E3-mässan är inte död riktigt än

Robot
E3-mässan är inte död riktigt än

Det förhandlas om E3 2024 och framåt, säger arrangören.

#e3, #spelsommar


Medlem

Om den återkommer, lär det vara enbart digitalt framöver också. Få företag kommer se relevans för att betala dyrt för bås och hallar att ha presskonferenser osv i. Den tiden är nog över. Vilket visserligen inte har speciellt stor relevans för speciellt många då de flesta ändå tar emot nyheter, eller sändningar, från mässan digitalt. Så lite skulle ju ändras. Förutom för press då som inte kan närvara fysiskt på samma sätt. Och det är synd, för som liten drömde jag att en dag kunna besöka mässan men det är nog dött nu. Gamescom kanske.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Om den återkommer, lär det vara enbart digitalt framöver också. Få företag kommer se relevans för att betala dyrt för bås och hallar att ha presskonferenser osv i. Den tiden är nog över. Vilket visserligen inte har speciellt stor relevans för speciellt många då de flesta ändå tar emot nyheter, eller sändningar, från mässan digitalt. Så lite skulle ju ändras. Förutom för press då som inte kan närvara fysiskt på samma sätt. Och det är synd, för som liten drömde jag att en dag kunna besöka mässan men det är nog dött nu. Gamescom kanske.

Gissar också det inte blir mer av det som det varit alla år. Känns som allt går över till digitalt och det blir billigare för alla.

Medlem

Kill it with fire.
E3 har överlevt sig själv och inte hunnit med i utvecklingen.
Jag kommer inte ligga sömnlös över om mässan bara försvinner.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tråkigt.
E3 var något speciellt. Att se dom stora företagen slåss om att "vinna E3" genom att ha visa dom bästa spelen och ha den bästa showen.
Dom gångerna man satte uppe och kollade på allt nytt som skulle komma och att det var stort med fyllda hallar med gäster och journalister (och anställda för att applådera högt).

Det var kul att se att min hobby om spel hade något som detta och det är synd att det försvinner.

Att ha något digitalt som dom gör själva är inte samma sak. Utspridda och ingen publik. Tyckte alltid att Nintendo var tråkiga på E3 med deras digitala presentation.

Hoppas det löser sig eller något annat dycker upp.

1
Skriv svar