Zelda: Tears of the Kingdom får årets högsta betygssnitt

Robot
Zelda: Tears of the Kingdom får årets högsta betygssnitt
Medlem

äntligen positiva nyheter när det gäller ett stort spelsläpp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ju typ bara Nintendo man kan lita på när det gäller stora spelsläpp :). Riktigt kul ser fram emot att spela snart!

Medlem

Själv sitter jag och fibrilt uppdaterar FZ för att läsa den enda recension som räknas. Vart är den?!

Medlem

Underbart att vara så hypad för ett spel som dessutom levererar 97/100, detta blir fantastiskt att dyka in i imorgon och stanna där en lång tid framöver.

Avstängd

Alltså är ju inte förvånande, det är nästan exakt samma som botw så att detta får lika betyg är ju väntat. Sen att spelet också är lika tråkigt och dött och mediokert är inget som syns i betygen tyvärr.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hyrax:

Själv sitter jag och fibrilt uppdaterar FZ för att läsa den enda recension som räknas. Vart är den?!

Den kommer, men dröjer tyvärr ett slag då vi får spelet på release.

Själv ska jag plocka upp spelet på väg hem imorgon och spela... Precis. Hela. Helgen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av fejksson:

Alltså är ju inte förvånande, det är nästan exakt samma som botw så att detta får lika betyg är ju väntat. Sen att spelet också är lika tråkigt och dött och mediokert är inget som syns i betygen tyvärr.

Breath of the wild var allt annat än mediokert.
Hur hade du vela ha det?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förväntar mig inget mindre än ett av tidernas bästa spel med Totk. Botw kom ganska nära, men hade lite för många svagheter som drog ned helheten.

Verkar som att den slutliga versionen av spelet är mycket stabilt och välputsat också, trveligt förstås med tanke på alla storspel som släpps i uselt skick numera.

https://www.youtube.com/watch?v=BLlZBwN_-C4&ab_channel=Digita...

Medlem
Skrivet av fejksson:

Alltså är ju inte förvånande, det är nästan exakt samma som botw så att detta får lika betyg är ju väntat. Sen att spelet också är lika tråkigt och dött och mediokert är inget som syns i betygen tyvärr.

Zelda är kärt hos många sedan länge. Så jag tar de skyhöga betygen med en nypa salt. Sen tror jag absolut att spelet är grymt, men inte 97/100 grymt.

Återstår att se när man spelar det själv framöver

Medlem

Har bara spelat nån timme - men hittils är intrycket rätt ljummet.

Samma öppning med 3 Shrines osv som i Breath of the Wild.
Combatten, som inte kändes helt 100 i BotW (kanske det enda halvklagomålet jag hade) verkar vara helt och hållet oförändrad...

Aja... Det här med att klistra grejjer är ju fett med skojj iaf.

OBS Breath of the Wild är typ top 10 bästa spel nånsin, för mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nyfiken på prestandan, kan man ge ett spel med problem fullt betyg eller borde gör avdrag för det?

Svår fråga kanske..

Medlem
Skrivet av Majoren:

Botw kom ganska nära, men hade lite för många svagheter som drog ned helheten.

Tycker du? Jag tyckte det va mer eller mindre råstarkt rakt igenom


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Hyrax:

Själv sitter jag och fibrilt uppdaterar FZ för att läsa den enda recension som räknas. Vart är den?!

Kommer nästa vecka hoppas jag. Vi får inte Nintendos spel förrän på releasedagen.


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nyfiken på prestandan, kan man ge ett spel med problem fullt betyg eller borde gör avdrag för det?

Svår fråga kanske..

Verkar vara stabil prestanda.
Ultrahand-funktionen drar ned, men i övrigt verkar det flyta på bättre än Botw. Postade en länk till teknisk genomgång av spelet.

Medlem

Inget spel som vacklar mellan 20-30 fps är värt 10/10.
"Perfekt spel om man bortser från att det är ospelbart."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Nyfiken på prestandan, kan man ge ett spel med problem fullt betyg eller borde gör avdrag för det?

Svår fråga kanske..

Typ samma problem som originalet enligt det jag läst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Nyfiken på prestandan, kan man ge ett spel med problem fullt betyg eller borde gör avdrag för det?

Svår fråga kanske..

Prestanda får du reda på här.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nyfiken på prestandan, kan man ge ett spel med problem fullt betyg eller borde gör avdrag för det?

Svår fråga kanske..

Digital Foundry är imponerade, tittade just på deras ”tech review”.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Digital Foundry är imponerade, tittade just på deras ”tech review”.

Dom är imponerade att Switchen kan driva det så pass bra (och på många andra sätt positiva också) men de hade också flera exempel på där frameraten droppade ner till 20 fps stundvis och vissa cutscenes var för-renderade med en del synliga kompressosinsartefakter.

Är man intresserad av detaljerna så var det en intressant video.

https://www.youtube.com/watch?v=BLlZBwN_-C4

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Dom är imponerade att Switchen kan driva det så pass bra (och på många andra sätt positiva också) men de hade också flera exempel på där frameraten droppade ner till 20 fps stundvis och vissa cutscenes var för-renderade med en del synliga kompressosinsartefakter.

Är man intresserad av detaljerna så var det en intressant video.

https://www.youtube.com/watch?v=BLlZBwN_-C4

/ LordDaimos

De skriver såhär efter att de laddat ned patchen Nintendo släppte för ett par dagar sedan: Nearly every instance of major performance loss has been corrected resulting in a game that holds very closely to its 30fps target. The majority of my entire run of capture managed to maintain a solid 30 frames per second in most instances which, for the Switch running a game this vast and emergent, is impressive.

Det känns ju jäkligt bra ändå.😊

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget spel som vacklar mellan 20-30 fps är värt 10/10.
"Perfekt spel om man bortser från att det är ospelbart."

Fast ett spel blir ju inte fundamentalt bättre bara för att det susar på i 120fps?
DF skriver att efter patchen så är det i princip stadiga 30fps rakt igenom.

Lägg till det ett mästerverk till spel som kommer bli svårt att överträffa på iaf 10 år när det kommer till gameplay, spelvärld och story.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget spel som vacklar mellan 20-30 fps är värt 10/10.
"Perfekt spel om man bortser från att det är ospelbart."

Ja dessa utvecklare pressar och maximerar konsolen kraft till max iallfall till skillnad från de senaste AAA spelen som är rent ut sagt urusel optimering till en mycket kraftfullare hårdvara som ps5 och xbsx där man kan förvänta sig minimum 60 fps.

Dessa spel som har urusla och inkompetenta utvecklare som inte klarar av att optimera spel som jedi survivor och redfall förtjänar ett mycket sämre betyg pga detta. Allt handlar inte bara om hur spelbart det är eller ej pga 30fps eller 60fps Folk är förbannade för att spelen inte är optimerade först och främst. Det hoppas jag du förstår

Medlem

dont feed the trolls


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alla dessa härliga kids som börjar jiddra,,,,,men men men det är ju 30 fps. Är det inte ospelbart, Varför drar nu inte av betyg nu när alla vill det med redfall och jedi survivor.

Kan man inte ens förstå eller se skillnaden på ett spel som kör i 30 fps till en konsol som har en mycket svagare hårdvara och ett spel till ps5 och xbsx spel som kör i 30.

Att folk säger det är helt ospelbart med 30 fps kan jag hålla med om i ett fps shooter spel. De flesta överdriver oftast om 30 fps är ospelbart. Det är en överdrift man gör så att utvecklarna på ett mer kraftfullt sätt ska förstå att man inte accepterar ett dåligt optimerat spel som kör i 30 som man vet kan köras lätt i 60 fps.

Folk är förbannade på att de skiter i att optimera spelen och att de inte uttnyttjar kraften som finns i ps5 och xbsx och sådant ska defenetivt ha rejält med avdrag på betyget.

Utvecklarna till zelda har optimerat otroligt bra skulle jag vilja säga med tanke på hårdvarans begränsning och 30 fps i ett äventyrsspel där inte speed är lika viktigt och att man har ganska långt avstånd till karaktären gör det lite lättare att spela i 30 fps.

Medlem

Game of the year


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Känns som att ett mindre spel hade blivit sågat direkt för låg fps, stutters osv men när det rör sig om världens mest överhypade spelserie så är det helt plötsligt ”skitbra” att det typ orkar hålla 30 fps lol

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Känns som att ett mindre spel hade blivit sågat direkt för låg fps, stutters osv men när det rör sig om världens mest överhypade spelserie så är det helt plötsligt ”skitbra” att det typ orkar hålla 30 fps lol

Beror ju på konsolen.
Det är knappast dålig optimering som gör att spelet körs i 30 fps med dippar ibland. Det är för att Switchen är så svag.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Breath of the wild var allt annat än mediokert.
Hur hade du vela ha det?

På PC

Medlem

Jävlar vad sugen man blir på att köpa en Switch...

123
Skriv svar