FZ:s skattjakt igång - dag 1

Medlem
Skrivet av qayotee:

tyson: Målsmans tillåtelse? ;D

Tror du jag skulle sitta här annars?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

tycker det gnälls alldeles för mycket, men jag ska gnälla lite med faktiskt. Kontroll rutan med bokstäverna är nog fan sämst, ok anticheat är ju bra, men när man ska sitta och gissa sig till vad det står för bokstav, stor liten mm är jy jävligt drygt, fattar inte varför de inte kan bestå av normala tydliga bokstäver och bara små eller stora. du måste ju ändå skriva in dem rätt för att få poängen. Det är ju ungefär som gissa vad bilden föreställer typ... irriterande...

Man behöver faktiskt inte bryr sig om att vissa bokstäver ska vara stora och vissa små.. Skriv bara så likt orden du ser som möjligt.

Redaktör
Skrivet av nudelsdesign:

tycker det gnälls alldeles för mycket, men jag ska gnälla lite med faktiskt. Kontroll rutan med bokstäverna är nog fan sämst, ok anticheat är ju bra, men när man ska sitta och gissa sig till vad det står för bokstav, stor liten mm är jy jävligt drygt, fattar inte varför de inte kan bestå av normala tydliga bokstäver och bara små eller stora. du måste ju ändå skriva in dem rätt för att få poängen. Det är ju ungefär som gissa vad bilden föreställer typ... irriterande...

Testa refresh- eller ljudfunktionen om du inte ser vad det står. Till och med en gammal färgblind, glasögonbesudlad stöt som jag lyckas uttyda texten.


signatur
Medlem

Verkar som det har börjat fungera för mig nu, UTAN att jag har ändrat någotting sen det inte fungerade. Detta är tydligen vad som hände med excerion också, att det bara börja funka av sig själv.

Nu förstår jag mycket väl att ni inte kan fixa ett problem som ni inte har upplevt/hittat, men nånting måste göras. Är ju inte speciellt rättvist att det är så många det inte funkar för? Eller?

Antikvitet

Ser du inga symboler eller kan inte klicka på de som finns? Kom in i vår irc-kanal i morgon förmiddag så ska jag hjälpa dig felsöka. Kanalen heter #fz på Quakenet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Ser du inga symboler eller kan inte klicka på de som finns? Kom in i vår irc-kanal i morgon förmiddag så ska jag hjälpa dig felsöka. Kanalen heter #fz på Quakenet.

Tack. Ni kanske ska ta med det i nyhetsposten imorn eller uppdatera den nuvarande så folk som behöver hjälp kan få det. Tillsammans med lite "Gör det här om det inte funkar förre du kontaktar oss och gnäller" tips.

Hursomhelst hoppas jag ni hittar problemet jag och andra haft under kvällen och fixar det lagom till imorn.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nudelsdesign:

tycker det gnälls alldeles för mycket, men jag ska gnälla lite med faktiskt. Kontroll rutan med bokstäverna är nog fan sämst, ok anticheat är ju bra, men när man ska sitta och gissa sig till vad det står för bokstav, stor liten mm är jy jävligt drygt, fattar inte varför de inte kan bestå av normala tydliga bokstäver och bara små eller stora. du måste ju ändå skriva in dem rätt för att få poängen. Det är ju ungefär som gissa vad bilden föreställer typ... irriterande...

Testa refresh- eller ljudfunktionen om du inte ser vad det står. Till och med en gammal färgblind, glasögonbesudlad stöt som jag lyckas uttyda texten.

ljudgrejen har jag missat tackar för tipset, annars är det en rätt skoj tävling tycker jag nog som de flesta tar alldeles för seriöst


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nudelsdesign:

tycker det gnälls alldeles för mycket, men jag ska gnälla lite med faktiskt. Kontroll rutan med bokstäverna är nog fan sämst, ok anticheat är ju bra, men när man ska sitta och gissa sig till vad det står för bokstav, stor liten mm är jy jävligt drygt, fattar inte varför de inte kan bestå av normala tydliga bokstäver och bara små eller stora. du måste ju ändå skriva in dem rätt för att få poängen. Det är ju ungefär som gissa vad bilden föreställer typ... irriterande...

Testa refresh- eller ljudfunktionen om du inte ser vad det står. Till och med en gammal färgblind, glasögonbesudlad stöt som jag lyckas uttyda texten.

ljudgrejen har jag missat tackar för tipset, annars är det en rätt skoj tävling tycker jag nog som de flesta tar alldeles för seriöst

WORD på den:) har märkt att jag ändå inte kommer vinna, men tycker ändå det är kul att jaga lite skatter medans jag surfar runt:)

Medlem

Någon som vet om det går att ställa in så FZ inte loggar ut en efter en viss tid, har missat point på grund av att jag fått upp en ruta utan att vara inloggad och det är rätt drygt faktiskt. Även om man inte tar tävlingen på för stort allvar...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:

Kan inte Excerion och LordDaimos få var sitt extrapris för att de är i särklass de gnälligaste tävlingsdeltagarna?

När något inte funkar så håller du bara snattran och hoppas det går till sig eller?

Det kan diskuteras. Jag står i alla fall inte och tjuter om ogrundade orättvisor och skränar girigt efter tröstpriser när jag inte vinner.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Någon som vet om det går att ställa in så FZ inte loggar ut en efter en viss tid, har missat point på grund av att jag fått upp en ruta utan att vara inloggad och det är rätt drygt faktiskt. Även om man inte tar tävlingen på för stort allvar...

Använd autoinloggning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:

Kan inte Excerion och LordDaimos få var sitt extrapris för att de är i särklass de gnälligaste tävlingsdeltagarna?

När något inte funkar så håller du bara snattran och hoppas det går till sig eller?

Det kan diskuteras. Jag står i alla fall inte och tjuter om ogrundade orättvisor och skränar girigt efter tröstpriser när jag inte vinner.

Ogrundade? något är fel och det är knappast ogrundat, med tanke på hur många som inte får symboler, skulle nästan ha fixat en poll och se % en

Har absolut inga intressen av tröstpriser, det jag har intresse av är att tävlingen ska fungera lika för alla och inget annat, vilket det uppenbarligen inte gör...

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:

Kan inte Excerion och LordDaimos få var sitt extrapris för att de är i särklass de gnälligaste tävlingsdeltagarna?

När något inte funkar så håller du bara snattran och hoppas det går till sig eller?

Det kan diskuteras. Jag står i alla fall inte och tjuter om ogrundade orättvisor och skränar girigt efter tröstpriser när jag inte vinner.

Jag tror knappast att någon skulle vara speciellt glad om man suttit med tävlingen dygnet runt i 3-4 dygn med en betryggande ledning för att sedan bli omkörd sista timmarna p.g.a vad som troligtvis är en bugg.

Inaktiv
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:

Kan inte Excerion och LordDaimos få var sitt extrapris för att de är i särklass de gnälligaste tävlingsdeltagarna?

När något inte funkar så håller du bara snattran och hoppas det går till sig eller?

Det kan diskuteras. Jag står i alla fall inte och tjuter om ogrundade orättvisor och skränar girigt efter tröstpriser när jag inte vinner.

Ogrundade? något är fel och det är knappast ogrundat, med tanke på hur många som inte får symboler, skulle nästan ha fixat en poll och se % en

Har absolut inga intressen av tröstpriser, det jag har intresse av är att tävlingen ska fungera lika för alla och inget annat, vilket det uppenbarligen inte gör...

"Jag inte vinner" = "tävlingen trasig" är verkligen en ekvation som går ihop.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:

CATFiGHT

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Excerion:
Skrivet av blesserad:

Kan inte Excerion och LordDaimos få var sitt extrapris för att de är i särklass de gnälligaste tävlingsdeltagarna?

När något inte funkar så håller du bara snattran och hoppas det går till sig eller?

Det kan diskuteras. Jag står i alla fall inte och tjuter om ogrundade orättvisor och skränar girigt efter tröstpriser när jag inte vinner.

Ogrundade? något är fel och det är knappast ogrundat, med tanke på hur många som inte får symboler, skulle nästan ha fixat en poll och se % en

Har absolut inga intressen av tröstpriser, det jag har intresse av är att tävlingen ska fungera lika för alla och inget annat, vilket det uppenbarligen inte gör...

"Jag inte vinner" = "tävlingen trasig" är verkligen en ekvation som går ihop.

Som du ser nu är det andra som konstigt nog är drabbad av EXAKT samma sak som jag vart 05:xx tiden i söndags, vilket sammanträffande!

Och då jag hade suttit o klickat samma i TIMMTAL för att det sedan helt plötsligt slutar funka i slutspurten, och att jag kom åt krysset på symbolen är totalt osannolikt med tanke på att jag aldrig tryckte på dom, jag använde save.php metoden.

Om du inte ser det konstiga med det ja du..
Det är allt jag har att säga dig.

Medlem

Hoppas jag lyckas kamma hem ett presentkort nu så att man kan köpa Lord of The Rings Online: Mines of Moria och Warhammer Online

Medlem

Fråga till FZ crew: Vad är det som avgör hur många poäng en symbol är värd? Är det randomiserat eller baserat på värdet på tidigare symboler man fått?

Inaktiv

Kom igen! Ge mig en symbol som är värd cirkus 500 poäng!

Medlem

Jag ska testa lite imorgon ifall mitt konto då fortfarande inte vill hitta poäng , i så fall loggar jag in på brorsans konto och provar , får jag poäng då så skapar jag bara ett nytt temporärt konto som jag lirar med under tävligen , det kan väll knappast vara otillåtet

lycka till med dagens tävling allesammans

Medlem

Jag har inga som helst problem:) 24 poäng senaste släppet. Kanske kan bli inom topp-10 innan det är över.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Jag har inga som helst problem:) 24 poäng senaste släppet. Kanske kan bli inom topp-10 innan det är över.

vad tjänar det till om du inte vinner nått?;)
Topp tre skall det vara:) sikta högt:D

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Ariath:

Jag har inga som helst problem:) 24 poäng senaste släppet. Kanske kan bli inom topp-10 innan det är över.

vad tjänar det till om du inte vinner nått?;)
Topp tre skall det vara:) sikta högt:D

Jag övar upp hastigheten. Som nämnts tidigare kunde jag inte vara med helhjärtat idag. Men nu övar jag för frdagens tävling:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Antikvitet
Skrivet av Woodlander:

Fråga till FZ crew: Vad är det som avgör hur många poäng en symbol är värd? Är det randomiserat eller baserat på värdet på tidigare symboler man fått?

Det läggs ut ett visst antal av varje valör, och trepoängarna är förstås mer sällsynta än enpoängarna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

jag har inte sett någon ikon.........vad är detta


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Nu är Excerion 1:a helt plötsligt, fan hände egentligen.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

den här omgången är mycket bättre än förra men fortfarande kan det bli bättre.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vaf*n, kul att ni aldrig släpper poäng.. Tävlingen var ju avgjord för flera timmar sedan!!!!

Har inte släppts poäng på mer än en timme!

Medlem

Slut, Grattis Excerion


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Gratulerar.. Kunde lika gärna skrivit det för 4 timmar sen för det har ändå inte kommit poäng så att man ens kunde komma i närheten av vad du hade då. Men det var kul så länge det varade Ses imorgon igen för en ny runda!

Skriv svar