Windows Vista

Inaktiv

Vem *** äger en licens... Verkar som man får köpa fullversionen då... Kan ju iofs testa att installera det på den bärbara på företagets bekostnad. Den har ju xp-licens och är Vistaförberedd. Får väl uppgradera till 2GB RAM först bara. Så vet man sen om det är något att ha på den stationära där "himma".


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem
Skrivet av Jerran:

Vem *** äger en licens... Verkar som man får köpa fullversionen då... Kan ju iofs testa att installera det på den bärbara på företagets bekostnad. Den har ju xp-licens och är Vistaförberedd. Får väl uppgradera till 2GB RAM först bara. Så vet man sen om det är något att ha på den stationära där "himma".

Finns nog en hel del *pekar på min panna*


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Ja, annars hade MS nog inte mått särskilt bra ekonomisk sett..
Men förmodligen har dom försvårat eller gjort det mindre användbart med brända versioner av Vista. Någon sa att det ska valideras efter 30 dagar även fast man inte installerar "den uppdateringen" som man gör med XP. Blir till att köpa det helt lagligt verkar det som helt enkelt så man får ta del av ALLA uppdateringar som följer.. Men den tiden den sorgen...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

fick in Vista ulitmate inatt och jag hittar inga problem med det nästan?
Visserliggen funka in vlc då filmerna bara var svarta och WMP har fortfarande dåligt filstöd så det gick inte där heller...men annars funkar det fint?
Och sen är det ganska svårt att hitta!sen ska det väl finns så att du får ikonerna i 3d och grejjor på skrivbordet och det kallar dom väl för "Aero" eller har jag fått något om bakfoten?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

aero är det du får som standard med ultimate bla.

det du tänker på är nått jag har för mig man ska få om man köpt ultimate men enl senaste scoopet inte har släppts kan för mitt liv inte komma på vad det heter.

Funkar inte dina program kolla forumen för dom programmen inte fel på vista i detta fall.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hehe, minns när XP släpptes. Det var mer liv då än om vista nu imo.

Sitter o skriver detta med vista o det funkar perfekt. Ser inga bekymer ännu. Även om jag vet att dom kommer.

Mycket bättre ordning på allt måste jag säga. o jag har sisådär 1k-5k bilder på burken för mitt jobb.

Medlem

det snackas mycket om att man ska vänta på ett service pack innan man köper in vista. Hur mycket kommer ett service pack fixa igentligen ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Har några allvarliga brister hittats i Vista? Annars kanske det dröjer med SP.

Medlem

inte vad jag läst .. men det stora grejen är ju så klart drivrutiner. men det blit ju bättre och bättre...

Medlem

Någon här som köpt/installerat Vista som läst någonting om vad DRM innebär?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Inaktiv

är det någon här som har köpte vista och kan berätta lite?

1.har ni fått några problem med vista?
2.fungerar det bra?
3.ångrar ni köpet av vista?

Inaktiv

Köpte vista home premium,installationen gick snabbare än XP:s
Har inte haft några problem än, peppar, peppar ta i trä....det enda man väntar på är att Nvidia ska få fart på drivrutins tillverkningen.
Jag ångrar inte mitt köp av Vista.

Inaktiv

mycket snack om Aero, men är det något mer häftigt än att få alla fönster i sådär härlig 3d som jag missat? inte så användbart direkt

Medlem

Man köper inte vista för aero då kan man gott stanna med xp tills man kan vad som skiljer dom åt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jerran:

Ja, annars hade MS nog inte mått särskilt bra ekonomisk sett..
Men förmodligen har dom försvårat eller gjort det mindre användbart med brända versioner av Vista. Någon sa att det ska valideras efter 30 dagar även fast man inte installerar "den uppdateringen" som man gör med XP. Blir till att köpa det helt lagligt verkar det som helt enkelt så man får ta del av ALLA uppdateringar som följer.. Men den tiden den sorgen...

går väll att göra som i xp ladda ner en redan validiserad fil och byta ut den ovalidiserade i system 32 (på XP)

angående systemprestanda så gillade inte jag att xp slöade ner systemet så mycket när det kom. men med vista får man ju en smärre chock...

får väll sitta på mitt gamla win me tills de kommer ett nytt operativsystem igen som förhopningsvis inte är lika krävande

jag har windows till att starta spel och program och internet ingeting annat

jag vill ha min systemkraft till annat än windows8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Man köper inte vista för aero då kan man gott stanna med xp tills man kan vad som skiljer dom åt

Vilket skulle vara...? Och DX10 är INTE ett giltigt skäl.

Medlem

google my friend is everything


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Varför "Vista" Av alla namn !?
Vad hände med Long Horn?

well, jag köper när dom byter namn : -)


signatur

Det var en gång, och den var grusad.

Inaktiv

asker: Jag kan ha missat något, är inte DX10 ett giltigt skäl?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

123
Skriv svar