PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Medlem
Skrivet av Bighaanky:

Tack för infon lyckades äntligen styra upp en till en vän som letat desperat länge nu och göra hans jul

Medlem
Skrivet av Bighaanky:

Aaaand its gone

Medlem

Nu blev jag ju lite sugen på Xbox series X ändå, var det någon butikskedja som man kunde kila in och boka i butik, och som faktiskt levererar rätt snabbt?
Kollar jag på nätet så är det ju ingen som har i lager i alla fall.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Nu blev jag ju lite sugen på Xbox series X ändå, var det någon butikskedja som man kunde kila in och boka i butik, och som faktiskt levererar rätt snabbt?
Kollar jag på nätet så är det ju ingen som har i lager i alla fall.

Tror det var ElGiganten man kunde dra in till butik och boka direkt över disk. Går inte att boka digitalt utan bara i butik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Var inne på Media Markt i Länna i Söndags, fanns flera stycken Series X på spelavdelningen där om någon letar.

Medlem
Xbox series x mediamarkt

Finns exakt 18 xbox series x innepå mediamarkt i västerås på hyllan😀😀

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Nu blev jag ju lite sugen på Xbox series X ändå, var det någon butikskedja som man kunde kila in och boka i butik, och som faktiskt levererar rätt snabbt?
Kollar jag på nätet så är det ju ingen som har i lager i alla fall.

Xbox finns hur mycket som helst i lager. Jag var in på mediamarkt i västerås för en timme sedan. Och kan bekräfta det som en annan forummedlem skrev nyss. Men du kan nog gå in på vilken butik som helst.

Det är playstation som går åt.

Medlem

Det skulle var kul om ni som anmälde er till Elgigantens utlottning med deras största leverans någonsin fick chansen att köpa någon maskin, eller om dom bara fick in 100 stycken och det bara var lurendrejeri för att få folk att bli klubbmedlemmar.

Jag anmälde mig och tänker återkoppla här i tråden om det var lurendrejeri eller om jag fick någon maskin.

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Det skulle var kul om ni som anmälde er till Elgigantens utlottning med deras största leverans någonsin fick chansen att köpa någon maskin, eller om dom bara fick in 100 stycken och det bara var lurendrejeri för att få folk att bli klubbmedlemmar.

Jag anmälde mig och tänker återkoppla här i tråden om det var lurendrejeri eller om jag fick någon maskin.

Är också med. Tror inte det är någon lurendrejer…

Många som skrivit på instagram att dom fick köpa under förra utlottningen.

Men har dom 100 konsoler och flera tusen anmält sig (posten har över 1400 kommenterar på insta, då skriver ju inte alla där som anmält sig) så lär chansen vara rätt liten att man får en.

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Det skulle var kul om ni som anmälde er till Elgigantens utlottning med deras största leverans någonsin fick chansen att köpa någon maskin, eller om dom bara fick in 100 stycken och det bara var lurendrejeri för att få folk att bli klubbmedlemmar.

Jag anmälde mig och tänker återkoppla här i tråden om det var lurendrejeri eller om jag fick någon maskin.

Vad dillar du om? Jag och flera andra har köpt ps5 via deras lotteri.. ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Kalle86:

Det skulle var kul om ni som anmälde er till Elgigantens utlottning med deras största leverans någonsin fick chansen att köpa någon maskin, eller om dom bara fick in 100 stycken och det bara var lurendrejeri för att få folk att bli klubbmedlemmar.

Jag anmälde mig och tänker återkoppla här i tråden om det var lurendrejeri eller om jag fick någon maskin.

Glömt ta på dig foliehatten idag kanske ?

Medlem
Skrivet av Marooned:

Är också med. Tror inte det är någon lurendrejer…

Många som skrivit på instagram att dom fick köpa under förra utlottningen.

Men har dom 100 konsoler och flera tusen anmält sig (posten har över 1400 kommenterar på insta, då skriver ju inte alla där som anmält sig) så lär chansen vara rätt liten att man får en.

Tyvärr visade det sig vara lurendrejeri och minimalt med spelkonsoler bara för att lura folk att bli kundklubbmedlemar när dom redan har tillräckligt med medlemmar för att lotta dom enstaka konsoler dom får in,ne jävligt fult gjort. och du lär inte heller ha fått någon vilken styrker det jag skriver?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vad dillar du om? Jag och flera andra har köpt ps5 via deras lotteri.. ?

Läs vad jag svarade en annan forummedlem.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Glömt ta på dig foliehatten idag kanske ?

Det enda sanna plagg som faktiskt klär mig😃

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Tyvärr visade det sig vara lurendrejeri och minimalt med spelkonsoler bara för att lura folk att bli kundklubbmedlemar när dom redan har tillräckligt med medlemmar för att lotta dom enstaka konsoler dom får in,ne jävligt fult gjort. och du lär inte heller ha fått någon vilken styrker det jag skriver?

Ta av dig hatten, det är helt uppenbart att dom fick en större leverrans med tanke på att alla de större aktörerna också fick in ps5 vid ungefär samma tillfälle. Så det måste ha kommit ett stort lass till sverige denna gång.

Sen hade du otur och inte vann, sånt är livet. Jag har ordnat 9 st ps5or till kretsen runt omkring mig, det är inte svårt alls.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Xbox finns hur mycket som helst i lager. Jag var in på mediamarkt i västerås för en timme sedan. Och kan bekräfta det som en annan forummedlem skrev nyss. Men du kan nog gå in på vilken butik som helst.

Det är playstation som går åt.

Både Series X och PS5 går åt. PS5 är naturligtvis den mer eftertraktade konsolen, men Series X har inte haft några problem med att flyga av hyllorna, den har konstant sålt slut den med. Series S dock, det är en helt annan femma.

PS. Enligt MediaMarkts hemsida så finns Series X INTE i lager i Västerås? Går inte att välja plocka upp iaf.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ta av dig hatten, det är helt uppenbart att dom fick en större leverrans med tanke på att alla de större aktörerna också fick in ps5 vid ungefär samma tillfälle. Så det måste ha kommit ett stort lass till sverige denna gång.

Sen hade du otur och inte vann, sånt är livet. Jag har ordnat 9 st ps5or till kretsen runt omkring mig, det är inte svårt alls.

Jag gillar min hatt när jag blir tjurig.
För jag blir så j***a tjurig, som ett barn, och det vet jag om😣

Aja. Grattis dom som vann iaf❤️

Medlem

Tack för infon de som skrev, fick tag i en Series X på Elgiganten Bäckebol, för er som är i gbg-området hade de fått in ett stort lass imorse just. Ser ut att vara kvar än. Säljaren var rätt förvånad iaf, för de hade varit utan lääääänge. Så tillgången är nog lite sådär ändå än..

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ta av dig hatten, det är helt uppenbart att dom fick en större leverrans med tanke på att alla de större aktörerna också fick in ps5 vid ungefär samma tillfälle. Så det måste ha kommit ett stort lass till sverige denna gång.

Sen hade du otur och inte vann, sånt är livet. Jag har ordnat 9 st ps5or till kretsen runt omkring mig, det är inte svårt alls.

Håller helt med, jag har lyckats 4 stycken till vänner och vad gäller lotteriet så vet jag folk som har vunnit det innan, så det är definitivt inte en scam.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Haha, och på tal om... nu damp det in ett mejl!

"GRATTIS - DU ÄR UTVALD
Du är utvald att få köpa Playstation 5 Standard Edition idag Onsdag den 15/12 till ordinarie pris. Köpet går endast att genomföra via vår hemsida. Observera att det endast är tillåtet att köpa en PS5 per hushåll och köpet måste genomföras innan 21:00 den 15/12.

Din unika kod finner du nedan. Denna kod kan endast användas en gång. Din kod är personlig och får ej säljas vidare."

Crap. Jag anmälde mig endast för att kunna köpa en åt min chef, men jag lyckades norpa en åt honom via Netonnet häromdan...

EDIT: Min chef blev också utvald, haha! Så nu har vi båda koder... Synd att de är personliga!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Hade man inte följd denna tråd slaviskt hade man aldrig fått tag i en series X, fick hem min igår och är hittills mycket nöjd
Tack återigen för tipsen!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Tyvärr visade det sig vara lurendrejeri och minimalt med spelkonsoler bara för att lura folk att bli kundklubbmedlemar när dom redan har tillräckligt med medlemmar för att lotta dom enstaka konsoler dom får in,ne jävligt fult gjort. och du lär inte heller ha fått någon vilken styrker det jag skriver?

Haha vad pratar du om? Jag fick precis mail av dom att jag blev utvald och kan beställa en nu.

Medlem

Okej kära forummedlemmar, jag skriver det här inlägget full av skam. Jag kryper till korset och erkänner att jag precis fick ett mail och bekräftelse att jag är utvald.
Jag förtjänar fan inte att vinna när jag uttrycker mig så, så ja det blir en läxa. Det är okej att kasta all skit på mig som det bara går, det förtjänar jag.

Jag ville bara berätta sanningen för rätt ska vara rätt.

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Okej kära forummedlemmar, jag skriver det här inlägget full av skam. Jag kryper till korset och erkänner att jag precis fick ett mail och bekräftelse att jag är utvald.
Jag förtjänar fan inte att vinna när jag uttrycker mig så, så ja det blir en läxa. Det är okej att kasta all skit på mig som det bara går, det förtjänar jag.

Jag ville bara berätta sanningen för rätt ska vara rätt.

Kodus 👍

Det är en bra egenskap att kunna erkänna ett misstag.

Grattis till PS5an!

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Okej kära forummedlemmar, jag skriver det här inlägget full av skam. Jag kryper till korset och erkänner att jag precis fick ett mail och bekräftelse att jag är utvald.
Jag förtjänar fan inte att vinna när jag uttrycker mig så, så ja det blir en läxa. Det är okej att kasta all skit på mig som det bara går, det förtjänar jag.

Jag ville bara berätta sanningen för rätt ska vara rätt.

Det är ingen som kommer kasta skit på dig. God Jul säger jag istället och stort grattis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Marooned:

Kodus 👍

Det är en bra egenskap att kunna erkänna ett misstag.

Grattis till PS5an!

Tack så hemskt mycket.
Grattis till dig också.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det är ingen som kommer kasta skit på dig. God Jul säger jag istället och stort grattis.

Tackar ödmjukast.
God Jul önskar jag dig med.

Medlem
Skrivet av Kalle86:

Okej kära forummedlemmar, jag skriver det här inlägget full av skam. Jag kryper till korset och erkänner att jag precis fick ett mail och bekräftelse att jag är utvald.
Jag förtjänar fan inte att vinna när jag uttrycker mig så, så ja det blir en läxa. Det är okej att kasta all skit på mig som det bara går, det förtjänar jag.

Jag ville bara berätta sanningen för rätt ska vara rätt.

Grattis. Nej nu jävlar ska det spelas

Medlem
Skrivet av Balunan:

Både Series X och PS5 går åt. PS5 är naturligtvis den mer eftertraktade konsolen, men Series X har inte haft några problem med att flyga av hyllorna, den har konstant sålt slut den med. Series S dock, det är en helt annan femma.

PS. Enligt MediaMarkts hemsida så finns Series X INTE i lager i Västerås? Går inte att välja plocka upp iaf.

En jobbar kompis gick in till MM förra månaden och köpte ett XSX samtidigt som han stod där och kollade MMs hemsida så visade det ej i lager så han frågade personalen och fick till svar att dom lägger inte ut lagerstatus på nätet pga scalpers och så, så man får åka då och då och kolla i butikerna om det finns på hyllan.
--
Btw vann också PS5 utlottningen nu men är osäker fan på om jag ska beställa den, då jag är mer sugen på XSX med gamepass ultimate och känns mer bang for the buck med spelen samt att live ingår, och andra sidan så är jag ute efter båda konsolerna.
Samt har en annan fråga, om jag nu skulle ge min kod till kollegan på jobbet som erbjuder mig ca 6k i krypto för koden, kan jag fortfarande gå med i nästa utlottning och vinna? Tänker nu om jag ger koden till han och han gör ett eget konto på elgiganten med sin adress osv. För då räknas väl det ändå inte att jag har fått en till mitt hushåll då det är max 1 per hushåll?

Skriv svar