Dying Light 2: Stay Human

Robot
Dying Light 2: Stay Human

Varken veka vapen eller trasig teknik dämpar Johans lust att slå in zombieskallar.

#Dying-light-2, #Techland


Medlem

Startade upp imorse och körde lite av inledningen sedan kallade livet
Blir mer ikväll Cant Wait!!! Pumpad till max på detta lir 😁

Frilansare

Stort tack för recensionen!

Medlem

Johan Lorentzon får en femma av mig. Är han FZ:s bästa recensent? Ja, jag tror det.

Inte ett spel för mig (jag är alldeles för lättskrämd), men läste ändå med stort intresse.

Medlem

Det blir ett sånt där spel där jag avvaktar många patchar och stora reor. Inte köpt Cyberpunk än, men när det kommer till next gen så borde det vara tillräckligt patchat.

Medlem

Får hålla mig sysselsatt tills lost ark release iaf
Kul hitills, men att vapnen går sönder stör mig redan

Medlem

Känns som ett rea-spel för min del. Från det jag sett av spelet stör jag mig redan på att det endast verkar finnas 3-4 olika zombiemodeller, inte ovanligt att man i en strid möter flera identiska fiender som att man satt kvar i PS2-eran. Likaså har de mänskliga fienderna endast ett fåtal repliker som de skriker om och om igen i strid, verkar otroligt billigt.

Medlem

Stör mig som fan att performance kör i 1080p och inte tar sig till 1440p, resolution mode och särskilt quality mode har väldigt mycket microstuttering och känns allmänt som sirap. Det är rent jobbigt för ögonen att titta på, och jag brukar aldrig vara kinkig runt att det ska vara 60/120 fps.

Sen att man har ett parkourspel med hoppknappen på R1 istället för t.ex X eller något, fantastiskt dåligt beslut!

Just nu är det natt och jag gömmer mig i ett hus tills det blir dag, tack för mig.

Medlem

Riktigt bra recension, Johan! Som alltid

Några frågor om spelet som du kanske kan svara på.

Har läst att zombierna inte reagerar på miljöerna på samma sätt som i det första spelet, där de till exempel kunde trilla ner från tak och fastna i fällor utan spelarens inblandning. Stämmer detta?

Hur upplever du combat jämfört med ettan? En del verkar vara besvikna över att det inte finns någon tyngd när man svingar och träffar en fiende utan att det bara är att hacka sig igenom. Det var ju en av sakerna som gjorde striderna i ettan så bra, tyckte jag. Ragdoll verkar borttaget också?

Medlem

Jag tycker det känns oerhört konstigt att det finns så lite skjutvapen. Jag hade gärna gett spelet en chans annars.

Medlem
Skrivet av Deli:

Sen att man har ett parkourspel med hoppknappen på R1 istället för t.ex X eller något, fantastiskt dåligt beslut!

Har väl varit standard i parkour-fps sen första mirrors edge. På så sätt kan du titta runt när du gör mer avancerade moves.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Enligt IGN så sparas framstegen man gör i co-op vare sig man är host eller inte. Stämmer inte detta?

”all progress, XP and story decisions carry across to your save file whether you’re the host or a guest.”

Eller har jag förstått det fel? Hoppades på en sann co-opupplevelse…

Medlem

väntade mig en trea... suck.. o vapen som går sönder... just detta jag var rädd för... nä blir nog inget köp :/ o sen alla buggar... nejtack inte värt fullpris på lång väg...

Medlem

Bra recension. Blir att invänta rea. Kan ej argumentera för att detta skulle vara värt fullpris med dom problemen, tyvärr.

Medlem

Vapen som inte gör laga - sluta va så casual nu.... Kul att inte springa runt med samma skit hela tiden.

För få skjut vapen - kulorna är slut....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

väntade mig en trea... suck.. o vapen som går sönder... just detta jag var rädd för... nä blir nog inget köp :/ o sen alla buggar... nejtack inte värt fullpris på lång väg...

Day-1 patchen fixade väl ungefär 1000 buggar. Och recensenten lär ju har kört utan denna.

Medlem

Ser fram emot att spela detta i co-op! att klaga över för få skjutvapen, hmm... Tyckte ettan blev väldigt enkelt och enformigt när man fick tag på skjutvapen! Så det ser jag som ett plus!

Skribent
Skrivet av bluebird:

Johan Lorentzon får en femma av mig. Är han FZ:s bästa recensent? Ja, jag tror det.

Inte ett spel för mig (jag är alldeles för lättskrämd), men läste ändå med stort intresse.

Alltså, tack! Värmer i snöstormen


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Knalle:

Riktigt bra recension, Johan! Som alltid

Några frågor om spelet som du kanske kan svara på.

Har läst att zombierna inte reagerar på miljöerna på samma sätt som i det första spelet, där de till exempel kunde trilla ner från tak och fastna i fällor utan spelarens inblandning. Stämmer detta?

Hur upplever du combat jämfört med ettan? En del verkar vara besvikna över att det inte finns någon tyngd när man svingar och träffar en fiende utan att det bara är att hacka sig igenom. Det var ju en av sakerna som gjorde striderna i ettan så bra, tyckte jag. Ragdoll verkar borttaget också?

De ramlar definitivt ned från byggnader och sådant, när jag blivit jagad över taken så kan det vara en våg av zombier bakom mig som sen bara väller över takkanten om jag gör ett hopp över till ett annat hus. Fällor kan jag dock inte svara på om det är sämre eller bättre. Men överlag upplever jag det inte sämre än 1an i alla fall.

Jag tycker jag upplever tyngden bättre nu i tvåan? Vet inte om det ljudet nu som gör det, men det känns som vapnet tar stopp när jag träffar. Jag tror inte det är ragdoll som 1an, men däremot tycker jag fienderna reagerar mer realistiskt. Träffar jag huvudet så får jag reaktion och huvudet vrider sig och kroppen följer med. Det är mer subtilt än ettan, men samtidigt mer realistiskt också hur det skulle se ut om du slår någon på käften eller träffar någon med ett baseball-trä.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De ramlar definitivt ned från byggnader och sådant, när jag blivit jagad över taken så kan det vara en våg av zombier bakom mig som sen bara väller över takkanten om jag gör ett hopp över till ett annat hus. Fällor kan jag dock inte svara på om det är sämre eller bättre. Men överlag upplever jag det inte sämre än 1an i alla fall.

Jag tycker jag upplever tyngden bättre nu i tvåan? Vet inte om det ljudet nu som gör det, men det känns som vapnet tar stopp när jag träffar. Jag tror inte det är ragdoll som 1an, men däremot tycker jag fienderna reagerar mer realistiskt. Träffar jag huvudet så får jag reaktion och huvudet vrider sig och kroppen följer med. Det är mer subtilt än ettan, men samtidigt mer realistiskt också hur det skulle se ut om du slår någon på käften eller träffar någon med ett baseball-trä.

Härligt! Låter klart mer lovande än det man läst på annat håll. Tack för utförliga svar och trevlig helg

Medlem

Tråkigt att de lite försämrat co-op läget genom att det mer blir ett hjälpläge än att man faktiskt spelar tillsammans. Förstår jag mig inte alls på. Spelade framföraltl co-op i ettan och hade väldigt roligt med det. Hade sett fram emot ett lika bra co-op-spel i tvåan. Verkar tveksamt...

Skribent
Skrivet av Jkeg:

Enligt IGN så sparas framstegen man gör i co-op vare sig man är host eller inte. Stämmer inte detta?

”all progress, XP and story decisions carry across to your save file whether you’re the host or a guest.”

Eller har jag förstått det fel? Hoppades på en sann co-opupplevelse…

När jag testade så sparades det bara för mig, sen kunde jag ju hjälpa min kompis att göra om samma uppdrag när han "host:ade".

Men det är ganska precis som det står här om co-op på gameradar:

"So if the host asks for help completing the Dying Light 2 Water Tower choice quest and three people join up to help them secure it, once they go back to their own games, only the host will still have that victory under their belt, as quest progression appears to be tied more to the world than to individual players. It means that once you go back to your own game, you'll still have to do that Water Tower quest if you haven't already."

Skrivet av zzap64:

Tråkigt att de lite försämrat co-op läget genom att det mer blir ett hjälpläge än att man faktiskt spelar tillsammans. Förstår jag mig inte alls på. Spelade framföraltl co-op i ettan och hade väldigt roligt med det. Hade sett fram emot ett lika bra co-op-spel i tvåan. Verkar tveksamt...

Jag tror det är knutet till att valen man gör senare i spelet förändrar världen rätt markant och de quest du har kanske inte din kompis har eller kommer få bereonde på vilken väg han/hon valt genom spelet. Världen är väldigt knuten till spelarens val.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skjutvapen var ju bland det sämre i dying light 1 så för mig är det bara positivt dom är borttagna utöver ett få tal andra ranged vapen.

Medlem

Att de tar bort skjutvapen är ju bara till fördel. Det fanns ingen anledning, varken i Dead Island eller Dying Light, att använda närstridsvapen efter du har fått skjutvapen. Att gå igenom Quarantine Zones i första spelet med hagelgevär med alldeles för mycket ammo tog bort lite av stämningen. Det var bara springa och skjuta och det blev aldrig riktigt farligt. Det gäller inte ”första halvan” av spelet, innan Old Town, som var betydligt svårare och farligare. Första nätterna var en upplevelse.

Medlem

ska köttas i kväll


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent
Skrivet av Joewson:

Att de tar bort skjutvapen är ju bara till fördel. Det fanns ingen anledning, varken i Dead Island eller Dying Light, att använda närstridsvapen efter du har fått skjutvapen. Att gå igenom Quarantine Zones i första spelet med hagelgevär med alldeles för mycket ammo tog bort lite av stämningen. Det var bara springa och skjuta och det blev aldrig riktigt farligt. Det gäller inte ”första halvan” av spelet, innan Old Town, som var betydligt svårare och farligare. Första nätterna var en upplevelse.

Jag håller med om att det var lite obalanserat i första spelet, men tycker ändå det hade gått att göra på ett bra vis. Mindre ammo tex (vilket hade varit logiskt) så man sparar på det tills det verkligen behövs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Enligt IGN så sparas framstegen man gör i co-op vare sig man är host eller inte. Stämmer inte detta?

”all progress, XP and story decisions carry across to your save file whether you’re the host or a guest.”

Eller har jag förstått det fel? Hoppades på en sann co-opupplevelse…

Chansar att det är som 1an, allt förutom story progression sparas som gäst, antagligen för att det hade blivit krångligt om man t.ex joinar någon som är längre fram i storyn. lirar man igenom hela spelet med samma folk så spelar det ingen roll på vems dator saven ligger på. Vill hosten smygspela ifred får den göra en ny egen save

Medlem

Jag gillade ettan så kommer nog skaffa 2an också.
Zombies funkar alltid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

5h in , inga buggar och inga krashar hitintills. Gött att det inte finns mkt skjutvapen. Störande att vapnen går sönder så sjukt lätt. Annars ett kul spel med go tyngd i vapnen och ska bli kul i coop, storyn skiter jag i 😅.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

väntade mig en trea... suck.. o vapen som går sönder... just detta jag var rädd för... nä blir nog inget köp :/ o sen alla buggar... nejtack inte värt fullpris på lång väg...

Skönt att du vet att det inte är värt fullpris utan att spela det, har in stött på en enda bugg efter 5h

Skriv svar