Nvidia GTX 200 eller Ati 4000?

Medlem

Detta verkar intressant. Om det stämmer så väntar jag på det kortet eftersom jag har ett 8800 gt nu och det fungerar utmärkt.

---> http://www.nordichardware.se/nyhet,14287.html

Medlem

Undrar vad de har i tankarna, men alla vill ju överglänsa sin motståndare:)

Medlem

Det skall komma 2 versioner utav HD4870X2, en 1gb och en 2gb, så antagligen kommer 1gb kosta 500$ och 2gb 550$.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Det skall komma 2 versioner utav HD4870X2, en 1gb och en 2gb, så antagligen kommer 1gb kosta 500$ och 2gb 550$.

Förmodligen så, jepp!

Avstängd

Det blir intressant att se Nvidias nya kort, men jag tror fortfarande starkt på 4800. Jag tror inte att det nya kortet kommer att ta ner X2:an från tronen.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det blir intressant att se Nvidias nya kort, men jag tror fortfarande starkt på 4800. Jag tror inte att det nya kortet kommer att ta ner X2:an från tronen.

Delar din åsikt, jag tror att ATI/AMD har trampat Nvidia på foten den här gången. Med prestandatesterna på 4850/4870 som grund kan jag lätt anta att 4870X2 kommer att sopa mattan med GTX 280

Medlem

tänkte bara ändra mitt påstående tidigare här i tråden att jag byter 4870 till 4850, verkar mest prisvärt, blir säkert ett till kort i framtiden.

Medlem

Go ATi!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Tänk så här istället för att hejja på det ena alternativet.

VAD BRA ATT KONKURANSEN HÅRDNAR FÖR OSS KONSUMENTER FÖR DET BETYDER BÄTTRE KORT TILL LÄGRE PRISER!!!!

Sen om man väljer Nvida eller Ati är väl skitsamma bara man får det man betalar för;) och skulle det ena alternativet slå ut det andra kan jag garantera högre priser och mindre innovationer på korten.
Så vi ska nog egentligen inte hejja så mycket på det ena eller andra


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Go ATi and Nvidia!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Go ATi and Nvidia!

U got it right 8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Ooooh just ja, höll på att glömma Intel med deras kommande grafikkort: Larrabee

Go ATi, Nvidia och Intel!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Go konkurrans!

Avstängd

Konkurrens är förstås skitbra och bland det bästa som finns, åtminstone för konsumenten, men jag säger ändå:

Go ATI!

ATI ligger mig varmast om hjärtat, men jag vill ju förstås inte att de ska slå ut varandra. Det bästa är om de ligger på ungefär samma nivå försäljningsmässigt.

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Ooooh just ja, höll på att glömma Intel med deras kommande grafikkort: Larrabee

Go ATi, Nvidia och Intel!

Jag skulle vara försiktig med att hylla Intels Larrabe om strömförbrukning är en faktor man tar hänsyn till. Första generationens kort kommer tydligen dra 100W i viloläge och 300W vid load. :/

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Medlem

Hur går det med Larrabe nudå?

Medlem

Enligt Nvidia kommer det vara skit, men vi får väl se.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja, i allafall att de ligger efter som tusan. Men vad vet Nvidia om det? Intel har i alla fall pengar att spendera på detta projekt.

Medlem

Jo pengar har de, men det går inte att säga något om prestanda då de knappt släppt någon info om kortet/korten.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skriv svar