FZ Poll: Påverkar demoversioner dina spelinköp?

Medlem

Nej det har nästan aldrig hänt att jag baserat ett spelköp på ett demo, men Crackdowmdemot var ett undantag

Medlem

Fattar inte att endel svarar nej.

Tänk om ni spelar ett superbra demo, då köper ni väll självklart spelet om det verkar superbra? eller hur..


signatur

The King is Back

Inaktiv
Skrivet av bf07:
Skrivet av Ichinin:

En demo version är en demoversion, inte någon färdig produkt.

Ett demo är en demonstration av en färdig produkt, det du skriver om är alfa och beta versioner. Spelar man ett demo skall man veta att man får mer av samma om man köper spelet, inget annat.

Exakt... en DEMO-version av ett spel ska "visa upp" den färdiga produkten (om inget annat anges såklart).

När det gäller program så är det oftast fullständiga produkter som bara har en tidsbegränsning eller någon viss funktion avaktiverad.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fattar inte att endel svarar nej.

Tänk om ni spelar ett superbra demo, då köper ni väll självklart spelet om det verkar superbra? eller hur..

Ett demo kan vara en bra vägledning, men kan också vara en fälla.
Eftersom det är ett demo så vill ju dom som gjort spelet visa spelet från sin bästa sida,

alltså demot du lirar kan vara det absolut bästa som händer i spelet och resten är sämre.

Medlem

När jag testar ett demo förväntar jag mig att få se lite av de bättre som finns i spelet som lockar mig till att köpa det.

Som COD4 demot te.x singleplayer, ett av dom sämre uppdragen.
spelet har en välutvecklad multiplayer del, vart var den i demot? kändes som jag gick på blinddate när jag gick och köpte spelet för 499kr

näe ett bra exempel är när battlefield 2 släpptes.
det fanns både single- och multiplayer.


signatur

Chooch it

Medlem

Ja, men oftast negativt. Endast ett fåtal demos har fått mig att köpa ett spel.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Går sällan på demos, möjligtvis på konsol då. Annars går jag nog en del på hype kompinerat med previews och review samt att jag brukar följa utvecklingen av dom spel jag är intresserad av.

Medlem

Ja, jag är alltid påverkad.

Inaktiv

Jag baserar mer mina spelköp efter recensioner. Vilket jag nog måste erkänna ibland kan vara lite dumt. Jag ser mer demo som att "stilla törsten" inför kommande spel. Så som Crysis-demot och Call of Duty 4-demot i höstas.

Medlem

Köpte UT2004 just på grund av demot. Fortfarande förbannat bra.

Medlem

Jag testade "Dark Messiah"-demot, blev positivt överraskad (gillade fighting-systemet skarpt) och köpte senare spelet. Hade jag inte kört demot hade jag helt säkert inte köpt spelet heller.

Medlem

Givetvis har demoversioner av spel sina effekter på konsumenterna, och oavsett om det är positivt eller negativt, så påverkas alla.

Medlem

Jag förstår absolut inte hur någon av er kan säga att demon inte påverkar??? Om ni testar demot, och det suger totalt...då vet ni ju nästan hur recensionen kommer bli, och oavsett om den är bra, så tyckte ni ju att demot sög. Köper man ett spel som man inte gillar då?

Oftast så är demot samma som fullversionen, det är sällan det är helt annorlunda. T.ex Timeshift, första demot och fullversionen är nästan olika spel, men det är ett extremt särfall.

Jag kan lungt säga att jag dömer spelet efter demot, det kan ju hända att det är ett skit uppdrag eller liknande just på demot, så fullversionen är mycket roligare. Men då känner man ändå om det är ett dugligt spel.

Just det, det händer även gång på gång att jag inte köper spel som jag inte testat, PGA min ekonomi så kan jag inte riskera det. Jag kan inte helt lita på recensioner heller, om det inte är en bra recensent som ser från många olika ögon.

Jag har upplevt många gånger att jag gillar spel som har blivit sågade eller fått väldigt låga betyg.

Men då är ju jag ett extremt särfall också. Så min åsikt betyder inget

PEACE OUT

QRT
Medlem

Provar aldrig demospel. Visserligen gör jag trial-konton i mmorpgn ibland, om de nu räknas. Röstade nej iaf.

Medlem

Universe at war var så laggigt fult och äckligt på demo så jag kommer knappast att överge DOW DC för det. Tack FZ för det usla demot och för att jag inte gick och köpte det i blindo.

Medlem

Absolut. Tankar man ner ett demo så brukar man oftast veta om man kommer köpa spelet eller inte. Jag tankar (så gott som) aldrig ett demo av ett spel som jag inte har något intresse av i första taget å andra sidan.
Intresse - Demo - Köp/ignorera.

12
Skriv svar