Oturligt stort intresse för Friday the 13th
Låter som att utvecklarna la för lite tid att göra deras serverapplikationer skalbara eller nåt. Då hade det kanske gått oavsett antal spelare vid release. Men men man vet aldrig varför det är gjort som det är gjort. Säkert en pengafråga.
De säger ju själva att det blev långt fler spelare än beräknat.
Låter som att utvecklarna la för lite tid att göra deras serverapplikationer skalbara eller nåt. Då hade det kanske gått oavsett antal spelare vid release. Men men man vet aldrig varför det är gjort som det är gjort. Säkert en pengafråga.
Det är en del av orsaken eftersom de samlade in dryga 800.000 dollar på Kickstarter. Indieutvecklarna samlade in drygt 2 miljoner dollar totalt på både Kickstarter och Backerkit.
Just att de är indieutvecklare är något som många missar, för Gun Media och Illfonic har inte samma resurser som till exempel Ubisoft eller Rockstar har och därmed inte kan jämföras med de sistnämnda.
Men visst hade man sett fram emot en bättre start, hoppas att de löser detta inom de närmaste dagarna.
@Tomas Helenius: Ja men skalbara appar och servrar reglerar automatiskt efter belastning om man siktar på att göra det så. Det betyder att om en server går upp till 90% belastning så drar en till server automatiskt igång t.ex.
@satrapojk: Nu när du säger det så känner jag igen det. Då är det lite svårare.
@satrapojk: Nu när du säger det så känner jag igen det. Då är det lite svårare.
Det är precis vad det är, och ändå ska spelutvecklarna vara glada att de fick licensen gratis för annars hade det kostat ännu mer.
@Tomas Helenius: Ja men skalbara appar och servrar reglerar automatiskt efter belastning om man siktar på att göra det så. Det betyder att om en server går upp till 90% belastning så drar en till server automatiskt igång t.ex.
Det är kanske "en till server" som är poängen.
Dom ville nog inte köpa 13 servrar som kanske ska användas, eller bara ska stå och damma. Det är nog klurigt att chansa, för det är nog inte gratis.
Niet.
@Tomas Helenius: Ja men skalbara appar och servrar reglerar automatiskt efter belastning om man siktar på att göra det så. Det betyder att om en server går upp till 90% belastning så drar en till server automatiskt igång t.ex.
Lastbalanserare
@Theade: servrarna som man räknar på är virtuella idag. Jag tänker Azure, då betalar man i princip bara det man använder, så när det är lite trafik används färre servrar och kostar mindre. Men det kan fortfarande kosta för mycket för dom de stunder som det är då mycket trafik.