Krig i Georgien!

Medlem

Du beskriver det som hände i Sydossetien rätt så bra, Malibu.
Fastän du menade Kosovo.
Men då måste det vara lätt att känna medkänsla för sydossetierna som är i precis samma situation som din familj befann sej i en gång i tiden.


signatur

yolo

Inaktiv

Sydossetien och Abchazien har aldrig varit under georgisk kontroll sedan 1992. Från dag ett sedan Georgien utropat sig självständigt har sade Abchazien att de inte ville vara med. Några veckor senare sa Sydossetien samma sak. Ryska trupper har alltid varit där sedan 92-avtalet och därmed inte kränkt georgiskt territorium.

Georgien startade själva konflikten genom att bomba Sydossetien med tung artilleri. Det finns flera anledningar till Rysslands agerande, bland annat att landet enligt sin konstitution måste beskydda sina medborgare, varav tiotusentals bor i Sydossetien.

För övrigt är det pinsamt att personer som Carl Bildt är så okunniga inom frågan. Det finns ingen skillnad mellan västs erkännande av Kosovo och Rysslands erkännande av Sydossetien och Abchazien. I princip är endast skillnaden att Natobombningarna i Jugoslavien var "humanitär intervention", medan Rysslands agerande i Georgien för "aggression".

Inaktiv
Skrivet av Overdose:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Overdose:
Skrivet av dArp:

Jag är nog bland de minst insatta här. Men jag tycker det är lite sorligt att det finns folk som kan sitta och försvara Ryssland som är ett avskum till land.

Ordet korruption fick en ny definition när Ryssland blev Ryssland. Jag vill inte vara rasistisk eller vara fördomsfull, men ryssar är nog de folkslaget jag minst jobbar med.
De jag träffat är fullkomligt socialt missanpassade och ingen serviceinriktning what so ever. Men detta gäller naturligtvis inte alla ryssar.

Jag tycker att det är sorligt att de finns människor som dig.

Det kan man minst sagt säga om dig med.

Overdose, vad är ditt problem? För diskussionen framåt ifall du skall svara på inlägg.

Vad är det som är sorgligt med att det finns folk som mig?

Medlem
Skrivet av celer1ty:

För övrigt är det pinsamt att personer som Carl Bildt är så okunniga inom frågan. Det finns ingen skillnad mellan västs erkännande av Kosovo och Rysslands erkännande av Sydossetien och Abchazien. I princip är endast skillnaden att Natobombningarna i Jugoslavien var "humanitär intervention", medan Rysslands agerande i Georgien för "aggression".

Ja, alla som inte hyllar Ryssland är ju okunniga. Att de inte vet att det är skillnad när Ryssland dödar människor och när USA gör det.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Du beskriver det som hände i Sydossetien rätt så bra, Malibu.
Fastän du menade Kosovo.
Men då måste det vara lätt att känna medkänsla för sydossetierna som är i precis samma situation som din familj befann sej i en gång i tiden.

har svårt att sympatisera Sydossetien eftersom dom tillsammans med Ryssland har provocerat fram det här kriget. Jag tror inte georgierna var dumma nog att inte inse vad som skulle hända om dom anföll Sydossetien och Ryssland ville ta tillfället i akt och provocera georgierna till ett anfall innan Georgien kunde bli medlem i NATO.
Ryssland har bevisat sitt tydliga dubbelmoral, först är dom emot Kosovas självständighet (förutom det så skickade dom ryska soldater till Serbiens tjänst under Kosovakriget), sen retar dom gallfeber på Georgien för att anfalla för att sedan kunna driva ut alla georgier från deras land och erkänna två provinser på georgisk mark som två självständiga stater.

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av celer1ty:

För övrigt är det pinsamt att personer som Carl Bildt är så okunniga inom frågan. Det finns ingen skillnad mellan västs erkännande av Kosovo och Rysslands erkännande av Sydossetien och Abchazien. I princip är endast skillnaden att Natobombningarna i Jugoslavien var "humanitär intervention", medan Rysslands agerande i Georgien för "aggression".

Ja, alla som inte hyllar Ryssland är ju okunniga. Att de inte vet att det är skillnad när Ryssland dödar människor och när USA gör det.

"Spot on" Håller du inte med dom att Ryssland är den fredligaste nationen som finns,så måste man vara en USA älskande och krigshetsande imbecill.

Vila i frid

Nog får vara nog. Låst.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Skriv svar