Analys: 60 fps-patchen till Starfield har gett en Xbox-boost med 72 %

Robot
Analys: 60 fps-patchen till Starfield har gett en Xbox-boost med 72 %

Tänka sig! Spelare gillar bra flyt.

#starfield


Medlem

Ja Starfield känns som ett fram stressat spel. Själv så blir mitt första projekt uppdaterade Fallout 4 någon gång i framtiden. När jag ser ett sånt här spel så jämför jag direkt med Ghost of Tsushima,God of War, Horizon, Uncharted. Men tyvärr så borde man igentligen jämföra med spel som Assassins creed för att inte bli missnöjd...

Medlem

Patch notes här: https://bethesda.net/en/game/starfield/article/174M0cdUyxhn9m...

Tror det är mer än bara 60 FPS som lockar spelare; specialanpassad svårighetsgrad, skeppsinteriör som går att inreda, förbättrad surface maps, och möjligheten att ändra traits


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vilken överraskning! xD

Medlem

Plockade upp det igen för att kolla in patchen men blev snabbt påmind om varför jag slutade spela. Jag försöker göra klart UC questlinen men det blir så fruktansvärt segt med alla laddningsskärmar när man ska resa fram och tillbaka till olika personer.

Nya kartorna såg bra ut iallafall och jag gillar att man nu kan justera saker som carry weight, men jag hade hoppats att prestandan skulle vara bättre nu men istället kändes den värre på Series S. Frameraten störtdök flera gånger i New Atlantis så pass så spelet nästan frös, så det känns inte så stabilt.

Medlem

Roligt att Sea of Thieves är fortsatt populärt. Fått en PC-boost på drygt 50% också av någon anledning.

Medlem

Jag spelade det ett par hundra timmar på steam...efter patchen släpptes installerade jag om spelet, men jag får bara svart skärm 1-2 minuter sen släcker spelet sig själv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kommer ge spelet ett nytt försök när allt man önskar finns där. Framför allt Creation Kit 2.

Medlem

Att avinstallera spelet är den bästa patchen


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Jag gillade spelet lite i början, men sedan tog laddningssekvenserna död på entusiasmen, tyvärr. Det hade potential. Slutade spela kanske 10% in i spelet.

Medlem

Nu verkar spelet tydligen fungera som det ska, så det kanske är dags att köpa det snart.
Eller ska man vänta tills minikartan kommer i expansionen innan man köper det


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av hat3sn0w:

Nu verkar spelet tydligen fungera som det ska, så det kanske är dags att köpa det snart.
Eller ska man vänta tills minikartan kommer i expansionen innan man köper det

Inväntar GOTY-utgåva som lär släppas innan året är slut med expansion och alla uppdateringar

Spelar ingen roll vad de gör för spelet, storyn och karaktärerna var ju så urdåliga att man kräktes. Brukar annars sällan bry mig men här var det faktiskt så pass dåligt (på ett störande sätt) att jag inte ville spela vidare.

1
Skriv svar