Neil Druckmann blir ensam Naughty Dog-chef – halva presidentskapet kliver ner

Robot
Neil Druckmann blir ensam Naughty Dog-chef – halva presidentskapet kliver ner
Medlem

Eftersom både Uncharted och framförallt The last of us är grymma spel så önskar jag honom lycka till med hans nya projekt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Eftersom både Uncharted och framförallt The last of us är grymma spel så önskar jag honom lycka till med hans nya projekt.

Tack vare Amy Hennig och Bruce Straley ja, som inte är kvar på företaget längre.

Medlem

Förtroendet för Naughty Dog har fått sig en törn efter PC porten av TLOU Part 1. Dessvärre. 🤷

Medlem

Riktigt tråkigt att höra.

Medlem

Ser helt och hållet positivt på detta. ND behöver förnyelse, nytt friskt blod. Uncharted och Tlou känns ju nu som mer eller mindre helt stagnerade spelserier, något som förhoppningsvis kan ändras på med folk som tänker annorlunda och vill förändra formulan.

Druckmann bör nog även han kliva åt sidan och inta nån mer typ av rådgivande roll, likt japanska speljättarnas gamla gubbar brukar göra.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ser helt och hållet positivt på detta. ND behöver förnyelse, nytt friskt blod. Uncharted och Tlou känns ju nu som mer eller mindre helt stagnerade spelserier, något som förhoppningsvis kan ändras på med folk som tänker annorlunda och vill förändra formulan.

Druckmann bör nog även han kliva åt sidan och inta nån mer typ av rådgivande roll, likt japanska speljättarnas gamla gubbar brukar göra.

Mer hbtq spel. Jippiiie!

Dom kommer driva naughty dog i graven.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Mer hbtq spel. Jippiiie!

Dom kommer driva naughty dog i graven.

Man kan kalla det den västerländska varianten av japanska sexantydande anime-spel, det var ju inte direkt två fula gamla tanter som hånglade upp varandra i Tlou2

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Mer hbtq spel. Jippiiie!

Dom kommer driva naughty dog i graven.

Antar att det var därför Last of Us 2 är det av de bäst säljande spelen till Playstation 4.

Medlem
Skrivet av Thane:

Antar att det var därför Last of Us 2 är det av de bäst säljande spelen till Playstation 4.

Du vet mycket väl att det är för att ettan var fenomenal, inte för att tvåan hade bra story, så det där kan du ju bara ta tillbaka direkt😂

Medlem
Skrivet av Majoren:

Man kan kalla det den västerländska varianten av japanska sexantydande anime-spel, det var ju inte direkt två fula gamla tanter som hånglade upp varandra i Tlou2

Sen lyckades dom få hetero-sex se lite gay ut med gabby, bara en sån sak liksom😂

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Du vet mycket väl att det är för att ettan var fenomenal, inte för att tvåan hade bra story, så det där kan du ju bara ta tillbaka direkt😂

Eller så kan det vara så att folk tycker annorlunda än dig?

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Du vet mycket väl att det är för att ettan var fenomenal, inte för att tvåan hade bra story, så det där kan du ju bara ta tillbaka direkt😂

Tvåan är ett av mina topp 10 spel genom tiderna.
Rätt många tycker tvåan är bra och längtar efter en trea.

Medlem

Äh det blir nog bra. Aldrig fel med lite förändring. Tycker ändå TLoU varit betydligt bättre än Uncharted och den skutan styrde ju Druckmann.

It's not a lake, it's an ocean

Jag struntar i vem som rattar studion. Jag vill bara se lite nytänkande. Ett nytt IP! Inte ännu en uppföljare. Att de bara har arbetat på Uncharted och The Last of Us de senaste 10+ åren säger en del. Att Druckmann nu blir ensam herre på täppan bådar spontant dessvärre inte gott oddsen att studion börjar tänka nytt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Geeks Gaming

Låter som vissa här är lite osäkra i sina egna sexualiteter

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag struntar i vem som rattar studion. Jag vill bara se lite nytänkande. Ett nytt IP! Inte ännu en uppföljare. Att de bara har arbetat på Uncharted och The Last of Us de senaste 10+ åren säger en del. Att Druckmann nu blir ensam herre på täppan bådar spontant dessvärre inte gott oddsen att studion börjar tänka nytt.

Känns verkligen konstigt att du säger så. Vilken annan välrenommerad spelstudio har släppt ifrån sig 4 olika franchises på 25 år? Att de släppt bara uppföljare de senaste 10 åren stämmer ju inte heller. Last of us kom 2013.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sillgam:

Känns verkligen konstigt att du säger så. Vilken annan välrenommerad spelstudio har släppt ifrån sig 4 olika franchises på 25 år? Att de släppt bara uppföljare de senaste 10 åren stämmer ju inte heller. Last of us kom 2013.

Det släpptes 2013 men jag tänker att de arbetade på TLOU i flera år. De har inte arbetat på ett nytt IP, såvitt vi vet, sedan dess.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Thane:

Antar att det var därför Last of Us 2 är det av de bäst säljande spelen till Playstation 4.

Haha, detta argument från dig igen. 10 millar på 2 år var det? Det sålde spiderman till ps4 första månaden. Konstant 199kr eller liknande clearance bin pris knappt två månader efter release.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Haha, detta argument från dig igen. 10 millar på 2 år var det? Det sålde spiderman till ps4 första månaden. Konstant 199kr eller liknande clearance bin pris knappt två månader efter release.

Nja, Spider-Man sålde nio miljoner mellan September 2018 och 31a December 2018. Men inte så konstigt att Spider-Man säljer mer eftersom det är Marvels populäraste karaktär.

Men tio miljoner på två år är inte så illa när det tog The Witcher 3 fem år att nå samma siffra på ps4. Horizon Zero Dawn ligger också på tio miljoner på två år och Ghost of Tsushima också. Egentligen bara God of War och Spider-Man som sticker ut med sin försäljning på ps4.

Medlem

Asså det känns som jag har missat något, varför är ND plötsligt "Ultra Woke"? Är det för att Ellie är lesbisk eller har något annat hänt?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det släpptes 2013 men jag tänker att de arbetade på TLOU i flera år. De har inte arbetat på ett nytt IP, såvitt vi vet, sedan dess.

Vilken annan spelstudio har lanserat 4 nya spelserier på 2 decennier? Du hävdar att NG inte gör något nytt men vad jämför du egentligen med?

Medlem
Skrivet av PcX:

Helt klart är det så. Bra sagt 👍
Så less på all dena Woke dynga, de spyr ned i halsen på oss!

Totalt avskyvärda tider!

Första och enda inlägg rätt efter du reggat ditt konto. Det här bådar gott

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sillgam:

Vilken annan spelstudio har lanserat 4 nya spelserier på 2 decennier? Du hävdar att NG inte gör något nytt men vad jämför du egentligen med?

Kanske med ND själva? På en period av drygt tio år lanserade de tre olika varumärken. Crash (1996), Jak & Daxter (2001), Uncharted (2007). Det är fantastiskt, i synnerhet som Uncharted var en sådan frisk fläkt som sedan blev en stor serie med två snabba uppföljare som överträffade originalet med hästlängder. Med efter Uncharted 3 kändes formulan gjord och sedan det första TLOU har de bara fokuserat på uppföljare. Uncharted 4 var bara mer av samma, Lost Legacy kändes som ett DLC.

Jag antar att det är den där fräscha känslan jag vill ha igen från ND - något nytt som kan överraska igen. TLOU3 blir säkert ett tekniskt mästerverk, men det kommet inte kännas nytt eller ens spännande för mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag struntar i vem som rattar studion. Jag vill bara se lite nytänkande. Ett nytt IP! Inte ännu en uppföljare. Att de bara har arbetat på Uncharted och The Last of Us de senaste 10+ åren säger en del. Att Druckmann nu blir ensam herre på täppan bådar spontant dessvärre inte gott oddsen att studion börjar tänka nytt.

Håller med dig till 110 %!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Kanske med ND själva? På en period av drygt tio år lanserade de tre olika varumärken. Crash (1996), Jak & Daxter (2001), Uncharted (2007). Det är fantastiskt, i synnerhet som Uncharted var en sådan frisk fläkt som sedan blev en stor serie med två snabba uppföljare som överträffade originalet med hästlängder. Med efter Uncharted 3 kändes formulan gjord och sedan det första TLOU har de bara fokuserat på uppföljare. Uncharted 4 var bara mer av samma, Lost Legacy kändes som ett DLC.

Jag antar att det är den där fräscha känslan jag vill ha igen från ND - något nytt som kan överraska igen. TLOU3 blir säkert ett tekniskt mästerverk, men det kommet inte kännas nytt eller ens spännande för mig.

Det är inte realistiskt att förvänta sig att en stor AAA spelstudio ska utveckla nya ipn hela tiden. För övrigt ryktas det ju att de har ett sci fi spel under utveckling vilket säkert är en ny ip. De jobbar även på factions men det verkar ju ha gå sådär. Så det du säger stämmer helt enkelt inte.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Förtroendet för Naughty Dog har fått sig en törn efter PC porten av TLOU Part 1. Dessvärre. 🤷

Porten sköttes utav Iron Galaxy.

Men visst man kan fundera varför, ND valde Iron Galaxy.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

TLOU 1 är fantastiskt, Neils solo entré som producent är en vattendelare. Man kan inte neka att TLOU2 är tekniskt fantastiskt men storyn är verkligen något som folk älskar eller hatar. Det finns många som hatar av andra anledningar men det får stå för dom.. För mig personligen så är storyn i 2an ganska medioker och en riktning som gör att jag kommer inte spela 3an. Han gör moraliska val som inte riktigt "make sense" och har sekvenser av spelet som borde klippts bort.

Neil verkar dock vara ett stort rövhål som inte förstår att man kan kritisera något han gör.. för att hans svar till oss som kritiserade storyn är att vi är homofober hela högen. Han verkar vara verklighets frånvarande och inte kunna ta kritik. Så med honom som chef lär hela företaget gå utför.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Asså det känns som jag har missat något, varför är ND plötsligt "Ultra Woke"? Är det för att Ellie är lesbisk eller har något annat hänt?

TLoU2 hade med en transsexuell tonåring samt en muskulös kvinna. Utöver spelas en lesbisk relation upp. Det verkar främst vara den muskulösa kvinnan som upprör folk. Vissa, som uppenbarligen inte spelat spelet, tror att dessutom att den muskulösa kvinnan är den transsexuella karaktären.

För egen del så störde jag mig inte ett dugg på det hela, men jag är väl inte tillräckligt reaktionär.

För att vara ett spel som kallas woke så har det många skurkar med mörkt pigment eller kvinnliga könsorgan. En hel del av dessa går att döda på väldigt våldsamma sätt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sillgam:

Så det du säger stämmer helt enkelt inte.

Jag skriver att jag önskar ett nytt IP från studion. Det stämmer, för det är vad jag önskar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar