not-a-virus:adware.win32.softomate.aa

Medlem
not-a-virus:adware.win32.softomate.aa

Mitt AV hittar det där viruset men när jag trycker att den ska ta bort den så står det bara deleting men inget händer.

Dessutom står det att filen ska finnas i C: \System Volume Information\_restore(sen massa siffror och bokstäver). Men jag kan inte hitta nån mapp som heter System Volume Information, inte ens om jag söker.

Nån som kan hjälpa mig?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

för att se system volume information:
kontrollpanelen - mappalternativ
under fliken visning bockar du av "dölj skyddade nånting..."


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu hittar jag den men jag får bara "C: \System Volume Information är inte tillgänglig

Åtkomst nekad"

vad ska man göra då?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tror det har fixat sig, löste sig genom att sätta det i quarantine först och sen delete.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"system volume information" katalogen är tillför systemåterställning. genom att tillfälligt deaktivera och sen aktivera så tar du bort all information i den katalogen.

du hitta systemåterställnings inställningar under egenskaper på System i kontrolpanelen eller "den här datorn"

Medlem

Precis, följ mad-dogs råd så slipper du råka ut för viruset igen om du går tillbaka till en återställningspunkt.

Medlem

Tack för tipset, ska ta och göra det.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar