Rykte: Metroid Prime 4 har massiva områden och är "visuellt fantastiskt"

Robot
Rykte: Metroid Prime 4 har massiva områden och är "visuellt fantastiskt"

Men sägs inte vara ett renodlat open world-spel.

#Metroid-prime-4, #nyhetstips


Medlem

Massiva områden, visuellt fantastiskt och inget renodlat open world-spel låter som ett lyckat recept.
Är lite trött på stora open world-spel.

Medlem

Ja hoppas inte det går open world.
Önskar att de får till känslan från Prime 1.

Prime 3 kändes som att de tog många konstiga beslut som exempelvis samla misiler till skeppet för att göra airstrike som aldrig behövde användas och sista banan så spelade det ingen roll hur mycket man samlat på sig för då ersattes allt till Hypermode och phazon overload.

Att utforska och hitta alla hemligheter är roligt. Smarta uppgraderingar som spelar roll i slutändan vill jag ha.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv

Jag tror inte längre att det kommer att släppas till Switch.
Själv tror jag att så fort de har avtäckt nästa konsol så kan vi räkna med att få se något från Metroid Prime 4.

Inaktiv
Är också lite trött på open world
Skrivet av Kyrre:

Massiva områden, visuellt fantastiskt och inget renodlat open world-spel låter som ett lyckat recept.
Är lite trött på stora open world-spel.

Jag gillar open world när det kommer till spel där det passar att ha det som exempelvis The Elder Scrolls.
Såg fram emot det när det skulle komma till Zelda men just nu känner jag att för mig så passar inte Zelda i open world. Det blev inte lika kul som de äldre spelen.

Så jag tror att de tar rätt beslut i Metroid Prime 4 om detta stämmer.

Medlem

Ser helst halvstora öppna världar, men inte enorma open world, mer som en hub-värld och sedan flertalet mindre öppna att utforska. De kan gärna skippa Switch och köra exklusivt för Switch 2 för att kunna uppnå en högre teknisk potential, origial Switch har redan så mycket exklusiva höjdarspel, så känns inte som den nedprioriterats alls ändå.

Medlem

Det är helt rätt om det här blir en lanseringstitel för nästa Switch.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Metroid Prime 4 som lanseringstitel vore klokt beslut av Nintendo.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ser helst halvstora öppna världar, men inte enorma open world, mer som en hub-värld och sedan flertalet mindre öppna att utforska. De kan gärna skippa Switch och köra exklusivt för Switch 2 för att kunna uppnå en högre teknisk potential, origial Switch har redan så mycket exklusiva höjdarspel, så känns inte som den nedprioriterats alls ändå.

Om Nintendo släpper till båda formaten, hoppas Switch använder samma motor som till remaken och att ”Super Nintendo Switch” använder en helt nygjord som är anpassad till nästa generation.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Om Nintendo släpper till båda formaten, hoppas Switch använder samma motor som till remaken och att ”Super Nintendo Switch” använder en helt nygjord som är anpassad till nästa generation.

Nä, låter helt otroligt krångligt om de ska utveckla två versioner av spelet med två separata spelmotorer

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä, låter helt otroligt krångligt om de ska utveckla två versioner av spelet med två separata spelmotorer

Jo, tänkte mer på en uppdaterad version av motorn som når full potential till nästa Switch.

Är lite småtrött på att denna generation har mestadels bestått av högre fps eller upplösning.

Medlem

Jag tror på dom om spelet kommer till Switch 2

Medlem

Jag finner det för sannolikt att Metroid Prime 4 kommer släppas till både Switch och Switch 2. Tror dock att Nintendo kommer släppa sin nya konsol innan de släpper MP4. Metroid är ingen konsolsäljare i nivå med Mario- och Zeldaspelen. Det är mycket troligare med Pokemon än Metroid som lanseringstitel.

Medlem

Visuellt fantastiskt, kan inte vara ett spel till Switch då.

Medlem

Om inte det här släpps till Switch också så blir det inget köp. Kommer inte köpa en konsol för ett enda spel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Visuellt fantastiskt, kan inte vara ett spel till Switch då.

Själv anser jag att Pikmin 4 är det, och Zelda: Tears of the Kingdom med rätt ljussättning.

Skribent
Skrivet av Danster:

Jag finner det för sannolikt att Metroid Prime 4 kommer släppas till både Switch och Switch 2. Tror dock att Nintendo kommer släppa sin nya konsol innan de släpper MP4. Metroid är ingen konsolsäljare i nivå med Mario- och Zeldaspelen. Det är mycket troligare med Pokemon än Metroid som lanseringstitel.

Jag tror de gör som med Zelda, dubbelrelease. Men att det nog blir en lanseringstitel för Switch 2, dock tillsammans med något till större spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

I och med att det är Nintendo kommer det inte vara särskilt "visuellt fantastiskt"...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

I och med att det är Nintendo kommer det inte vara särskilt "visuellt fantastiskt"...

Nintendo står ju bakom några av senaste årens snyggaste spel, t.ex. Tears of the kingsom, Mario Odyssey, Luigi's Mansion 3, Pikmin 4 etc. De har oerhört begåvade studios när det kommer till grafik.

Medlem

Så hypad! Nintendos spel är i överlag sjukt snygga och jag antar det här blir en next-gen nintendo upplevelse

EDIT: Inte helt open world känns som ett givet beslut då Metroid är som bäst när level designen blir upplåst ju längre man spelar och nya shortcuts med mera uppenbarar sig!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nintendo står ju bakom några av senaste årens snyggaste spel, t.ex. Tears of the kingsom, Mario Odyssey, Luigi's Mansion 3, Pikmin 4 etc. De har oerhört begåvade studios när det kommer till grafik.

Oj, då har vi väldigt olika uppfattning om hur ett snyggt spel ser ut...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Oj, då har vi väldigt olika uppfattning om hur ett snyggt spel ser ut...

Dom slirar förstås på t.ex. upplösning, men den övergripande designen, effekter osv. där ligger de på topp, finns nog inga andra som lyckas krama ur så mycket läckert på så förhållandevis gammal svag hårdvara likt Nintendo

Som regel så åldras Nintendos spel bättre än de flesta andra spelstudios

Medlem

Metroid har aldrig varit någon storsäljare så att Prime 4 skulle släppas för att kränga Switch 2 låter oklokt rent strategiskt. Skulle väl vara om det lanserades samtidigt som det där nya Mario-spelet som det ryktas om, för att täcka "hardcore-kvoten". Men då tror jag snarare att vi får ett släpp senare under lanseringsfönstret.

Medlem

Efter Tears of the Kingdom känner jag bara en större längtan efter gamla skolans Zelda som var mer linjärt, men hade mer minnesvärda ögonblick. Det är likadant med Metroid.

Har väl en del open world fatigue, men jag spelar hellre ett 10 timmars spel med mer fokus på story och unika design-element än ett 100 timmars spel som består av att bara göra samma grej om och om igen.

Medlem

Men ge oss en trailer då! Det blev ju utannonserat för sex år sen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Om Nintendo släpper till båda formaten, hoppas Switch använder samma motor som till remaken och att ”Super Nintendo Switch” använder en helt nygjord som är anpassad till nästa generation.

Den motor som är i Metroid prime 1remastern är orginalmotorn men uppdaterad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Om inte det här släpps till Switch också så blir det inget köp. Kommer inte köpa en konsol för ett enda spel.

Jag är säker på att "Switch 2" kommer att få mer än ett spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Dom slirar förstås på t.ex. upplösning, men den övergripande designen, effekter osv. där ligger de på topp, finns nog inga andra som lyckas krama ur så mycket läckert på så förhållandevis gammal svag hårdvara likt Nintendo

Som regel så åldras Nintendos spel bättre än de flesta andra spelstudios

Jao, om man bara tänker relativt till vilken hårdvara de spelas på så... Men då får man ju jämföra med enbart typ mobilspel för att få en rättvis jämförelse


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av fanbot:

Metroid har aldrig varit någon storsäljare så att Prime 4 skulle släppas för att kränga Switch 2 låter oklokt rent strategiskt. Skulle väl vara om det lanserades samtidigt som det där nya Mario-spelet som det ryktas om, för att täcka "hardcore-kvoten". Men då tror jag snarare att vi får ett släpp senare under lanseringsfönstret.

Tror inte att de släpper Metroid prime 4 samtidigt som Mario open world. Även om prime 4 inte är en storsäljare så är det ett stort spel de troligtvis lagt ner väldigt mycket pengar på. Mario kommer förmodligen först och Metroid senare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, om man bara tänker relativt till vilken hårdvara de spelas på så... Men då får man ju jämföra med enbart typ mobilspel för att få en rättvis jämförelse

Så är det inte alls. Spelen till Switch kan ju inte mäta sig grafiskt med de absolut vassaste på PS5, men flera av de exklusiva titlarna på Switch har varit på absolut topp, och varit läckrare än det absolut mesta på PS4 och Xbox One. Mobilspel ser i regel ut att vara 10-15 år efter än de vassaste Switch-titlarna.

Skrivet av Zaptagious:

Efter Tears of the Kingdom känner jag bara en större längtan efter gamla skolans Zelda som var mer linjärt, men hade mer minnesvärda ögonblick. Det är likadant med Metroid.

Har väl en del open world fatigue, men jag spelar hellre ett 10 timmars spel med mer fokus på story och unika design-element än ett 100 timmars spel som består av att bara göra samma grej om och om igen.

Känner lite tvärtom. För min del vore det nog idag otänkbart att orka spela igenom ett instängt tråkigt spel som t.ex. Twilight Princess eller Ocarina of time. Däremot så är jag proppmätt nu på Botw/TotK-formulan. De får gärna fortsätta på open world för Zelda-spelen då det passar den spelserien så bra med ett stort öppen kungadöme, men nu behöver Zelda som spelserie en rejäl paus och nya idéer. Generellt är det inte en bra idé med mer än två snarlika spel i följd, därefter behövs förnyelse.

12
Skriv svar