Getto-områdena.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag har ingen aning om hur det ser ut, och tänker inte ta ställning åt något håll. Ska bara belysa några små saker:

Nä, du har ingen aning om hur det ser ut säger du själv, men är tydligen väldigt pigg på att klanka ner på mitt inlägg.

Skrivet av NiXPhoenix:

Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken. Vore väldigt intressant att se hur sammansättningen i fängelser ser ut.

Skrivet av båtsman:

Först påstår du att de är kraftigt överrepresenterade, sedan säger du att du gärna vill veta hur det ser ut i de svenska fängelserna. Det går inte riktigt ihop.

Jo, det gör det, jag kommer till det.

Citat:

Brottsförebyggande rådet har statistik över brottsligheten i Sverige, dock ska man tänka på att de arbetar på uppdrag av politikerna som helst av allt inte vill medge att det finns några problem överhuvudtaget, alternativ tona ner det.

Skrivet av båtsman:

Har du källa på det, eller är det bara en egen konspirationsteori?

Jag har viss förmåga att tänka källkritiskt som det hette i skolan.

Citat:

Svensk media är väldigt duktiga på att förtiga etniskt ursprung på förövare. Handlar det däremot om svenskar, ja då kan man skriva det. Ibland blir till och med nyanlända invandrare kallade för svenskar bara för att de har svenskt medborgarskap.

Skrivet av båtsman:

Vad gör det för skillnad vilket ursprung personen har?

Är det en efterlysning och det underlättar identifiering är det självklart att det ska skrivas.

Är personen inte svensk om den har svenskt medborgarskap? Annars, hur lång tid tar det till man är svensk?

Det gör en jävla skillnad, varför ska man sopa problemen under mattan och säga att alla svenska medborgare är svenskar?
Då kan man aldrig kritisera invandrarna, inte prata om att minska invandringen av det skälet osv.

Citat:

Bara för att visa några vilsefarna läsare som lyssnat på nationalister att det inte alls är så att invandrarna begår brott i någon nämnvärt högre grad än svenskar.

Skrivet av båtsman:

Har du källa på det, eller är det ett ogrundat påstående?

Jag rörde till viss del ihop det och skrev inte så utförligt som jag trodde, men skrev om det i publiceringstråden.
Men postar bilderna här också eftersom de tydligen fick vara kvar.
http://www.geting.se/viewimage.php?image=96136-alla%20abdulga...
http://www.geting.se/viewimage.php?image=96135-alla4%20redig....
Bild nummer två går inte att klicka på utan man får markera länken och kopiera.
Dessa kallades i Aftonbladet för två svenskar, en finne och en somalisk medborgare bosatt i Sverige.

Citat:

Det Efterlyst däremot gör enligt nationalistiska sidor, det är att de vinklar det till invandrares fördel då och då. Våldtagna kvinnor ska tydligt följa deras villkor, det är inte alls intressant att berätta att förövarna var svarta.

Skrivet av båtsman:

Källa på det. Och det räcker inte med en text där någon skriver att så är det, den ska grunda sig på något.

Du kan själv få länk till den nationalistiska sidan där jag läst det här, men tyvärr lär du klaga och säga att den inte är tillförlitlig nog. :/ Men bara att skicka pm.

Citat:

I våra grannländer är pressen betydligt mer öppen och publicerar bilder och namn på t ex invandrare som våldtar, nåt som är nästintill tabu i Sverige., det är det många invandrare som blir. Varför hänger man inte ut dem på samma vis, intervjuar deras arbetskamrater osv?

Skrivet av båtsman:

Problemet är om man hänger ut någon för tidigt. Det är bättre att inte hänga ut någon förrän denne är dömd.

Problemet är att man sällan hänger ut invandrare, media vill inte visa hur illa det är ställt.

Citat:

Svarta är klart överrepresenterade i brottstatistiken i USA, tror mig ha läst siffror som att runt var tionde svart man i vissa åldersgrupper satt bakom lås och bom.

Skrivet av båtsman:

Om du tror dig ha läst källor ska du leta upp dem innan du påstår något. Det är svårt att ta dig seriöst om du inte kan styrka vad du säger.

ARGHAGHGH

Det här är ju skrattretande. Det enda du kan gnälla om är källor. Varför klippte du bort nederdelen av mitt sista stycke?
Där jag skriver om svartas enorma överrepresentation när det gäller våldtäkter.
Var det lite obehagligt att läsa kanske?

Så här skrev jag:
Svarta är klart överrepresenterade i brottstatistiken i USA, tror mig ha läst siffror som att runt var tionde svart
man i vissa åldersgrupper satt bakom lås och bom.
Svarta män står för 33,6% procent av våldtäkterna mot vita kvinnor, nästan lika stor andel som gruppen vita män gör sig skyldiga till.

Svarta i USA står för 12-13% av befolkningen... Det är en ganska så saftig överrepresentation det.
Om vi räknar med våldtäkter mot svarta kvinnor står dessa svarta män för 50% av våldtäkterna i hela landet!

http://www.ojp.gov/bjs/abstract/cvusst.htm

http://www.ojp.gov/bjs/pub/pdf/cvus/current/cv0542.pdf

MISSADE DU MÖJLIGTVIS LÄNKARNA I SLUTET?!
Där har du två fina länkar, är bara att gå in själv och titta, sen när man fått klart för sig att svarta är grovt överrepresenterade så är det inte så svårt att ta det resonemanget att steg vidare och tänka sig att väldigt många svarta sitter i fängelse.

Citat:

Han Niklas nånting tror jag han hette, serievåldtäktsmannen i Umeå. Honom var media däremot rätt snabba med att skriva ut uppgifter om, nu hade nog polisen bevis och han blev säkert häktad på sannolika skäl men ändå

Skrivet av båtsman:

"Publiceringen har kritiserats eftersom den kan försvåra utredningen och hade kunnat minska bevisvärdet om det hade saknats annan bevisning än en fotokonfrontation eller direkt utpekning av en misstänkt. Publiceringen har vållat obehag för den misstänkte gärningsmannen och han har anmält publicering både i Expressen och i TV3 till PO"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen#Publicering_av_namn_o...

Ja de kritiserar att han pekades ut för tidigt... Inget om att invandrare ytterst sällan pekas ut.

Medlem
Skrivet av boneless:

Om en svensk stjäl drar man inte automatiskt slutsatsen att svenskar stjäl. varför gör man detta med invandrare?

Vem har gjort det?
Jag och andra försöker påpeka att de stjäl, begår alla möjliga brott, i högre utsträckning än svenskar.
Finns gott om svenskar som beter sig illa, vandaliserar lite på stan när de är ute på fyllan osv. Men varför då ta in folk som beter sig illa och är kriminella i betydligt högre utsträckning???
Räcker det inte med problemen vi har.

Skrivet av boneless:

Om svarta stjäl mer än vita amerikaner tror ni då att det beror på att de kom från afrika för många generationer sen eller för att det helt enkelt är så att de flesta fattiga är just svarta?

Du har aldrig hört talas om white trash?
Eller tror du att den gruppen kanske enbart uppgår till några enstaka miljoner?

Att de flesta fattiga är svarta tror jag inte på för fem öre, utöver white trash så har du gott om mexikaner och latinos som ofta är fattiga.
De är också överrepresenterade bland de flesta brott, men inte närheten av de svartas siffror.

Det finns gott om människor bland gruppen white trash som gör sitt bästa för att polisen ska få jobba.

Medlem

vad har getto områden i sverige med brottstatistik i usa och göra?

resten tänker jag inte ens ta i med tång


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Json_81:

Det var en artikel i metro för något år sedan om att invandrare stod för runt 40% av våldtäkterna i sverige. Jag har för mig att de stod för runt 30% av totala brotten, men jag är inte säker på det.

Förstår att många är oerhört sugna på källor till ditt inlägg.
Det första har jag iaf hittat en rapport från BRÅ om gruppvåldtäkter där siffran 40% nämns.

Rubriken i fetstil.

"Cirka 60 procent av gärningsmännen är svenskar
Av de personer som misstänktes för gruppvåldtäkter under 1990-talet var 58 procent svenskar,
32 procent invandrare (utrikes födda och folkbokförda i Sverige) och 10 procent personer som
inte var folkbokförda i Sverige. Av svenskarna hade en fjärdedel invandrarbakgrund (minst en
förälder född utrikes).
"

Märk väl hur de definierar svenskar. Kom ihåg det när ni läser statistik från BRÅ nästa gång. Deras definitioner kan variera, och sen framställer de gärna saker och ting på ett sätt som passar dem ( och deras uppdragsgivare, politikerna).

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=...

"Tidigare undersökningar har visat att våldtäkt är det
brott där invandrarandelen är högst, cirka 40 procent.
Invandrares andel av dem som misstänks för gruppvåldtäkter under 1990-talet är 32 procent
och ligger alltså lägre än andelen för våldtäkterna generellt, men högre än andelen för den
sammanlagda brottsligheten"

30% av de totala brotten har jag tyvärr inte sett till källa på men går nog att finna för den som letar.
Deras definition av svenskar är ju dock sagt minst intressant.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Medlem

NiXPhoenix:

1. Varför blir du så arg när någon tycker annorlunda än dig eller ber om källor? Det är ganska starka påståenden du kommer med, inte konstigt att folk inte håller med dig eller ber dig styrka vad du säger.

2. Tror du att det sitter i deras gener att göra brott, eller tror du att det finns någon annan anledning till att de är överrepresenterade?

Inlägget där du svarar mig kollar jag på sen.

Medlem
Skrivet av Greger:

kom ihåg då att 60% av våldtäkterna består av "renrasiga" svenskar, och 70% av brotten är av ovan nämnda.

Jag tycker det är dags att vi kickar ut varenda jävel som gör något brott, hur litet eller stort det än må vara!
Eller nej justja, det går ju inte, svenskar har ju så många andra problem än invandrare som nu rent statistiskt är våldtäktsmaskiner och bråkmakare.

Du läste aldrig matte i skolan? Tror du redan fått svar på ovanstående.

Skrivet av Greger:

Angående "stökiga invandrarbarn" så kanske inte du gick i en skola, men det blir ganska 'stökigt' då alla barn brukar vara ganska pratglada med varandra, men det betyder inte att det går sämre för dom, för att något ska förstöra arbetsron helt så måste personerna i fråga skrika och hålla på och förstöra för alla, och jag kan lova att såna elever tar dom ut ur klassrummet (så handskades mina lärare med oss elever som var lite väl för pratglada).

Jo jag gick i skolan i tolv år, mina erfarenheter är att invandrarna ofta stöker. Finns gott om stökiga svenskar med, men tar man två lika stora grupper helt random, ena med invandrare, andra med svenskar, så är stökfrekvensen klart högre i invandrargruppen enligt mina erfarenheter.

Skrivet av Greger:

Visste du föresten att brotten i USA har minskat, men rapporteringen har ökat? DVS så skriver dom ut att det händer mer brott då det faktiskt är raka motsatsen, just pga att dom vill skrämma upp och skapa hatkänslor?

Det här är så snurrigt så jag vet inte vad.
Nej, jag känner inte till det du skriver, att brottsligheten skulle ha minskat men okej, låt oss anta att den gjort det.
Antagande 1: Kriminaliteten i USA har minskat lite. Okej, bra för dem, men det förändrar ju inte det faktum att svarta är grovt överrepresenterade.
What's the point?

Antagande 2: Kriminaliteten bland just svarta har minskat... Ehh, om det är så så är det ju ännu mer sjukt, de var alltså ytterligare något mer kriminella tidigare.

Sen undrar jag vilka du syftar på som "rapporterar mer". "skrämma upp och skapa hatkänslor" skriver du.

Skulle de olika delarna i rättsväsendet i USA till stor del vara befolkade av rasister som får fixa och dona lite som de vill med siffrorna utan att någon bryr sig? Du tar inte Bureau of Justice Statistics på allvar?
Jag kan se parallellen med min misstro för BRÅ, fast du menar att det omvända råder i USA...

Det har jag svårt att köpa.
Här är ett exempel på hur de skriver om svarta offer. Det de inte nämner är att det mesta är våld svarta mot svarta.
http://www.ojp.gov/bjs/abstract/bvvc.htm

Info om Bureau of Justice Statistics för den som är intresserad
http://www.ojp.gov/bjs/aboutbjs.htm

Medlem
Skrivet av båtsman:

NiXPhoenix:

1. Varför blir du så arg när någon tycker annorlunda än dig eller ber om källor? Det är ganska starka påståenden du kommer med, inte konstigt att folk inte håller med dig eller ber dig styrka vad du säger.

2. Tror du att det sitter i deras gener att göra brott, eller tror du att det finns någon annan anledning till att de är överrepresenterade?

Inlägget där du svarar mig kollar jag på sen.

Blev sur för att det enda du kunde göra var att "såga itu" mitt inlägg utan att komma med speciellt mkt själv. Jaja.

Jag tror att det till stor del faktiskt sitter i deras gener och kultur.
Man kan inte skylla på fattigdom när det gäller våldtäkter, okej om man tvingas stjäla för att få ihop till mat, stjäl en bil för att kunna ta sig nånstans, träffa sina kriminella kompisar, köpa knark osv.
Men våldta för att man är fattig? Nej, det har jag väldigt svårt att köpa.

Finns klara skillnader mellan olika etniska folkgrupper på alla möjliga områden.
Finns gott om intelligensundersökningar där de ideligen kommer fram till att svarta har låg intelligensnivå. Innan nån hojtar till om rasbiologi och liknande, asiater har högst, inte västerlänningar. Även om ni avfärdar vissa undersökningar som utformade av rasistiska forskare osv så tycker jag det är svårt att göra det med alla.
Läkemedelsföretag anpassar till viss del sin forskning och sina läkemedel olika till olika etniciteter. AIDS ska t ex lättare få fäste i en afrikan än i en vit europée.
Afrikaner är å andra sidan ofta fysiskt mer överlägsna andra folkgrupper. Titta runt inom idrotten.

Mer om svarta och invandrares överrepresentation när det gäller våldtäkter. Norsk statistik från polismyndigheten i Oslo.

Etnisk profil – gjerningsmann
Liksom i 2000 og 2001 er den etniske profilen for anmeldte gjerningsmenn skjev også i
anmeldelsene fra 2004, sammenliknet med den etniske befolkningssammensetningen i Oslo.
Skjevheten synes forsterket fra 2001. Mens et mindretall, 47%, av de registrerte
gjerningsmenn i år 2001 hadde norsk etnisk bakgrunn, var dette krympet ytterligere til 36,4%
i 2004. Situasjonen i 2004 ligger dermed på samme urovekkende nivå som i 2000, da kun
35,0% av de anmeldte gjerningsmennene hadde norsk etnisk bakgrunn.

Splitter man materialet i 2004 ned på nasjonalitet er det gjerningsmenn med landbakgrunn fra
35 forskjellige nasjoner. Den største gruppen kommer fra Norge (40) og dernest følger Irak
(12), Somalia (6), Tyrkia, Pakistan og Litauen (4), Marokko og Iran (3). Øvrige nasjoner har
en eller to gjerningsmenn.

Finns diagram mellan de här två styckena där man kan se hur "populärt" det är att våldta bland afrikaner.
19,1% av våldtäktsmännen är afrikaner 2004.
Finns det nån som på allvar tror att ens 10% av Osloinvånarna är afrikaner? 5%? Inte jag i alla fall, även om det var många år sen jag var där.

http://www.politi.no/pls/idesk/docs/f706216838/voldtektioslo2...

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av NiXPhoenix:

Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken. Vore väldigt intressant att se hur sammansättningen i fängelser ser ut.

Först påstår du att de är kraftigt överrepresenterade, sedan säger du att du gärna vill veta hur det ser ut i de svenska fängelserna. Det går inte riktigt ihop.

Citat:

Brottsförebyggande rådet har statistik över brottsligheten i Sverige, dock ska man tänka på att de arbetar på uppdrag av politikerna som helst av allt inte vill medge att det finns några problem överhuvudtaget, alternativ tona ner det.

Har du källa på det, eller är det bara en egen konspirationsteori?

Andelen utländska medborgare i svenska fängelser verkar uppgå till så mycket som 27% enligt det här dokumentet.

http://www.kriminalvarden.se/upload/statistik/nordisk_stat/No...

___Utländska medborgare
Med utländska medborgare avses i Kriminalvårdens statistik personer med utländskt medborgarskap.
Personer med flera medborgarskap, varav ett svenskt, räknas som svenska medborgare.
I kategorin Utländska medborgare återfinns dels i Sverige hemmahörande personer med
utländskt medborgarskap som avtjänar frivårdspåföljd här, dels i andra länder hemmahörande
personer som avtjänar frivårdspåföljd här. Kategorin utländska medborgare är alltså inte
detsamma som invandrare. Kriminalvården har ingen särskild statistik över invandrare som
avtjänar fängelsestraff.

http://www.kriminalvarden.se/upload/statistik/kos/2005/Hela%2...

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av båtsman:

NiXPhoenix:

1. Varför blir du så arg när någon tycker annorlunda än dig eller ber om källor? Det är ganska starka påståenden du kommer med, inte konstigt att folk inte håller med dig eller ber dig styrka vad du säger.

2. Tror du att det sitter i deras gener att göra brott, eller tror du att det finns någon annan anledning till att de är överrepresenterade?

Inlägget där du svarar mig kollar jag på sen.

Blev sur för att det enda du kunde göra var att "såga itu" mitt inlägg utan att komma med speciellt mkt själv. Jaja.

Jag tror att det till stor del faktiskt sitter i deras gener och kultur.
Man kan inte skylla på fattigdom när det gäller våldtäkter, okej om man tvingas stjäla för att få ihop till mat, stjäl en bil för att kunna ta sig nånstans, träffa sina kriminella kompisar, köpa knark osv.
Men våldta för att man är fattig? Nej, det har jag väldigt svårt att köpa.

Han frågade dig om du trodde att det finns gener hos utlänningar som gör att de våldtar folk, om det är ett biologiskt faktum att de inte kan fråga först. Då kan du inte lägga till kultur i ditt argument.

Svara istället på frågan om du tror att utlänningar våldtar för att det är en bilogisk instinkt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av båtsman:

NiXPhoenix:

1. Varför blir du så arg när någon tycker annorlunda än dig eller ber om källor? Det är ganska starka påståenden du kommer med, inte konstigt att folk inte håller med dig eller ber dig styrka vad du säger.

2. Tror du att det sitter i deras gener att göra brott, eller tror du att det finns någon annan anledning till att de är överrepresenterade?

Inlägget där du svarar mig kollar jag på sen.

Blev sur för att det enda du kunde göra var att "såga itu" mitt inlägg utan att komma med speciellt mkt själv. Jaja.

Jag tror att det till stor del faktiskt sitter i deras gener och kultur.
Man kan inte skylla på fattigdom när det gäller våldtäkter, okej om man tvingas stjäla för att få ihop till mat, stjäl en bil för att kunna ta sig nånstans, träffa sina kriminella kompisar, köpa knark osv.
Men våldta för att man är fattig? Nej, det har jag väldigt svårt att köpa.

Han frågade dig om du trodde att det finns gener hos utlänningar som gör att de våldtar folk, om det är ett biologiskt faktum att de inte kan fråga först. Då kan du inte lägga till kultur i ditt argument.

Svara istället på frågan om du tror att utlänningar våldtar för att det är en bilogisk instinkt.

Jag gör ju det, varför läser du inte hela mitt inlägg?
Jag tror svarta fungerar annorlunda på många sätt och vis. Mer aggressiva, låg intelligens. Kanske högre sexdrift också, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av båtsman:

NiXPhoenix:

1. Varför blir du så arg när någon tycker annorlunda än dig eller ber om källor? Det är ganska starka påståenden du kommer med, inte konstigt att folk inte håller med dig eller ber dig styrka vad du säger.

2. Tror du att det sitter i deras gener att göra brott, eller tror du att det finns någon annan anledning till att de är överrepresenterade?

Inlägget där du svarar mig kollar jag på sen.

Blev sur för att det enda du kunde göra var att "såga itu" mitt inlägg utan att komma med speciellt mkt själv. Jaja.

Jag tror att det till stor del faktiskt sitter i deras gener och kultur.
Man kan inte skylla på fattigdom när det gäller våldtäkter, okej om man tvingas stjäla för att få ihop till mat, stjäl en bil för att kunna ta sig nånstans, träffa sina kriminella kompisar, köpa knark osv.
Men våldta för att man är fattig? Nej, det har jag väldigt svårt att köpa.

Han frågade dig om du trodde att det finns gener hos utlänningar som gör att de våldtar folk, om det är ett biologiskt faktum att de inte kan fråga först. Då kan du inte lägga till kultur i ditt argument.

Svara istället på frågan om du tror att utlänningar våldtar för att det är en bilogisk instinkt.

Jag gör ju det, varför läser du inte hela mitt inlägg?
Jag tror svarta fungerar annorlunda på många sätt och vis. Mer aggressiva, låg intelligens. Kanske högre sexdrift också, vad vet jag.

Så med ditt resonemang så är alla afrikaner (inte svarta, svarta människor finns det på andra ställen på jorden) våldtäktsmän och idioter?

Vad händer då när vita män, gula män, halvbruna män våldtar?
Är det helt enkelt mörka män som på något sätt blivit annan färg?

Jag förstår inte riktigt hur du bottnar dina resonemang på, men om vi kör som vad du tänker med så är vi vita...

Mest våldsamma, vi har startat krig och varit skyldiga till nästintill alla krig i hela världen.

Vi är definitivt mest brottsliga, då majoriteten av alla större brott sker av vita män.

Vi är även i särklass den mest störda "rasen", då även vi har majoriteten i psykiska sjukdomar.

Men sen så är vi även den styrande "rasen" så att säga, så det är väl självklart att vi sätter dom andra "raserna" som syndabockar istället.

Eller hur?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Citat:

Jag gör ju det, varför läser du inte hela mitt inlägg?
Jag tror svarta fungerar annorlunda på många sätt och vis. Mer aggressiva, låg intelligens. Kanske högre sexdrift också, vad vet jag.

Du tar fan rekord..

stäng ner den här jävla tråden, kan inte Folk sluta skapa såna väldigt tröttsamma och utjatade ämnen om ''människoraser'' invandrare och ghetton, så fort en tråd äntligen slutar bli aktiv får vi bara en ny som handlar om precis samma sak fast med en annan rubrik

Medlem
Skrivet av Greger:

Så med ditt resonemang så är alla afrikaner (inte svarta, svarta människor finns det på andra ställen på jorden) våldtäktsmän och idioter?

Nej, men andelen är betydligt högre hos dem än andra folkslag.

Skrivet av Greger:

Vad händer då när vita män, gula män, halvbruna män våldtar?
Är det helt enkelt mörka män som på något sätt blivit annan färg?

Tycker du borde slå upp ordet överrepresentation i en ordbok.

Skrivet av Greger:

Jag förstår inte riktigt hur du bottnar dina resonemang på, men om vi kör som vad du tänker med så är vi vita...

Mest våldsamma, vi har startat krig och varit skyldiga till nästintill alla krig i hela världen.

Uh? Så de har aldrig krigat borta i Asien?
Hur kan vita ha varit skyldiga till nästan alla krig utanför Europa innan 1500-talet?
Nästan alla Indianstammar i Nordamerika var fredliga eller?
Sydamerika? Samma sak där?

Skrivet av Greger:

Vi är definitivt mest brottsliga, då majoriteten av alla större brott sker av vita män.

Brott var då? I Afrika? Nej, knappast.
Europa och USA kanske du menar, men det är inte så konstigt när merparten som bor här är vita.

Skrivet av Greger:

Vi är även i särklass den mest störda "rasen", då även vi har majoriteten i psykiska sjukdomar.

Menar du just svenskar eller?
Kanske inte är så konstigt om det inte finns så mkt statistik på psykiska sjukdomar i Bolivia t ex, de är riktigt fattiga där och har inte speciellt utbyggd sjukvård.

Skrivet av Greger:

Men sen så är vi även den styrande "rasen" så att säga, så det är väl självklart att vi sätter dom andra "raserna" som syndabockar istället.

Eller hur?

Okej, så du vill inte tro på speciellt mycket av det som står i källorna jag har postat?

Tror vi inte kommer så långt, du har din uppfattning, jag har min.

Medlem

HOST.... mengele.... HOST.....

Om du verkligen tror att hög kriminalitet bland invandrare i Sverige (det enda landet som vi egentligen har tillräckligt med information för att uttala oss om) beror på något annat än kultur och förtryck så har du väldigt mycket fantasi.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Det som är speciellt korkat i ditt inlägg är att du skriver "afrikaner" om folk som bott i USA sen flera generationer tillbaka. Du verkar på något sätt tycka att hudfärgen har något att göra med deras brottbenägenhet. Annars så ser jag inte vad det är du vill säga. Tycker du att människors hudfärg påverkar deras benägenhet att bli kriminella?


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Det som är speciellt korkat i ditt inlägg är att du skriver "afrikaner" om folk som bott i USA sen flera generationer tillbaka. Du verkar på något sätt tycka att hudfärgen har något att göra med deras brottbenägenhet. Annars så ser jag inte vad det är du vill säga. Tycker du att människors hudfärg påverkar deras benägenhet att bli kriminella?

Edit: du tycker så... :\
Försvinn är du snäll.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

HOST.... mengele.... HOST.....

Om du verkligen tror att hög kriminalitet bland invandrare i Sverige (det enda landet som vi egentligen har tillräckligt med information för att uttala oss om) beror på något annat än kultur och förtryck så har du väldigt mycket fantasi.

Varför har vi enligt dig enbart tillräckligt med information om just Sverige?
Du väljer helt att bortse från vad jag skriver om BRÅ och samhällsklimatet kring invandringsfrågor.

Sen om du inte medvetet väljer att feltolka mig så skulle du sett att jag skriver om svarta.

Tro vad du vill, men det finns stora skillnader mellan olika etniska grupper.

Att ingen av er som skriver nu kan kommentera svartas överrepresentation i våldtäktsstatistiken, ni hade tyckt det varit lika bra om jag aldrig tagit upp det eller hur?

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Det som är speciellt korkat i ditt inlägg är att du skriver "afrikaner" om folk som bott i USA sen flera generationer tillbaka. Du verkar på något sätt tycka att hudfärgen har något att göra med deras brottbenägenhet. Annars så ser jag inte vad det är du vill säga. Tycker du att människors hudfärg påverkar deras benägenhet att bli kriminella?

Ja de är ursprungligen afrikaner. I USA talar man om "race", de skriver svarta. Du kan inte förneka att de har afrikanskt ursprung eller hur?

Om du bemödade dig om att titta i statistiken så skulle du se att de är väldigt brottsbenägna som grupp ja.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Det som är speciellt korkat i ditt inlägg är att du skriver "afrikaner" om folk som bott i USA sen flera generationer tillbaka. Du verkar på något sätt tycka att hudfärgen har något att göra med deras brottbenägenhet. Annars så ser jag inte vad det är du vill säga. Tycker du att människors hudfärg påverkar deras benägenhet att bli kriminella?

Ja de är ursprungligen afrikaner. I USA talar man om "race", de skriver svarta. Du kan inte förneka att de har afrikanskt ursprung eller hur?

Om du bemödade dig om att titta i statistiken så skulle du se att de är väldigt brottsbenägna som grupp ja.

Denna tråd stängs väl snart ändå, men jag villl bara säga att du inte har några belägg till varför afroamerikaner (den korrekta termen) skulle vara mer våldsbenägna.
Du skriver om lägre intelligens etc, jag anar nån sorts starkt ogillande mot mörkhyade. Har du blivit mobbad av någon mörkhyad person kanske? Hade du en dålig barndom? Blev du dumpad för en turk kanske?
För att klargöra: dom värsta mördarna i historien har varit vita.
Hitler ligger i täten, tillsammans med Stalin.
Men du kanske inte tycker att Stalin var vit?


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Denna tråd stängs väl snart ändå, men jag villl bara säga att du inte har några belägg till varför afroamerikaner (den korrekta termen) skulle vara mer våldsbenägna.
Du skriver om lägre intelligens etc, jag anar nån sorts starkt ogillande mot mörkhyade. Har du blivit mobbad av någon mörkhyad person kanske? Hade du en dålig barndom? Blev du dumpad för en turk kanske?
För att klargöra: dom värsta mördarna i historien har varit vita.
Hitler ligger i täten, tillsammans med Stalin.
Men du kanske inte tycker att Stalin var vit?

De Afrikanska hövdingarna var inga helgon men de saknade helt enkelt en infrastruktur och allt annat som krävs för att mörda miljoner på samma "korta" tid men de gjorde så gott de kunde. Både Stalin och Hitler dock hade detta.

Inaktiv

NiXPhoenix din pajas, det är tydligt att du inte har en aning om vad du snackar om. Våldtäktsstatistiken toppas av överfallsvåldtäkter. Ju svagare kontakt med gärningsmannen desto större chans att man anmäler. De flesta våldtäkterna sker i hemmet av personer som står offret nära, bara en mycket liten del av dessa anmäls någonsin till polisen. Därför är det självklart att ”svarta” blir mer synliga i våldtäktsstatistiken, de är lätta att känna igen, polisen diskriminerar dem och kvinnor drar sig inte för att anmäla.

// En som faktiskt pluggat kriminologi

Inaktiv
Skrivet av turbo10:

NiXPhoenix din pajas, det är tydligt att du inte har en aning om vad du snackar om. Våldtäktsstatistiken toppas av överfallsvåldtäkter. Ju svagare kontakt med gärningsmannen desto större chans att man anmäler. De flesta våldtäkterna sker i hemmet av personer som står offret nära, bara en mycket liten del av dessa anmäls någonsin till polisen. Därför är det självklart att ?svarta? blir mer synliga i våldtäktsstatistiken, de är lätta att känna igen, polisen diskriminerar dem och kvinnor drar sig inte för att anmäla.

// En som faktiskt pluggat kriminologi

Även om detta vore sant, vilket jag inte tror, säger det inget om hur många som våldtas i hemmet av svarta anhöriga.

Inaktiv
Skrivet av teX:

Även om detta vore sant, vilket jag inte tror, säger det inget om hur många som våldtas i hemmet av svarta anhöriga.

Vad är det som är så otroligt med mitt påstående? Det som är mer otroligt är väl snarare att kvinnor som går hem sent på kvällen är livrädda för afrikaner som gömmer sig i buskarna och ska hoppa på dom och våldta dom. Självrapportsstudier och forskning visar att det är närastående som oftast är gärningsmännen i både våldtäkt och fall med sexuellt utnyttjande (särskilt barn).

Att en viss folkgrupp är mer benägen att begå brott finns det nog med forskning som visar att så inte är fallet så det tänker jag inte ens gå in på. Men jag tycker det är intressant att debattera kriminalstatistik. NiXPhoenix har inte ens ställt sig frågan vad kriminalstatistiken mäter utan tar den som en bekräftelse av sin världsbild. Vilket innebär att "svarta" går ut och våldtar svenska kvinnor i högre utsträckning än svenska män, och att det beror på att de är just "svarta". En del av definition av rasism är denna tro på att vissa folkgrupper har egenskaper som är bättre/sämre och att man sedan kan dela in dem i över och underlägsna raser. Det är precis vad NiXPhoenix påstår, och det är skrämmande.

Inaktiv
Skrivet av turbo10:

Vad är det som är så otroligt med mitt påstående?

Detta finner jag mindre troligt;

Citat:

Därför är det självklart att svarta blir mer synliga i våldtäktsstatistiken, de är lätta att känna igen, polisen diskriminerar dem och kvinnor drar sig inte för att anmäla.

Jag tror inte att detta orsaken till att många svarta syns i statistiken. Lätta att känna igen som svart antar jag att du menar och att det är allt som framgår av signalementet. Det är samma sak med alla offer. Detaljer i ansiktet är inte något man kommer ihåg. Brytning och hudfärg är lättare att komma ihåg.

Polisen diskriminerar de svarta hur? Kvinnor anmäler hellre svarta än vita och detta gäller då bara vita kvinnor eller?

Skrivet av turbo10:

Det som är mer otroligt är väl snarare att kvinnor som går hem sent på kvällen är livrädda för afrikaner som gömmer sig i buskarna och ska hoppa på dom och våldta dom. Självrapportsstudier och forskning visar att det är närastående som oftast är gärningsmännen i både våldtäkt och fall med sexuellt utnyttjande (särskilt barn).

Tror inte de är rädda för just afrikaner utan för att bli överfallna överhuvudtaget och jag förstår dom.

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

Vad får invandrare att begå brott?
Och vad i helvete har afroamerikaner med invandrare att göra? Vad är det du vill säga?

Tänkte ta och svara i den här tråden sent omsider.

Ja du, vad får invandrare att begå brott? Det kan man diskutera och det finns nog många olika orsaker till det. Att de skulle vara speciellt fattiga tycker jag dock inte man kan skylla på i det här landet, med våra omfattande socialförsäkringssystem (bidrag av olika slag) så behöver nästan ingen stå utan tak över huvudet. Vi har dock fått allt fler uteliggare de senaste åren, men det är människor i de flesta fall brännt otaliga chanser och missbrukar allt möjligt.
Har inte så mycket att göra med invandrare.

Angående "afroamerikaner", du känner inte till att det finns svarta i det här landet? Bor du i en liten by Norrland och har aldrig varit mer än till grannbyn 3 mil bort? Tittar inte på tv?

Afrikanerna är, tack och lov, en klart liten del av invandrargruppen som helhet men har samtidigt ökat rejält nu under 2000-talet.
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma folk på hur de ofta beter sig, för amerikansk statistik över svarta brottslingar är inget man kommer läsa om i en vanlig svensk tidning.

Du kanske tror att afrikaner i USA beter sig helt annorlunda mot afrikaner som kommer hit, själv är jag dock inte av den åsikten.

Det som är speciellt korkat i ditt inlägg är att du skriver "afrikaner" om folk som bott i USA sen flera generationer tillbaka. Du verkar på något sätt tycka att hudfärgen har något att göra med deras brottbenägenhet. Annars så ser jag inte vad det är du vill säga. Tycker du att människors hudfärg påverkar deras benägenhet att bli kriminella?

Ja de är ursprungligen afrikaner. I USA talar man om "race", de skriver svarta. Du kan inte förneka att de har afrikanskt ursprung eller hur?

Om du bemödade dig om att titta i statistiken så skulle du se att de är väldigt brottsbenägna som grupp ja.

Denna tråd stängs väl snart ändå, men jag villl bara säga att du inte har några belägg till varför afroamerikaner (den korrekta termen) skulle vara mer våldsbenägna.
...

Jag skriver i inlägget du citerar att de är väldigt brottsbenägna. Inte våldsbenägna även om man nu skulle kunna anta att det hänger ihop.

Det som jag tycker är ganska lustigt är hur ni helt struntar i min statistik, det enda ni vill göra är att sätta dit mig och fråga mig vad jag tror det finns för bakomliggande orsaker m.m.

Jag tycker ni är svenskfientliga minst ut sagt.
Varför ska vi svenskar tvingas stå ut med en betydligt ökad risk att bli misshandlad, våldtagen, rånad osv bara för politikernas multikultiprojekt?

Tänker inte fortsätta försöka diskutera med er då ni enbart går på mig och skiter i faktan.

Medlem
Skrivet av Brain:

NiXPhoenix, du inser inte att människans ursprung ÄR Afrika?
Tänk igenom ditt liv och kom tillbaka när du inser att rasism är extremt ointelligent.

Jo, jag vet det.
Men bara för att urmänniskan Lucy huserade i Afrika för en miljon år sen betyder ju inte det att vi alla är likadana.

Ganska tydligt om man bara ser till utseendets olika faktorer.
Varför skulle inte andra saker än yta, längd, struktur kunna skilja sig?

Återigen, det finns tydliga skillnader mellan olika etniska grupper, även om det kanske inte är direkt politiskt korrekt att tala om i det här landet.

Medlem
Skrivet av turbo10:

NiXPhoenix din pajas, det är tydligt att du inte har en aning om vad du snackar om. Våldtäktsstatistiken toppas av överfallsvåldtäkter. Ju svagare kontakt med gärningsmannen desto större chans att man anmäler. De flesta våldtäkterna sker i hemmet av personer som står offret nära, bara en mycket liten del av dessa anmäls någonsin till polisen. Därför är det självklart att ?svarta? blir mer synliga i våldtäktsstatistiken, de är lätta att känna igen, polisen diskriminerar dem och kvinnor drar sig inte för att anmäla.

// En som faktiskt pluggat kriminologi

" Därför är det självklart att ?svarta? blir mer synliga i våldtäktsstatistiken,"

Ja så vadå, en överfallsvåldtäkt där förövaren inte var svart glömmer polisen oftast att ta med i statistiken eller?
En som inte är lätt att känna igen räknar man helt enkelt bort? Kvinnor drar sig för att anmäla vita våldtäktsmän som de aldrig sett förr?

Du är ju helt från vettet. "Perceived race", säger det dig nåt?

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av turbo10:

NiXPhoenix din pajas, det är tydligt att du inte har en aning om vad du snackar om. Våldtäktsstatistiken toppas av överfallsvåldtäkter. Ju svagare kontakt med gärningsmannen desto större chans att man anmäler. De flesta våldtäkterna sker i hemmet av personer som står offret nära, bara en mycket liten del av dessa anmäls någonsin till polisen. Därför är det självklart att ?svarta? blir mer synliga i våldtäktsstatistiken, de är lätta att känna igen, polisen diskriminerar dem och kvinnor drar sig inte för att anmäla.

// En som faktiskt pluggat kriminologi

" Därför är det självklart att ?svarta? blir mer synliga i våldtäktsstatistiken,"

Ja så vadå, en överfallsvåldtäkt där förövaren inte var svart glömmer polisen oftast att ta med i statistiken eller?
En som inte är lätt att känna igen räknar man helt enkelt bort? Kvinnor drar sig för att anmäla vita våldtäktsmän som de aldrig sett förr?

Du är ju helt från vettet. "Perceived race", säger det dig nåt?

Din vita elaking,hur kan du påstå att invandrare begår brott...

Skriv svar