Star Wars: Battlefront Classic Collection totalsågas av pc-spelarna

Robot
Star Wars: Battlefront Classic Collection totalsågas av pc-spelarna

"Jag visste inte att det var möjligt att göra färdiga spel ofärdiga, men här står vi."

#Aspyr, #Star-wars-battlefront


Medlem

Det är ändå en bedrift att lyckas få filstorleken på båda spelen att gå från drygt 11GB till 62GB när texturerna i remastern ser ut som som skräp.

Medlem

Varför är man inte förvånad, o då menar jag generellt hur vissa av spelen släpps nuförtiden, inte bara just detta lir

Medlem

På riktigt det lättaste sättet att tjäna pengar på OCH ändå så misslyckas man fatalt. Det är en bedrift i sig.

Majoriteten av dessa spelföretag är så jävla kassa på precis allt de gör.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är ändå en bedrift att lyckas få filstorleken på båda spelen att gå från drygt 11GB till 62GB när texturerna i remastern ser ut som som skräp.

Har de ens gjort något med texturerna? Vad jag har förstått så har de bara portat Xbox-versionen till pc, gjort plattformsexklusivt DLC tillgängligt för alla och slängt på en prislapp. Verkar verkligen som att det är minimalt med arbete.

Medlem

Snabba cash!💰

Medlem
Citat:

Multiplayer är den stora behållningen med spelen för många, men trots det fanns det inledningsvios bara tre dedikerade servrar (fler har dock lagts till i efterhand) med plats för 64 spelare vardera, vilket tvingat folk att lägga upp egna servrar.

Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?

Medlem

Ibland undrar jag om det helt enkelt är brist på kompetens inom spelbranschen. Att det finns för många spelstudios och projekt i förhållande till spelutvecklare som faktiskt vet vad dom gör.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Aspyr "gör" KoTOR Remaster? Nej tack.

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?

Möjligheten är absolut positiv, tvånget är negativt. Att ha officiella, högpresterande servrar vid släpp av multiplayer-spel tycker jag att man kan kräva, och det verkar Aspyr hålla med om, eftersom de lagt till betydligt fler officiella servrar i efterhand.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?

Kan jämföras med att ett bilmärke säljer en bil utan möjlighet at lämna in den på en verkstad. Du kan köpa delarna själv och reparera den men du kan inte lämna in den på en verkstad.

Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Möjligheten är absolut positiv, tvånget är negativt. Att ha officiella, högpresterande servrar vid släpp av multiplayer-spel tycker jag att man kan kräva, och det verkar Aspyr hålla med om, eftersom de lagt till betydligt fler officiella servrar i efterhand.

Skulle säga att det beror helt på titel-typ och storleken på studion/utgivaren.

Servrar kostar multum. I förlängning ser jag därför att en indie eller AA-utvecklare tillhandahåller self-hosting som enda alternativet, och att de sedan spenderar pengarna på annat håll. Annat blir det såklart om spelet har någon form av rankningslista eller annars kräver integritet för anti-fusk eller dylikt.

Ett företag som EA har dock ingen ursäkt att inte tillhandahålla officiella servrar att spela på oberoende av speltyp när det kommer till flerspelarlägen.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan jämföras med att ett bilmärke säljer en bil utan möjlighet at lämna in den på en verkstad. Du kan köpa delarna själv och reparera den men du kan inte lämna in den på en verkstad.

Om alternativen är "Du kan bara låta någon annan laga din bil på verkstad, du kan inte laga den själv" och "Du kan laga din bil själv hur mycket du vill, och om det finns tid så kan du få laga den på verkstad ibland" så väljer jag gladeligen det senare.

Redaktör
Ponny

Snälla ta KotOR ifrån dom, snälla ta KotOR ifrån dom, snälla ta KotOR ifrån dom...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är åt helvete


signatur

Meep!

ELF
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?

Folk är dumlata nu för tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det här med servrarna är ju egentligen en piss i mississippi, kolla Quake 1 remaken, efter ett par dagar så fanns det i princip 10-20 spelare online samtidigt. Detta spel lär ha exakt samma utveckling, att till nästa helg räcker det med 3 servrar för att hosta alla spelare.

Medlem

Det är ju precis så här det var när de begav sig från början i mitten av 00-talet. Detta med dåliga kontroller, knepig prestanda osv. Ändå håller folk på och har tokhyllat detta över de nya Battlefront-spelen med deras fiktiva minnen om att det var så jäkla bra på alla håll och kanter.

Medlem

Jag har haft skit roligt det lilla jag spelat är dock inte förvånad att det gnälls så mycket det hör ju till normalitet idag!

Skribent
Skrivet av Håkan:

Det här med servrarna är ju egentligen en piss i mississippi, kolla Quake 1 remaken, efter ett par dagar så fanns det i princip 10-20 spelare online samtidigt. Detta spel lär ha exakt samma utveckling, att till nästa helg räcker det med 3 servrar för att hosta alla spelare.

Tänker också att de inte räknade med någon större anstormning till spelet då det är ett omsläpp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Skulle säga att det beror helt på titel-typ och storleken på studion/utgivaren.

Servrar kostar multum. I förlängning ser jag därför att en indie eller AA-utvecklare tillhandahåller self-hosting som enda alternativet, och att de sedan spenderar pengarna på annat håll. Annat blir det såklart om spelet har någon form av rankningslista eller annars kräver integritet för anti-fusk eller dylikt.

Ett företag som EA har dock ingen ursäkt att inte tillhandahålla officiella servrar att spela på oberoende av speltyp när det kommer till flerspelarlägen.

Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.

Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag har haft skit roligt det lilla jag spelat är dock inte förvånad att det gnälls så mycket det hör ju till normalitet idag!

Visst kan jag hålla med i att det blir tröttsamt med gnällande för gnällandets skull, men man måste ju samtidigt få framföra kritik. Och här finns det verkligen rätt konkreta saker att kritisera - som nämnts, att de lyckas ta assets som för en drös år sedan tog upp 11GB, inte förändra dem alls, och nu tar de på något magiskt vänster upp 62GB, det är nästan imponerande kasst.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Testpilot
Skrivet av PeTTs0n:

Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.

Ah missade den biten, tog lite för givet att det var EA bakom då de haft den IP:n länge - men det kontraktet löpte väl ut förra året eller något nu när jag tänker efter.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.

Visst kan jag hålla med i att det blir tröttsamt med gnällande för gnällandets skull, men man måste ju samtidigt få framföra kritik. Och här finns det verkligen rätt konkreta saker att kritisera - som nämnts, att de lyckas ta assets som för en drös år sedan tog upp 11GB, inte förändra dem alls, och nu tar de på något magiskt vänster upp 62GB, det är nästan imponerande kasst.

Väljer man att vara negativ och se värden på det viset så sure! Jag skiter faktiskt fullständigt i att spelet ligger på den storleken den gör skadar inte mig ett skit! Ang kontrollerna.. spelet har precis släppts så sitt ner o båten!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ibland undrar jag om det helt enkelt är brist på kompetens inom spelbranschen. Att det finns för många spelstudios och projekt i förhållande till spelutvecklare som faktiskt vet vad dom gör.

Instämmer helt. Har haft en teori att alla spelmotorer som gör det ”enkelt” att göra spel idag gör alla en björntjänst. Precis som i övrig mjukvaruutveckling så är det viktigt att kunna grunderna i programmering för det du gör.
Dagens starka datorer gör att det kan ”fuskas” utan att man straffas för det.

Nu vet jag ej bakgrunden till detta spel men det är ett generellt synsätt jag har.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Väljer man att vara negativ och se värden på det viset så sure! Jag skiter faktiskt fullständigt i att spelet ligger på den storleken den gör skadar inte mig ett skit! Ang kontrollerna.. spelet har precis släppts så sitt ner o båten!

Men... alltså, det måste ju gå att framföra kritik på saker som inte uppskattas, blir ju tämligen jobbigt för sådana som levererar annars att veta hur något uppfattas? Kul att det inte för dig är ett problem, det betyder inte att det inte är ett problem punkt.

Som sagt, skitkul att du tycker produkten är okej, men hur positiv du än är så är din upplevelse inte nödvändigtvis representativ för köparna, precis som en negativ upplevelse inte behöver vara det heller. Men det är viktigt att båda kan få höras (utan att de nödvändigtvis måste lyftas fram som "rätt" eller "fel").


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?

Saknar också det i de flesta spelen idag!

Detta är alltså konsolversionen de ""remastrat"" och sen släppt till PC vilket gör det hela ännu sämre. Te.x är kontrollen när du flyger omvänd, och du kan inte ställa om det någonstans (inte i någon fil heller) för det är hårdkodat.

1
Skriv svar