Ett nytt Subnautica verkar vara under utveckling

Medlem

Största problemet med Subnautica är att det inte finns Co-op.

Skulle vara perfekta Co-op spel.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Väldigt kort skulle jag sammanfatta de större förändringarna från Subnautica till BZ såhär:
- En lång radda QoL-förbättringar, exempelvis kopplat till basbyggande, gränssnitt och liknande
- Betydligt mer berättelsedrivet, spelet leder dig vidare i mycket större utsträckning
- Mindre känsla av ensamhet, min reflektion är att det mycket beror på att man ser en porträttbild av den som "pratar" i loggar
- Signifikant mindre värld, vilket leder till att biomerna är mindre och mindre variation i faunan, mindre transporter för att samla material
- Mycket större del av spelet utspelar sig ovanför ytan jämfört med ettan
- Du kommer över några kartor under spelets gång, vilket gör att du inte är vilse på samma sätt

För min del var det en helt annan upplevelse. Ettan kunde verkligen ge mig en känsla av obehag, och det fanns platser som jag hade genuint svårt att utforska på riktigt. Jag var ständigt lite vilsen och kände mig otroligt "liten" i brist på bättre ord. I BZ var känslan mycket mer som ett vanligt äventyrsspel. Jag kände aldrig att jag var i någon slags riktig fara och det fanns inte samma känsla av osäkerhet och övergivenhet.

Tack för den utförliga informationen! Känns som att BZ kanske är mer för mig än basspelet då men jag får väl ge de båda en ärlig chans igen framöver

Medlem

Första Subnautica är helt fantastiskt. Det enda jag tyckte var segt och grindigt var en del av miningen. BZ kändes tomt (på fel sätt) och inte välgjort på samma sätt, ändå hade jag riktigt roligt i typ 15 timmar även med BZ.

Ett förbättrat Subnautica 1 med co-op är typ min ultimata speldröm.

12
Skriv svar