Medlem
Steam!

Tänkte köpa ett spel ifrån Steam häromdagen och var ivrig att börja spela det direkt när jag hade köpt det men när jag har valt produkten och ska betala i "kassan" så ber dem om alla konto-uppgifter. Det känns som att dem försöker lura en, vilket tyvärr även min pappa (som skulle betala med sitt kreditkort) tyckte. Jag vet att det står att dem använder något speciellt program som gömmer ens konto-uppgifter så att ingen får reda på dem men man vet ju inte riktigt. Vill gärna lite på Steam men vågar inte riktigt då risken finns att dem tar alla ens pengar månad efter månad. Någon som tidigare har handlat på Steam utan att bli lurad på alla sina pengar?

#blogg


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Steam!

De tog alla mina pengar en gång. ;_;
Undvik är allt jag kan säga!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag skulle in på banken och registrera ett konto, men de frågade om mina personuppgifter, blev lite osäker, tänk om de tar mina pengar, jag ska nog ta ut min lön i kontant Någon som har bankkonto som fått lön utan att bli lurad på alla sina pengar?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Lyssna inte på dom ovanför mig, stupid trolls.

Och nej, Steam kommer inte ta dina/pappas pengar. Lika stor risk som att ge ifrån sig sitt bankkort på en restaurang för att betala..

Medlem

Steam är tamefan en av de mest säkra tjänsterna som finns, varje dag köper folk tusentals olika titlar det är med andra ord den största och mest etablerade distributionen av digitala spel som finns.

Jag blir dock förvånad över hur lite du vet om steam men ändå tänker köpa ett spel, precis som Mullins säger är steam såpass säkert att det vore lika stor risk som att betala med kontokort i en affär.

Själv handlat på steam massa ggr, dem har ordentliga säkerhetsstytem det är ingen tjänst som några 14 åringar snickrat ihop direkt, läs lite mer om det så skaru se att du får en bättre uppfattning.

Medlem

Jag har inte handlat via Steam så jag vet inte vilka uppgifter det är de vill ha men själv använder jag alltid Swedbanks e-kortstjänst när jag handlar på nätet. Det känns säkrare att göra så.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag har inte handlat via Steam så jag vet inte vilka uppgifter det är de vill ha men själv använder jag alltid Swedbanks e-kortstjänst när jag handlar på nätet. Det känns säkrare att göra så.

Att bli skammat IRL nuförtin e tamefan större risk..
Sj kör jag med credkort på internet men cash i verkligheten , drar fan aldrig kortet speciellt inte på barer eller krogar.

Medlem

Jag har hört att om man handlar från Steam så kommer det hem folk i rånarluvor och snor din kudde.

1
Skriv svar