Call of Dutys antifusksystem kan nu upptäcka hårdvarufusk

Robot
Call of Dutys antifusksystem kan nu upptäcka hårdvarufusk

Ricochet sätter siktet på personer som använder fuskkontroller.

#Activision, #Call-of-duty, #Fusk


Medlem

Vore trevligt om det fungerar som utlovat..
Men med tanke på vilket haveri wz2 är, så har iallafall inte jag några större förhoppningar (men jag har gärna fel).

ELF
Medlem

Skulle aldrig installera ett spel med root kit. Pubg åkte ut fort som tusan när jag märkte att de infört det. Fick ingen info vid installation.
Men starkt positiv till att legitima spelare blir osynliga för fuskare. Jobbigt dock om man blir felaktigt anklagad och alla andra helt plötsligt börjar fuska.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Synd att COD blev blaha efter alla dessa år. Men visst, för de 10 000:- jag har lagt ut på spelen genom åren hade jag ganska kul. Nu får man leva på nostalgin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Helt vöderlöst eftersom det inte fungerar för Warzone 2.0 och man kan fuska hur lätt som helst utan att något händer.

Medlem

Det är lite olustigt tycker jag att anti-fusk systemen ska ha mer och mer tillgång till din dator, och precis allt som pågår och körs, på så låg nivå som bara möjligt.

Det är såklart helt rimligt att man behöver såpass mycket tillgång så att dom helst skulle vilja läsa precis varje knapptryck, program och process som körs på datorn, för att göra så bra anti-fusk mjukvara som möjligt...

Men som sagt... Det är också lite olustigt
I praktiken handlar det ju om mjukvara som får företag och system som trackar din webanvändning osv att se ut som trams.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Synd att COD blev blaha efter alla dessa år. Men visst, för de 10 000:- jag har lagt ut på spelen genom åren hade jag ganska kul. Nu får man leva på nostalgin.

Det är inte meningen att det ska vara fett för alltid.
För mig blev det blaha efter Modern Warfare 2


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det det är svårt att tänka sig ett scenario i vilket gamers skriker "snälla mera!" vad gäller super-extra root-tillgång på allt... där det inte ganska snabbt skulle tändas glödlampor hos diverse entrepenader...

"Hörreni.. Vi kanske ska utveckla ett anti-fusk verktyg?"

Det vore nog naivt att tro att dom som gör dom här verktygen redan idag inte iaf sparar datan för sig själva... Kan ju vara bra att ha...
Och när man väl har den... Då vore det väl onödigt om man inte använde den?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

A.I. anti-fusk och analys på serversidan är rätt väg att gå, inte att programmen får mer tillgång på spelarnas datorer. Det vet vi fungerar inte mer än tillfälligt, och innebär en massa risker.

Görs allting på serversidan därimot så blir det mer eller mindre omöjligt för fuskarna att ta sig förbi skyddet utan att göra själva fusken värdelösa.

Och det finns ju dessutom redan:

Skrivet av Anton Q:

Det är inte meningen att det ska vara fett för alltid.
För mig blev det blaha efter Modern Warfare 2

Vilken av MW2-versionerna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar