Warhammer online = Dålig wow kopia?

Inaktiv

Jag blir bara glad för varje WoW-pajas som väljer att INTE spela WAR. Låt dom sitta o leka med sina gamla barbies så leker vi med våra nya G.I Joes.

Dom kan ju säga att WAR är en WoW-clone hur mkt dom vill, även om vi vet att Warcraft har kopierat hela konceptet från Games Workshop från första början.

(Btw, Call of Duty har samma vapen och likadana miljöer som Medal of Honor.. jävla rip-off alltså.)

Medlem

Tack Naraccas för att du svara:)!
Fick bort det på den stationära, men den bärbara har ju 9600M GT som nvidia inte gör drivers till.
mvh

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Visst, men varför ändra på ett bra och välfungerande koncept? Du använder inte fyrkantiga hjul till din bil bara för att vara fantasifull.

hahahaha....så sant


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Hittade lite bilder för den som tycker grafiken är WoW'ig:
[http://www3.telus.net/public/mehwulfe/kyan/WAR/classes/]


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv
Skrivet av Toro:

Hittade lite bilder för den som tycker grafiken är WoW'ig:
[http://www3.telus.net/public/mehwulfe/kyan/WAR/classes/]

En del snygga bilder! Kan hålla med om att det känns lite wowigt i vissa delar. Men ändå med warhammer-lore touch.


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

Medlem

När vi pratar animationer och så... tänkte bara tillägga att jag inte sett några problem med Warrior-priest eller Zelot.
Det verkar variera lite till och från. De kanske fixar det i en patch.
Bright wizard verkar också ha finare animationer.

Trist för alla alvälskare men vad ska man göra?

Medlem

Heh, collision som taktiskt element... det är väl bara typ WoW som _inte_ haft det? Hur skulle PvP annars bli något meningsfullt? Knappast en feature värd någon hype, snarare en självklarhet för existensberättigande ^^

Medlem
Skrivet av sprengkoet:

(Btw, Call of Duty har samma vapen och likadana miljöer som Medal of Honor.. jävla rip-off alltså.)

Fler borde tänka mer i den banan när de jämför 2 spel inom samma genre.

Medlem

Ohright, nu kommer en kille här som inte ens har spelat War ännu (spelet kommer imorgon till mig).

Men känner efter ha läst hundra olika postar om just war vs wow frågan så behöver jag inte ha spelat spelet för att säga detta.

Wow.. Visst, banbrytande med den lätta miljön, färgerna och questen.
WoW är Blizzards första MMO och tog väldigt mycket ifrån EQ, DAOC osv, och vem skulle inte göra det? Ta ideer och gör dom bättre.
WoW var mitt första MMO spel, mina polare körde EQ och DAOC och man ser ju att det var mycket kopierat, men å andra sidan, bara för att första bil-företaget gav bilen fyra hjul så betyder det inte att andra bilföretag måste tänka om och ge den mindre eller fler hjul?

WoW är den största konkurrenten på marknaden för MMO spel. Om jag satt hos ett spelföretag och spånade med mina kollegor på ett nytt MMO spel så skulle jag självklart ta inspiration från konkurrenterna och bolla fram och tillbaka med det och se hur man kan "vinkla" ideen till sin egen.

10 miljoner personer som spelar wow är vana med wow, att ge sitt MMO lite av samma drag från wow så kanske det hjälper spelarna att komma lättare in i det nya spelet.

Filmer var skräckinjagande och en pumpade känsla för några 20år sedan. Idag så är vi mest avdankade och det mesta bygger på samma ideer, finns bara ett fåtal som verkligen hittar på något nytt. Samma gäller dataspels branschen, det är inte så lätt längre att göra nya saker när ämnet är så stort och välkänt.

WAR ser ut som WoW... Ohright.. bra..hoppas dom har gjort förbättring på det som wow saknar.

Vad spelar det för roll om det ser ut som wow? Inget alls, i slutsatsen sitter allt i spelkänslan, och den bygger mer på stämningen, animationerna och hur bra spelet funkar. Sen om WARs quest system, AH, LFG grejer är nästan som kopierat av WOW så är det bara skönt, slipper jag sitta och grubbla över hur saker och ting funkar.

baaah

Comic Book Guy Last night's 'Itchy and Scratchy Show' was, without a doubt, the worst episode ever. Rest assured, I was on the internet within minutes, registering my disgust throughout the world.

Bart Simpsons They giving you free time of laugh and fun, what do you have to complain about?

Comic Book Guy ...Worst episode EVER!

Medlem

Jösses killar. Denna diskussionen leder ingenstans. Varför försöka övetyga dem som ogillar WH? Är det inte bättre att de stannar utanför, så behöver vi inte dras med alla negativa synpunkter ingame också...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Oj, det finns mycket jag vill skriva i den här tråden, men det finns ingen som vill läsa en bok på 1024 sidor.

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av X-TroNiC:

fixas inte det här så har jag väldigt svårt att tro att det kommer vara nå bättre klaner/guilds i pvp som wow arena.

Hahaha, du är ett sånt där "CS-barn", vars första MMO var World of Warcraft hör jag? :D:D:D

WoW's PvP-gameplay är: en hög med skit. Och nej, det är inte en smaksak, det är en fråga om man har spelat tidigare MMO's där verkligt teamplay har den största rollen, inte vem som har mest lila pixlar på sin gubbe. No further comments, troll away. Gör du det så bevisar du bara min poäng ännu mer.

Jag ser på din avatar att du också spelar EVE-Online

Hehe, där kan vi prata om PVP!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

1: grafiken är exakt den samma

Grafiken är mkt fulare imo i WAR, det enda som är snyggare är te.x ansikten som är riktigt fula i WoW ofta. Animationerna var ruggigt dåliga också jämfört med WoW (som har bland de mest mjuka och snygga animationer jag sett), man liksom flyter fram och har ingen som helst tyngd i WAR. Det är fler polygoner i WAR och det har mer effekter dock når inte art designen upp i samma klass alls, speciellt inte texturer. En textur kan se bra ut och texturen in till den passar inte riktigt in alls, sånt ser man aldrig i WoW vilket är extremt imponerande arbete av deras designers.

Man kan dessutom inte simma under vattnet, hoppade ner för en stor klippa och sjönk inte, lol..

Jag ska inte säga att spelet i sig suger, men det intryck jag fick efter c:a en timme in var inte positivt alls, speciellt vad gällde grafikmotorns fula pop-ins och uppritande av träd osv, fula animationer, väldigt varierande kvalité på texturer - de ger inget intryck av att vara gjorda av samma designer som i WoW, blir som en serietidning som skulle vara tecknad av 10 olika serietecknare = inte snyggt!. Grafikmässigt är det ungefär som LOTRO, lider av samma kvalitetsbrister i stort sett.


signatur
Medlem

Jag kan hålla med om att WAR på många sätt var väldigt likt sin nemesis WOW.. Men som många andra säger, WOW är ej nyskapande utan de har tagit många idéer av andra spel och utvecklat det vidare.

Men jag måste nog hålla med om att man blir en aning besviken då man loggar in i ett nyrellat spel och bara känner att man gjort allt detta förut. Inget känns nytt. Både på gott och ont givetvis.

Dock är ju PVP-biten rejält mycket större i War än i WOW vilket jag kan komma att uppskatta. Man får ge det lite tid. Kommer nog hända mycket med kommande patchar osv. Warhammer är en cool Franchise.

Medlem

WAR största problem är ju att det nästan kräver att det är någorlunda lika numner på båda sidor för att det inte ska bli ensidig fighting. Detta går ju ner i toan rätt snabbt så fort man märker att varenda fjortis spelar Destruction så de ska kunna vara stora och stygga. Sabbar "open RvR" rätt hårt. I Scenarios verkar de förlora mest såvida de inte joinar Tier 2 som lvl 21 när större delen av Order är lvl 15

Medlem

Som en vis man sa på warhammer alliance forumet

Learn to play WAR instead of playing WoW using the WAR client


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Betänk att WAR har precis släpps. Mycket kommer att ändras med tiden...

Jag har spelat DAoC, som IMO är det bästa PvP MMO't. Får bara Mythic utveckla spelet lite mera, så kommer det att smida, IMO.

Inget spel har varit perfekt från release. Och denna releasen har varit jävligt bra hittills IMO.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Du som gjorde denna tråden måste ha något fel i huvudet, du är så jävla dum i huvudet. Du jämför ett spel som precis lanserats med ett spel som varit ute i många år. Gå till doktorn och kolla huvudet, för något fel måste det vara på dig.

Inget som jag sett eller hört är direkt kopierat från WoW. Om du kan göra ett bättre spel vill jag fan att du gör det annars kan du ju knipa käft

Medlem

Till alla som skriver att War har kopierat sina ideer av WoW, Kolla upp fakta före ni skriver!

Warhammer var typ 20 år före blizzard med att göra rollspel!!!

Så vem tror ni har stulit ideer egentligen?

NOOBS :evil:


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Till alla som skriver att War har kopierat sina ideer av WoW, Kolla upp fakta före ni skriver!

Warhammer var typ 20 år före blizzard med att göra rollspel!!!

Så vem tror ni har stulit ideer egentligen?

NOOBS :evil:

"A good artist copies. A great artist steals." - Picasso.


signatur
Medlem

Denna tråd borde låsas med folks hälsa och temprament i åtanke.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Gandy:

Till alla som skriver att War har kopierat sina ideer av WoW, Kolla upp fakta före ni skriver!

Warhammer var typ 20 år före blizzard med att göra rollspel!!!

Så vem tror ni har stulit ideer egentligen?

NOOBS :evil:

Eh... Vi pratar ett Online PC spel här, om sen grundiden kommer någonstans ifrån låter jag bli osagt. Men även du måste väl ändå medge att rätt snarlika som PC spel är dom.

Medlem

Men snälla måste ni snacka om kopior hit och dit? Det är ju sandlåde nivå. Hur nyskapande ett spel än är så kan folk alltid hitta saker som enligt dom är "kopierade" av andra spel.

"jag har paxat den spaden så du får inte leka med den" :evil:

cRYPT0NiT3 du gillar uppenbarligen inte WAR... mitt tipps, spela det inte mer, ingen har tvingat dig, allra minst Mythic.

Inaktiv
Skrivet av NeoOhm:

4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

Skojjar du eller?

"According to some demographic surveys of WoW Players, the average player age is 28."

Har svårt att tro att Blizzard utvecklar spelet efter personer i nedre tonåren.
Men du kanske tycker att rollspel är för personer endast i nedre tonåren och isf har du hamnat i fel tråd.

Är 17 och har spelat i ~2,5år.

Medlem
Skrivet av inkebbs:
Skrivet av NeoOhm:

4: målgruppen lär vara personer i nedre tonåren, som wow..

Skojjar du eller?

"According to some demographic surveys of WoW Players, the average player age is 28."

Har svårt att tro att Blizzard utvecklar spelet efter personer i nedre tonåren.
Men du kanske tycker att rollspel är för personer endast i nedre tonåren och isf har du hamnat i fel tråd.

Är 17 och har spelat i ~2,5år.

Ja, då var du väl iaf i nedre tonåren när du började.

Dessutom kan du ju inte basera allt på en rad från någon artikel som inte alls behöver ha någon trovärdighet.

Medlem
Skrivet av Snake:

Jösses killar. Denna diskussionen leder ingenstans. Varför försöka övetyga dem som ogillar WH? Är det inte bättre att de stannar utanför, så behöver vi inte dras med alla negativa synpunkter ingame också...

För att ett förvånande antal av de argument mot Warhammer Online är överdrivna, felaktiga eller rent av korkade. Finns massor av solklara exempel i både denna tråden och andra. Dock så bjöd NeoOhm på en bra sammanfattning när han skapade tråden.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Sämst val av trådtitel, någonsin!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Warhammer Online = Dålig WoW-kopia => J-vligt bra spel?

Tolkningsfråga.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Warhammer Online = Dålig WoW-kopia => J-vligt bra spel?

Tolkningsfråga.

Word.

Inaktiv

Ärligt talat väx upp, fattar inte hur människor kan vara så tråkiga, likheten mellan WAR or WoW är ca.20%
har du spelat andra MMORPG någon gång? det är nog bäst att du gör det...
Och glöm inte att det första moderna MMORPG:et var Meridian 59
och inte något World of Warcraft...

123
Skriv svar