv

Bara för att folk vill ladda ner det och köra med hamachi.

Medlem

Fattar bara inte hur tävlingar ska hållas utan lan, för mig gör knappast ett par 50-100 ping hit eller dit särskilt mycket, men folk som spelar på riktigt hög nivå värderar ju varenda millisekund.

Medlem

De tog antagligen bort LAN för att de förmodligen ska börja ta betalt för nya battle.net. Nya Blizzfucks tänker bara på pengar nufötiden. Så jag skulle inte bli förvånad ifall de visar sig vara så.

Spelar ingen roll om de inkluderar LAN eller inte för pirakopiering, då de kommer garanterat lyckas cracka det precis som de gjort med WC3 bla.

Sålänge de delar upp spelet i 3 delar och inte inkluderar LAN så kan de glömma att jag köper det iaf. Skitföretag är vad Blizzfucks har gått och blivit.

Medlem

Förstår inte vad det är för något att gnälla över. Internet när man lanar är ju standard nu för tiden och har man inte internet så är det inte något vidare lan och det var då Failure redan från början. Internet på lanet och du kan lira starcraft med dina kamrater mot varandra i alla fall, hela idén med att man måste logga in sig via internet server har ju med att undkomma så mycke piratkopiering som möjligt givetvis.

Släpp lokalt LAN it´s soooooo 1995!

Medlem

Dom skyller allt på piratkopiering, men det går ju att göra någon variant av det Ruibo (eller vem det nu var som ställde frågorna till Karune, se länk från Insomniac) föreslog. LAN kör man ju bara på om det blir lagg pga dålig uppkoppling, eller problem med b.net. Annars kommer det alltid vara bättre att köra på b.net 2.0. Piratkopieras kommer spelet göras ändå, så det är en dålig ursäkt.

Självklart har jag skrivit under.

Inaktiv

Verkar som att activision-grejjen sabbar blizzard.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

[quote="quilombos"

Släpp lokalt LAN it´s soooooo 1995![/quote]

Sen finns det folk som ofta lanar och vill lira spelen över LAN. Jag hoppas att Blizzard lyssnar och lägger in LAN.

Medlem
Medlem

Spela roll? Man har ju internet på alla LAN hur som helst.

Inaktiv
Skrivet av Final_Frontier:

Blizzard bör kunna möta kritiken exempelvis genom att kräva Internet-verifiering var tionde dag för att det Internet-befriade LAN-stödet ska funka. På så vis behöver man inte oroa sig för ingen/dålig Internet-uppkoppling om man ska LANa, samtidigt som pirater får det väsentligt mycket svårare (om de nu ändå inte finner ett sätt att gå runt systemet).

Om det nya battle.net är så bra som de påstår att det kommer bli så kommer ju folk att vilja använda det. Spelet kan ju automatiskt försöka ansluta till battle.net vid uppstart (något annat vore väldigt märkligt), och finner den ingen Internet-anslutning så kollar den när spelet verifierades sist. En sådan lösning tror jag de flesta av de där 100 000 kan leva med.

Bästa förslaget jag har hört hittills.

Kan inte låta bli att ha känslan av att Blizzard kommer börja ta betalt för battle.net... Ifall det händer så kommer jag iaf aldrig att köpa ett till spel från Blizzard.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Handlar bara om pengar som vanligt.. Inte en chans att alla på ett liten små lan har samma spel eller internet, till 99% måste man köra med kopior.
Sedan att dela upp SC2 i flera delar suger det med, inget köp för mig i alla fall.

Medlem

jag tycker det e gjutet att det ska finnas LAN tillgängligt på SC2 jag har många bra minnen från att suttit med SC med polarna....har det nästan som krav.

Neatherblad:
Jag tror inte det kommer förlora så många köpare pga detta det är ju mer att fansen sätter ett krav om det går igenom fine om inte too bad.

Medlem

Vissa verkar inte förstå varför de tar bort LAN.

De vill helt enkelt att folk ska köpa spelet två gånger om man vill lira mot varandra om man är flera i hemmet. Fanns det LAN skulle man bara behöva köpa spelet en gång.

Sen när man läser kommentarerna här så undrar jag verkligen om 90% av alla här ens har gått i skolan.

Tänk med hjärnan lite !

Medlem

Sluta snacka om Hamachi. Jag vill kunna spela spelet i LAN, inte VPN över nätet. Hamachi har inget med saken att göra.

En lösning vore ju att man behöver vara inloggad på Battle.Net för att låsa upp LAN-läget. Då kommer man undan problemet med piratkopiering.

Inaktiv
Skrivet av pikzel:

Sluta snacka om Hamachi. Jag vill kunna spela spelet i LAN, inte VPN över nätet. Hamachi har inget med saken att göra.

En lösning vore ju att man behöver vara inloggad på Battle.Net för att låsa upp LAN-läget. Då kommer man undan problemet med piratkopiering.

Och vad hjälper det? Då är du ju redan på B-net så stanna där och kör där ist.

Medlem

Värt att läsa.

Inaktiv

battle.lan säger jag bara.. lol. vem har inte internet 2010, men samtidgt en dator som pallar starcraft 2

Medlem

idioti att inte ha LAN stöd. Så om man träffas 4 polare måste allihopa använda en och samma slöa adsl lina mot battlenet, även om det inte behövs så snabb lina kan alltid något på vägen som kan strula.

Medlem
Skrivet av Busko:

hur fan skall man spela om nätet är nere dock ? hörde att den gör online check hella tiden.....

Gah... internet fungerar inte... jag kan inte spela... katastrof! >.<

Hör hur jävla dumt det låter. xD 8)

Medlem

94 678 av dom 100 000 lär säkert vara pirat kopierare som skrivit på för att dom vill lira piratkopierat på LAN och över nätet via Hamachi haha.

Medlem

Undrar varför de overhuvudtaget ville inte ha med LAN?
Hur svårt är det att göra ett spel LAN duglig om den redan har internet Multiplayer? Inte svårt skulle jag tro.

Medlem

Undrar varför dom bestämde sig för att inte ha med LAN? Det kan ju inte vara så svårt att göra ett spel lan duglig när den har internet multiplayer redan.

EDIT: Meh, dubbelpost xD Trodde inte den första kom fram?!

Medlem

Jag vill ha LAN-stöd med...skrev under igår och då var det runt 102000 nu är det runt 106000 så lite händer det iaf men det lär knappast ändra nåt.

Många här som går på Blizzards linje så klart. Varför?

När jag lanar med polarna kör vi oftast med trådlös uppkoppling där bara en eller max två som sitter på bärbara som kan koppla upp sig mot nätet. Resten sitter utan internet.

Eller när man nu har en switch kopplat till modemet utan router så får ju inte alla egna ip utan man kör med gemensam ip vilket inte tillåter tex att lira flera på samma servrar i CS tex.

Så klart försvårar det bara om alla datorer ska kontakta servrar för att uppgradera sina achivments....

O ja vi vill köra piratkopierat med hamachi...snorungar som inte lärt sig använda hjärnan än...

Varför ska jag som köpt spelet behöva krångla till det när de som kör pirat kommer säkert bara kunna dubbelklicka på en virtuell warez battle.net och slipper koppla upp sig?

Medlem

Skrev självklart på. Urdumt argument att ta bort funktioner som gör spelet bättre, bara för att de tror att sina kunder är pirater.

LAN är och kommer ALLTID vara Starcraft.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

h2o
Medlem

Det är väl lite löjligt att skippa LAN stöd... är man på ett LAN så vill man ju kunna lira över LAN inte behöva koppla upp sig mot Battle.net osv för att kunna spela me polarna... skärpning Blizzard.

123
Skriv svar