Neil Druckmann om Last of Us 3-idé: "Lika spännande" som ettan och tvåan

Robot
Neil Druckmann om Last of Us 3-idé: "Lika spännande" som ettan och tvåan
Medlem

Kan ju hoppas att dom väljer någon ny grupp människor i någon annan del av landet, så som dom borde gjort med tvåan. Det är ju ett bra och intressant världsbygge, men den historia som berättades i ettan fick ju det slutet den behövde där och då.

Medlem
Citat:

Antydningarna från Druckmann blir alltså fler och fler.

Känns som det blir mindre och mindre om han 2021 hade en outline på storyn, och nu inte har en story, utan bara ett koncept.

Fast frågan är väl hur länge sedan uttalandet i dokumentären var? Dokumentären har ju material från många år tillbaka.

Spelet är väl oavsett nästan 10 år borta med tanke på deras långa utvecklingstider.

Medlem

Undrar om dom tänkt sig att serie filmerna skall gå hand i hand med del 3 av spelet då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommer bara att tänka på zombieliren jag själv suktar efter. Nu vet jag inte om just Naughty Dog är utvecklaren för att göra det utan pratar mer i allmänhet, men oj vad jag vill ha ett gediget spel i zombieapokalypsen där man ska överleva som ett litet community. Tänk typ State of Decay eller Dead State, men med mycket mer spelmekaniskt samt narrativt djup och mer fokus på realism.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lonian:

Undrar om dom tänkt sig att serie filmerna skall gå hand i hand med del 3 av spelet då.

Risken finns att vi får en Game of Thrones-situation. Det vill säga: serieskaparna tvingas göra färdigt allt då böckerna (spel i det här fallet) inte är skrivna. Men de kan förstås gå åt två olika håll. Första säsongen av HBO:s Last of Us är inte bokstavstrogen, och det funkar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

serieskaparna tvingas göra färdigt allt då böckerna (spel i det här fallet) inte är skrivna.

De tar väl hjälp av Neil Druckmann ?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lonian:

De tar väl hjälp av Neil Druckmann ?

Sant. RR Martin hjälpte å andra sidan till med Game of Thrones-serien, men det blev ändå lite "meh" (tycker jag) när det inte fanns lika mycket att utgå ifrån. Men jag tror ändå Druckmann är mer involverad i det här fallet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av lonian:

De tar väl hjälp av Neil Druckmann ?

Problemet med det är, som man ser i dokumentären om TLOU2, att storyn ändras väldigt mycket under utvecklingens gång, så vad han tänker sig nu kan ändras tills spelet är klart av olika skäl.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikael Berg:

Kommer bara att tänka på zombieliren jag själv suktar efter. Nu vet jag inte om just Naughty Dog är utvecklaren för att göra det utan pratar mer i allmänhet, men oj vad jag vill ha ett gediget spel i zombieapokalypsen där man ska överleva som ett litet community. Tänk typ State of Decay eller Dead State, men med mycket mer spelmekaniskt samt narrativt djup och mer fokus på realism.

Tänker samma. Days gone har mycket av känslan och det narrativa (ett försök om inte annat) men rent spelmekaniskt saknas än del.

Fan att det ska vara så svårt för dem att göra det zombie-spel man verkligen vill ha. Börjar väl likna det sug folk har efter det där "perfekta" mmo:et.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känns som det blir mindre och mindre om han 2021 hade en outline på storyn, och nu inte har en story, utan bara ett koncept.

Fast frågan är väl hur länge sedan uttalandet i dokumentären var? Dokumentären har ju material från många år tillbaka.

Sista delarna i dokumentären är inspelade 2023.
Riktigt bra dokumentär måste jag säga. Tragiskt hur personal på Naughty Dog blev påhoppade efter dataläckan.

Medlem

Som jag längtar att spela om 2:an när det kommer till PC. Day one köp. 🙂👍

Medlem

Sitter just o lirar igenom tlou2 just nu och närmar mig slutet. Tycker tyvärr inte de håller måttet mot ettan alls. många beslut som jag kliar mig i huvudet och undrar hur dom tänkte där. Så är lite tveksam hur jag känner inför en trea faktiskt

Medlem

Jak and Daxter 4 when?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spelet är väl oavsett nästan 10 år borta med tanke på deras långa utvecklingstider.

Känns ju ganska långt bort tyvärr om det fortfarande ligger i ett konceptstadie men Naughty Dog och långa utvecklingstider är väl ganska långt ifrån verkligheten?

Kolla här:

Uncharted 1- 2007
Uncharted 2- 2009
Uncharted 3- 2011
TLoU- 2013
(Left Behind- 2014)
(TLoU Remastered- 2014)
Uncharted 4- 2016
(Uncharted The Lost Legacy- 2017)
TLoU Part 2- 2020

And so on..

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Känns ju ganska långt bort tyvärr om det fortfarande ligger i ett konceptstadie men Naughty Dog och långa utvecklingstider är väl ganska långt ifrån verkligheten?

Kolla här:

Uncharted 1- 2007
Uncharted 2- 2009
Uncharted 3- 2011
TLoU- 2013
(Left Behind- 2014)
(TLoU Remastered- 2014)
Uncharted 4- 2016
(Uncharted The Lost Legacy- 2017)
TLoU Part 2- 2020

And so on..

The Last of Us Part 1 - 2022
The Last of Us Part 2 Remastered 2024

Men det är fyra år sen dom släppte ett nytt spel nu så jag hoppas inte att dom väntar på TLoU3 utan har något annat på gång. Kanske något helt nytt. Om vi ska vänta på just TLoU3 och det bara är i idéstadiet kommer det ju förmodligen ta minst tre-fyra år till.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

The Last of Us Part 1 - 2022
The Last of Us Part 2 Remastered 2024

Men det är fyra år sen dom släppte ett nytt spel nu så jag hoppas inte att dom väntar på TLoU3 utan har något annat på gång. Kanske något helt nytt. Om vi ska vänta på just TLoU3 och det bara är i idéstadiet kommer det ju förmodligen ta minst tre-fyra år till.

Iof sant men det ryktades ju ett tag om ett fantasyspel, ingen aning om vart den röken kom ifrån för det har man ju inte hört ett smack om sen senast. Men garanterat så har de ju något annat de mellanlandar i innan Part 3. Men det säger väl ock Druckmann i dokumentären om jag förstått det rätt? Har inte sett den själv.

1
Skriv svar