klarar mitt nätagg av...

Medlem
klarar mitt nätagg av...

Att driva denna datorn

amd 64 3500+
pc3200 1024 mb dual channel pissminnen.
Ett asrock dualsatamoderkort.
x1950pro

Oj kanske ska säga att det är ett 360 watts nätagg. Mer info om det kan ges om ni frågar efter vad vet inte vad mer jag ska säga om det.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Det beror på kvaliteten. Är det riktigt dålig kvalitet är det väl tveksamt. Men jag skulle tro det bara är att tuta och köra!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

eXtreme Power Supply Calculator är rätt trevlig och inte fullt så felvisande som andra sidor som låter en räkna på nätaggskraven.
Men som Paddan skrev, det hänger ju lite på kvalitén på nätagget (och vad det klarar av att mata på 12V railen/arna), samt även lite på åldern iom nätagg försämras med åldern.

Inaktiv

Försök hitta information om hur många Ampere (A) som nätagget kan producera på 12V railsen (som nj sa) så kan vi lättare svara på frågan.

Att ett nätagg ligger på 360W betyder tyvärr inte så mycket eftersom man då inte vet hur effektivt det är. Det har blivit hårdare krav på nätaggregats effektivitet på senare år men jag gissar att ditt nätagg är gjort lite innan det.

Inaktiv

skriv vad du har för märke på nätagget..
jag kör 3500+/2,5 gig ram/x1950xt på ett 350w (fortron source) utan probs


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar