Resident Evil 5 rasistiskt???

Medlem

HinduTimes exakt, många skapar problem ingeom att "se" det i allt, och därom som du säge, skapa ett problem


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Va, finns det svarta i Afrika? Det finns det ju inte ändå så har dom med det i spelet. Konstigt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Ja det finns ju många vita i Afrika...... not.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Tyskland kanske får skjuta på robotar istället
Tror dom censuerade Wolfenstein 1 så.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Ja det finns ju många vita i Afrika...... not.

Sydafrika?

Det måste ju finnas folk här som tänker i princip de här banorna, vill minnas en tråd då någon eller några beklagade sig över att de var tvugna att spela som "USA" i Battlefield... samma vridna tänkade.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har man inte skjutit ihjäl alla andra etniska grupper i de tidigare RE spelen? Det är så typiskt att bara för det är svarta är det helt plötsligt olämpligt. Utvecklarna har ju helt klart gjort spelet endast för att vara rasistiska

Om nu killen man spelar hade varit svart då? Är det fine and dandy då?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Problemet med RE5 är väl att de flesta inte ser ut som zombier utan ser normala ut. Då ser det ut som en vit person skjuter hej vilt på en massa arga färgade människor. Det är klart att det väcker känslor hos de som är medvetna om rasism.

Sen får man tänka på att det här är ett mycket hetare debatt ämne i USA än i Sverige.

N'Gai Croal är en riktigt bra speljournalist som brukar ge en mycket bättre nyanserad bild på saker som dyker upp i pressen än andra journalister. Då tänker jag på GTA, Manhunt, Postal med flera kontroversiella spel.

Medlem
Skrivet av LantisBo:

Det är klart att det väcker känslor hos de som är medvetna om rasism.

Jag är medveten om rasism. (?) Det enda som väcker mina känslor är de som gnäller helt i onödan. Att "förstå" dem hjälper inte, det öppnar bara för mer fasoner.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Man ska inte ropa varg...

om man dödade vita människor i AFRIKA så skulle de nog vara ganska konstigt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Man ska inte ropa varg...

Hur väver du inte detta stäv i diskussionen?

Darkness - de kanske kunde slänga in några tyska hjälparbetare eller missionärer som man kunde få skjuta på.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Pliskin:

Man ska inte ropa varg...

Hur väver du inte detta stäv i diskussionen?

Darkness - de kanske kunde slänga in några tyska hjälparbetare eller missionärer som man kunde få skjuta på.

missionärerna är bossarna, det är ju dom som får all mat och energi för att sen citera bibeln och kasta besvärjelser på en!

Och för varje missionär så sänds det ett nytt avsnitt av the christian show, där datorn köper nya verktyg för att bli starkare och starkare, men räds icke! Starvin Marvin kommer med ett rymdskepp som ger en eldkraften man kan behöva (gissa vad the christian show gör? )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Amerikaner har verkligen svårt med sånt här. Om man kollar på forumen på imdb.com så finns det minst en tråd per film som kallar filmen rasistisk. Antingen är den första personen som dör en svart person, en svart person dör sist, en svart person dör inte alls, det är inga svarta huvudpersoner i filmen.
Nä nu får det vara nog med exempel, men jag hade kunnat fortsätta.

Tänk om de andra "raserna" hade gjort lika dant, då hade man ju fan inte kunnat göra film & spel. Man blir lite trött ibland, jag menar, finns det inte värre problem?

Inaktiv

Hehehehehe .... hehe


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Svarta människor i Afrika? Nä... nu går skam på torra land!

Medlem

Själv reagerade jag på Call of Duty där man som amerikan massdödade arga och aggressiva tyskar. Varför slogs man bara mot tyskar? Kunde det inte funnits några ryssar, afrikaner, araber, kineser, amerikaner eller eskimåer i tysklands armé? Helt klart ett rassistspel mot tyskar. Är tyskarna ett sämre folk eller? Aggressiva och helt vårdelösa på att slås. Nazister målas de också ut som! Är inte de lite rasistisk? Som om att alla tyskar i den tyska armén på 40-talet var nasister eller anhängare till en nasistisk organisation.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Sparable:

Om jag träffade N'Gai Croal skulle jag nog nita honom

Vem skulle inte nita han? Här i forumet alltså. Jag skulle iallafall;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:
Skrivet av Sparable:

Om jag träffade N'Gai Croal skulle jag nog nita honom

Vem skulle inte nita han? Här i forumet alltså. Jag skulle iallafall;)

Jag. Man kan inte "nita" alla puddon man snubblar över i media, då skulle man ju inte hinna jobba.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Själv reagerade jag på Call of Duty där man som amerikan massdödade arga och aggressiva tyskar. Varför slogs man bara mot tyskar? Kunde det inte funnits några ryssar, afrikaner, araber, kineser, amerikaner eller eskimåer i tysklands armé? Helt klart ett rassistspel mot tyskar. Är tyskarna ett sämre folk eller? Aggressiva och helt vårdelösa på att slås. Nazister målas de också ut som! Är inte de lite rasistisk? Som om att alla tyskar i den tyska armén på 40-talet var nasister eller anhängare till en nasistisk organisation.

Du har helt rätt. Den absolut största majoriteten av de tyska soldaterna slogs för hem och folk. Förintelsen var inget som soldaterna hade en aning om. Precis samma sak gäller det tyska folket. Man gillade inte hitler för att han skyllde saker på judar och såg oss vita som överlägsna. Man älskade Hitler för att han rest Tyskland upp på fötter igen och gett tillbaks äran som dem förlorade efter första världskriget.

Rasistiskt kanske inte ordet är men jag tycker det är mycket respektlöst att måla upp de tyska soldaterna som de onda. Men i en USA glorifierad värld kan man väl inte göra mycket annat än att leva med det.
Tack gode gud för Company of heroes!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fille game lover:
Skrivet av Sparable:

Om jag träffade N'Gai Croal skulle jag nog nita honom

Vem skulle inte nita han? Här i forumet alltså. Jag skulle iallafall;)

Jag. Man kan inte "nita" alla puddon man snubblar över i media, då skulle man ju inte hinna jobba.

Skulle inte vara helt fel att ha som jobb när man tänker efter:) Skall nog leta upp nån rik jävel som är trött på allt och alla och söka anställning. Som asskicker;)


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av Sparable:

Om jag träffade N'Gai Croal skulle jag nog nita honom

Neeej, han verkar go...

N'Go


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Lite roligt när vissa skriver att det är konstigt att det bor svarta i Afrika. Näe det är inte konstigt, men det bor också väldigt många som inte är det, Algeriet, Egypten, Tunisien, Marocko, Sydafrika m.m

Medlem
Skrivet av CAMParn:

Lite roligt när vissa skriver att det är konstigt att det bor svarta i Afrika. Näe det är inte konstigt, men det bor också väldigt många som inte är det, Algeriet, Egypten, Tunisien, Marocko, Sydafrika m.m

Men det ser inte ut att vara i norra Afrika, och jag tvekar på att de vita i Sydafrika bor i slummen som spelet verkar ta plats i.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av IceMan:

sånt härnt å negerbollar får varje moral-tant att gå upp i skyn av ilska.

mmm chokladbollar...:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av IceMan:

sånt härnt å negerbollar får varje moral-tant att gå upp i skyn av ilska.

mmm chokladbollar...:)

Dra inte upp diskussionen om chokladnegrer igen!

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Sparable:

Om jag träffade N'Gai Croal skulle jag nog nita honom

Neeej, han verkar go...

N'Go

haha, torr humor


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv
Citat:

CAMParn skrev:
Lite roligt när vissa skriver att det är konstigt att det bor svarta i Afrika. Näe det är inte konstigt, men det bor också väldigt många som inte är det, Algeriet, Egypten, Tunisien, Marocko, Sydafrika m.m

Men det ser inte ut att vara i norra Afrika, och jag tvekar på att de vita i Sydafrika bor i slummen som spelet verkar ta plats i.

Har själv inte spelat spelet, men det jag stör mig på är när folk skriver som att det bara finns svarta i afrika och att de tycker att ordet negerboll är roligt. Jag vet inte alls vad det är för roligt med det. Att ett ett folkslag har levt som slavar åt andra människor, eftersom att de ansåg att dem var bättre än "färgade" personer.

Inaktiv
Skrivet av CAMParn:
Citat:

CAMParn skrev:
Lite roligt när vissa skriver att det är konstigt att det bor svarta i Afrika. Näe det är inte konstigt, men det bor också väldigt många som inte är det, Algeriet, Egypten, Tunisien, Marocko, Sydafrika m.m

Men det ser inte ut att vara i norra Afrika, och jag tvekar på att de vita i Sydafrika bor i slummen som spelet verkar ta plats i.

Har själv inte spelat spelet, men det jag stör mig på är när folk skriver som att det bara finns svarta i afrika och att de tycker att ordet negerboll är roligt. Jag vet inte alls vad det är för roligt med det. Att ett ett folkslag har levt som slavar åt andra människor, eftersom att de ansåg att dem var bättre än "färgade" personer.

Haha...ge dig...snälla. Ordet negerboll har fortfarande inget med det och göra...det är ett bakverk. Men den diskussionen har vi redan haft i en annan tråd...:)

Och sen för det andra...spelet utspelar sig i Afrika, det vore väldigt fel om det INTE skulle vara mest svarta. (95% av invånarna är svarta)

Ungefär som om man skulle möta en snobbig kostym-bärande stockholmare i RE4...bara för att det kanske finns nån sån som har flyttat till den spanska lantbyggden.

Inaktiv

95%, vill bara tillägga att det är en imponerande siffra. Vill gärna se en källa på det, tack.

Medlem
Skrivet av neonille:

Det är löjligt.:down:


signatur

B lup

123
Skriv svar