Rockstar höjer bensinpriserna i GTA Online nästa vecka

Robot
Rockstar höjer bensinpriserna i GTA Online nästa vecka

Förbered er för världsliga kriser i den kommande expansionen.

#GTA-Online, #Rockstar


Medlem

"bensinpriset är skyhögt på grund av kriget i Ukraina." Nja.. mjee...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Betalar man för bensin i GTA? Har jag inget minne av. Men spelar å andra sidan inte onlinedelen. Annars är det väl bara att stjäla nytt fordon istället för att tanka haha.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"bensinpriset är skyhögt på grund av kriget i Ukraina." Nja.. mjee...

Årets lögn.

Geeks Gaming
Skrivet av Fezk:

"bensinpriset är skyhögt på grund av kriget i Ukraina." Nja.. mjee...

Inte så det står heller:
”[…]och bensinpriset är skyhögt som sägs bero på bland annat kriget i Ukraina.”

Nyckelord som är bra att ha med sig är ”sägs” och ”bland annat”

Inte lönt att citera om man inte citerar rätt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Inte så det står heller:
”[…]och bensinpriset är skyhögt som sägs bero på bland annat kriget i Ukraina.”

Nyckelord som är bra att ha med sig är ”sägs” och ”bland annat”

Inte lönt att citera om man inte citerar rätt

Om du hade läst nyheten när den släpptes så ändrade skribenten texten i efterhand. Vilket han gärna kan träda fram och säga, så löser vi den här missuppfattningen.

Man ska inte vara så het på att döma, just saying.

Men, ja, det kanske är roligare med översittarattityden.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming
Skrivet av Fezk:

Man ska inte vara så het på att döma, just saying.

Känns ju fullt rimligt att utgå från det material som fanns tillgängligt vid tillfället, har ju inte så mycket med "dömande" att göra i min mening.

Men absolut, stod det något annat från början så är det ju en annan sak

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Känns ju fullt rimligt att utgå från det material som fanns tillgängligt vid tillfället, har ju inte så mycket med "dömmande" att göra i min mening.

Men absolut, stod det något annat från början så är det ju en annan sak

Självklart, men du dömde genom att anta att jag felciterade med flit.

Jag kanske kunde använt lite andra ordval, ungefär som du. Hade fint.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming
Skrivet av Fezk:

Självklart, men du dömde genom att anta att jag felciterade med flit.

Jag kanske kunde använt lite andra ordval, ungefär som du. Hade fint.

Ah, då är jag med. VM i missuppfattningar idag

Medlem

Bensinpriserna i USA är ju inte så farliga alls. Danmark, Finland och särskilt Norge har betydligt högre priser.

Medlem

Är det verkligen extrem värmebölja? Det var väl 40 grader i England typ en dag? Känns som man tar i rätt rejält. Sommaren 2018 var värre.

Avstängd
Skrivet av Kyrre:

Är det verkligen extrem värmebölja? Det var väl 40 grader i England typ en dag? Känns som man tar i rätt rejält. Sommaren 2018 var värre.

Just nu har de senaste flera åren i snitt varit de senaste flera varmaste åren hittills - i Jordens dokumenterade historia - där föregående år har slagits av efterträdande år, och så vidare.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Om du hade läst nyheten när den släpptes så ändrade skribenten texten i efterhand. Vilket han gärna kan träda fram och säga, så löser vi den här missuppfattningen.

Man ska inte vara så het på att döma, just saying.

Men, ja, det kanske är roligare med översittarattityden.

yes jag postade och sem gjorde en justering direkt efter när jag läste igenom, du var bara sjukt snabb på bollen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det enda som kan få mig att ladda ned GTA V igen är Cops 'n' Crooks.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av AplAy:

Just nu har de senaste flera åren i snitt varit de senaste flera varmaste åren hittills - i Jordens dokumenterade historia - där föregående år har slagits av efterträdande år, och så vidare.

"I jordens dokumenterade historia" är en ganska lös porträttering av ett genomsnitt av mätningar mellan 1850-2022. Mätningar som roligt nog även täcker perioder när miljöhysterikerna skrek om global nedkylning och istid, ozonhål och lite allt möjligt som varit politiskt gynnsamt över åren. Varmt två dagar på sommaren? Fram med illröda kartor och skrik om värmebölja!

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

"I jordens dokumenterade historia" är en ganska lös porträttering av ett genomsnitt av mätningar mellan 1850-2022. Mätningar som roligt nog även täcker perioder när miljöhysterikerna skrek om global nedkylning och istid, ozonhål och lite allt möjligt som varit politiskt gynnsamt över åren. Varmt två dagar på sommaren? Fram med illröda kartor och skrik om värmebölja!

Har du inte lärt dig att man inte får ifrågasätta?

Det är tur att vissa gör det: Sverige införde vaccinpass under 2021 när vi inte hade överdödlighet och SVT, Aftonbladet eller Expressen rapporterade inte detta. Den viktigaste och mest pålitliga statistiken för att se hur många som dog.
https://omni.se/scb-ingen-overdodlighet-i-sverige-under-2021/...

“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum....” Noam Chomsky

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför folk inte längre pratar om problemet med ozonhalter:

Medlem

Jag börjar förstå varför FZ inte är pigg på att ha* diskussioner utöver spel. Gott om konspirationstomtar här.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Just nu har de senaste flera åren i snitt varit de senaste flera varmaste åren hittills - i Jordens dokumenterade historia - där föregående år har slagits av efterträdande år, och så vidare.

Medlem
Skrivet av eld:

Varför folk inte längre pratar om problemet med ozonhalter:

https://ourworldindata.org/grapher/exports/ozone-depleting-su...

1. När ozonhysterin var som högst,

2. När ozonhysterin försvann från media.

Sedan kan man ju komplettera med en graf över ozonnivåerna som du "råkade" glömma:

Hämtad från Nature.

Oj då, ser ut som att nivåerna stabiliserades redan under 80-talet, drygt fyra år innan Montrealprotokollet trädde i kraft och policys började utformas för att tackla "problemet". Intressant!

Medlem
Skrivet av Fezk:

"bensinpriset är skyhögt på grund av kriget i Ukraina." Nja.. mjee...

Skrivet av NordhNet:

Inte så det står heller:
”[…]och bensinpriset är skyhögt som sägs bero på bland annat kriget i Ukraina.”

Nyckelord som är bra att ha med sig är ”sägs” och ”bland annat”

Inte lönt att citera om man inte citerar rätt

Skrivet av Fezk:

Om du hade läst nyheten när den släpptes så ändrade skribenten texten i efterhand. Vilket han gärna kan träda fram och säga, så löser vi den här missuppfattningen.

Man ska inte vara så het på att döma, just saying.

Men, ja, det kanske är roligare med översittarattityden.

Skrivet av Johan Lorentzon:

yes jag postade och sem gjorde en justering direkt efter när jag läste igenom, du var bara sjukt snabb på bollen.

Då löste vi det. Hoppas vi NordhNet är nöjd då. Kan ju vara värt att tänka på till nästa gång "innan man skriker sig hes"(mild överdrift).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

<Uppladdad bildlänk>

1. När ozonhysterin var som högst,

2. När ozonhysterin försvann från media.

Sedan kan man ju komplettera med en graf över ozonnivåerna som du "råkade" glömma:

<Uppladdad bildlänk>
Hämtad från Nature.

Oj då, ser ut som att nivåerna stabiliserades redan under 80-talet, drygt fyra år innan Montrealprotokollet trädde i kraft och policys började utformas för att tackla "problemet". Intressant!

🤔

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oj då, ser ut som att nivåerna stabiliserades redan under 80-talet, drygt fyra år innan Montrealprotokollet trädde i kraft och policys började utformas för att tackla "problemet". Intressant!

Citat:

Adopted on 15 September 1987, the Protocol is to date the only UN treaty ever that has been ratified every country on Earth - all 198 UN Member States.

UNEP.org

Stabilt utan dess like.

Avstängd
Skrivet av Edd1e:

Jag börjar förstå varför FZ inte är pigg på att ha* diskussioner utöver spel. Gott om konspirationstomtar här.

Det skrämmande är att de gör det helt frivilligt utan mot betalning...

De tror från botten av sina hjärtan att de är "hjältarna i dramat"...

Medlem

Men det är antagligen bara några få som drar in väldigt mycket pengar på olika teorier. Det fungerar nog oftast som "pyramid schemes". Där personer som Peterson och Ben(sysslar mycket med delvis gömd farsists propaganda som drar in miljoner för dom) eller bara någon flat earth snubbe som lever i total förnekelse. Det är speciellt roligt(för mig som är man och inte behöver bry mig) när någon säger att Aborter och att vara homosexuell är onaturligt. Och sen visar sig vara bilägare vilket är 100 gånger mer onaturligare. Se upp för Elon Musk har verkar vara en riktig skojare med många bollar i luften och många idéer han bara slänger utan att så många ifrågasätter. Han är en riktig hypar upp kille ha ha!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Jag börjar förstå varför FZ inte är pigg på att ha* diskussioner utöver spel. Gott om konspirationstomtar här.

Äh, folk tar en sen lunch och vill roa sig.

*wink*

Moderator | Testpilot

Återgå till att snacka om det nya innehållet allihopa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Återgå till att snacka om det nya innehållet allihopa.

"återgå"*


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ojdå. *host*
Men bensinpriserna! Nej! Kan vi inte få slippa verklighetens problem i GTA Online? Ack och ve. Kanske, har installerat spelet för att kanske äntligen klara av det den här gången... vi får se... xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag och kusinen har råkat fastna i spelet igen. Vi tog en paus från 2018 tills för ungefär en månad sen.
Det har hänt ganska mycket och jag gillar att det finns så pass många sätt att tjäna bra med pengar i privata sessioner nu.
Ska bli kul att se vad som kommer med uppdateringen. Läste något om att man kanske ska kunna sälja sitt cargo i privata sessioner också vilket hade varit önskvärt.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar