Terminator Salvation

Robot
Terminator Salvation

Ingen kan anklaga Grin för att ligga och lata sig. På två månader släpper de två filmlicensspel och en återupplivad klassiker. Sist ut är berättelsen om John Connors kamp mot mördarmaskinerna, en upplevelse vi gärna hade sluppit.

#wanted-weapons-of-fate, #bionic-commando, #gears-of-war, #epic


Medlem
Vi spränger robotar i Terminator Salvation

Haha, absolut inte otippat, med tanke på hur dåligt Wanted var.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Haha ja vad ska man säga, Tack för härlig läsning! planerade aldrig att köpa detta ändå så.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

äsch, trist att de skulle sabba spelet så pass.

Medlem

Ouch, jag som hoppades på det här. Ajabaja grin

Medlem

Ja ett riktigt bra Terminator spel skulle va toppen.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Haha bra recension! Underhållande!

Medlem

Är det så att ni medvetet ger svenska spelföretag sämre betyg, för att motverka att dom sprider sig och blir internationella?

Är detta måhända ett försök till att späda på globaliseringen och därmed underminera Sveriges roll i utvecklingen?

Är FZ skyldiga till att aktivt motarbeta en positiv utveckling i finanskrisen, för att dra ner alla parter till helvetet?

Är detta en konspiration för att dölja upp det riktiga svaret?

Bra recension, fast inte särskilt otippat att ett filmlicensspel skulle bli skit


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Redaktör
Skrivet av Greger:

Är det så att ni medvetet ger svenska spelföretag sämre betyg, för att motverka att dom sprider sig och blir internationella?

Varje gång, utan undantag.


signatur
Medlem

fyfan vilket skämt, knappt så spelet ens är värt en etta.. jag fattar inte hur man kan göra ett så ruttet spel och missbruka terminator namnet.. skäms för fan.

Medlem

Haha inte förvånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom kanske skulle hålla sig borta från licensspel trots allt.

Medlem

Riktigt skitspel med andra ord alltså!


signatur

Meep!

Medlem

Det är synd när filmlicens-spel ska vara så dåliga. Men så har det väl alltid varit, eller?:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Synd, väldigt synd.

Medlem

haha, bra recension, jag får väldigt mycket wanted vippar av detta så då kan det ju knappast bli bra...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem

Bra recension. Jag tänkte ändå aldrig röra spelet eftersom jag vill se filmen utan att veta nått innan så ingen förlust för mig.

Medlem

mm sämst, gör man ett så dåligt spel får man skylla sig själv.

Medlem

Observera att alla licensspel är inte skit.
Ta bara "Indiana Jones & The Last Crusade: The Graphic Adventure " 1989, både filmen och spelet håller än idag
fast, det är klart.. spelindustrin var ju lite bättre förr i tiden också.. :/

Medlem

Tja, jag antar att det här "terminejtar" alla diskutioner om jäv för FZs sida, tihi.

Jag antar att den till synes extremt korta produktionstiden kan ha varit en faktor i resultatet.

Medlem

w00t? Skulle Grin producera ett crap spel?
Damn vilken sagning

Medlem

trist. såg fram emot detta. blir nog till att testa GoW2 istället. gillade inte ettan värst, men 2an verkar bättre.

Redaktör
Skrivet av Perequin:

Jag antar att den till synes extremt korta produktionstiden kan ha varit en faktor i resultatet.

De har haft ganska gott om tid på sig, sa producenten Per till mig för ett tag sen.


signatur
Medlem

Riktigt skön recension

Synd att spelet inte verkar något vidare dock

Medlem

Äsch va blåögda alla är! Det är ju Uppenbart att titeln fått lägre betyg än det förtjänar för att kompensera att Bionic Commando fick så högt

Syns att misshandla ett så trevligt koncept dock... Ett bra fps i terminator miljö borde ju ha alla förutsättningar att kunna lyckas.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Perequin:

Jag antar att den till synes extremt korta produktionstiden kan ha varit en faktor i resultatet.

De har haft ganska gott om tid på sig, sa producenten Per till mig för ett tag sen.

Jasså? Jag har hört det precis motsatta, dock inte av producenten Per.

Synd om Grin är det iaf, det här var nog det sista dom behövde.

Medlem

Hmm, om man kollar på Game Reactor så ger de Terminator Salvation 5/10 och Bionic Commando 6/10. Fatta vad det kan skilja åt i poäng när FZ gav Salvation 1/5 och Bionic Commando 5/5. Nej, jag säger då det. Man kan inte lita på recensioner....

Medlem
Skrivet av Perequin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Perequin:

Jag antar att den till synes extremt korta produktionstiden kan ha varit en faktor i resultatet.

De har haft ganska gott om tid på sig, sa producenten Per till mig för ett tag sen.

Jasså? Jag har hört det precis motsatta, dock inte av producenten Per.

Synd om Grin är det iaf, det här var nog det sista dom behövde.

Synd om?
Att misshandla en så fin franchising som terminator då får man skylla sig själv, spelet Terminator War of the Machines visade potentialen i ett terminator spel även om det var buggat och hade kass nätkod.

I detta spel är det mesta mediokert och taskigt;
*Kass level design (mkt buggar m.m)
*Riktigt korkad AI
*Dåliga animationer
*Repetitivt gameplay
*4 timmar långt
*Bara single player
*Löjligt linjärt utan att skapan någon större atmosfär, jag menar har man ett linjärt spel kan man ju passa på att scripta massa så man får känsla som i tex Cod.
*Väldigt lite vapen
*Dåligt röstskådespel
*Storyn helt orelevant och man börjar mitt något..
*3rd person (personlig åsikt)
*Utdaterad grafik / fysik?
*Skriker wanted animationer m.m (motorn)

Vore bättre om någon spelutvecklare kom överens med ägaren av Terminator rättigheterna (Warner Bros tror jag) att göra ett spel baserat på terminator universumet.

Lite som Alien Vs Predator (spelen), vilket är helt fenomenala men fristående från att följa någon jävla film release/deadline/budget/...

Medlem

Bara jag som direkt irriterar mig på att man verkar slakta ett bra antal (olika) Terminators genom spelets gång, medan i filmerna räcker det med 1-3 stycken för att det hela ska kännas nästan omöjligt från människornas sida

(Är ju inte så att människorna i spelet verkar ha någon direkt annorlunda arsenal med vapen än vad Sarah Conner, John Connor m.fl. har i filmerna)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skriv svar