Xbox Live bättre än Playstation Network?

Inaktiv

LBP kommer väl som vanligt spel? går iaf att förhandsboka hos diverse affärer.

Inaktiv

härligt att se att dom heta känslorna aldrig svalnar

Inaktiv

Jo men 4:e december då kommer MS stora uppdatering och då är LIVE överlägset bäst (som det alltid har varit ändå).

Medlem
Skrivet av MiLeS:

men jämfört med PS Network så är Livet både stabilare, snabbare och mer kontinuerligt uppdaterat.

Wow...vad kostar det att uppdatera Livet?

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av MiLeS:

men jämfört med PS Network så är Livet både stabilare, snabbare och mer kontinuerligt uppdaterat.

Wow...vad kostar det att uppdatera Livet?

Beror ju på vad du hade tänkt dig. Plastikoperationer brukar kunna kosta en hel del

Xbox Live har väl börjat med serier och filmer i USA? Det vore gött om det kom sånt på PSN också. Sen tycker jag det är helt värdelöst att man inte kan komma åt XMB när man är inne i ett spel. Suger fan fett att man måste avsluta spelet för att svara på ett mail eller chatt.

PSN ligger långt efter vad gäller användarvänlighet, eller vad man ska säga.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kvalitet och storlek? Så att de tar större utrymme på hårddisken gör dom bättre? Och kvaliteten bättre? Grafikst menar du då?

Ännu en ps3 fan som är förblindad att uttrymme betyder bättre spel(blu-ray) och att bra grafik gör allt bättre(heavenly sword&lair).

För kvalitet har verkligen inget med det du pratar om, för då är enbart Castlevania: Symphony of the Night och ikaruga bättre än alla de titlar tillsammans som du nämnde förut.

DMB trummar vidare på sin fanboy-bongo.
Storlek=speltid, lasting appeal, antal timmar du kan spendera med produkten utan att tröttna, ja kalla det vad du vill.

Skrattretande att du sitter och analyserar vad jag menar med kvalitet och snabbt drar slutsatsen att jag menar grafik. Självklart är grafik en del av kvaliten, men knappast allt, vilket onekligen är fallet i till exempel Warhawk, som har underbar grafik men också grymt underhållningsvärde.

Du snackar om C:SotN, vilket är ett bra spel, men som jag skrev så är det en classics-titel, som för övrigt också finns tillgänglig på PSN under just kategorin classics. Du pratar också om Ikaruga, ett spel som, vad jag vet, inte ens släppts till Arcade, återigen så drar jag på smilbanden.

Självklart är du en fanboy, troligtvis till den milda grad att du sover med boxen under kudden. Men din argumentation är konstig, vad jag har menat, och skrivit hela tiden, är att PSN är en överlägsen plattform för att släppa hela spel, och dessutom har bättre sådana, medan Arcade är och förblir en virtuell arkadhall med en gräns på 150mb per spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Hm, den enda skillnaden mellan Live och PSN är att Live har mer användare och mer demos/videos.

Live har seriös integrering och Guiden finns i alla spel där du hur lätt som helst kan joina dina vänners, skicka röst, bild och textmeddelanden, chatta på msn, osv osv osv.

Man får vad man betalar för.


signatur

Min åsikt är baserad på fakta, inte på företaget produkten i fråga görs av.

Avstängd

på PSN får du mer än vad du betalar för eftersom att du inte betalar något imo

Medlem

Fördelen med Live är att det är lättare att utveckla en online-del i spel tack vare den fördefinerade plattformen, vilket man betalar för.
Så visst, Live är bättre på det sättet.

Men PSN är bättre för mig, annars skulle jag inte få några demos

Men många blandar ihop PSN och Home, så jag ville bara avsluta med att säga att Home kommer att bli en del utav PSN som man kan använda om man vill.

Over and out.

Medlem

Men öhh?
Går det verkligen att jämföra PS med MS? Nej!

Herrejistanens vad fattigt det är inne på PS store, finns ju ingenting och som en tidigare skribent nämde så räknas det idag, det är IDAG jag vill ladda ner ett demo eller liknande, inte om 5 år eller vad något annat ljushuvud skrev!

Är ps store bra om 5 år, visst, då kan jag köpa ett ps3 för den sakens skull om 5 år. Jävla löjlig diskus detta faktiskt.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Hm, den enda skillnaden mellan Live och PSN är att Live har mer användare och mer demos/videos.

PSN är ju gratis, så jag tycker det är bättre ändå. Plus att det går snabbare att ladda ner demos på PSN än på Live där jag bor.

Raka motsatsen här går fortare på LIVE än PSN.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gullefjun:

Till skillnad från Live där vi bara ser MS spy ut värdelösa Arcade-titlar, så kommer Sony med spel som Tekken 5 Online, Warhawk, Chasing all cars, Super Stardust HD, GTHD, fl0w etc, och även klassiska PS1-titlar, för ett mycket överkomligt pris. Man har en utmärkt plattform för att distribuera riktiga, nedladdningsbara, spel på.
Även på demo-fronten börjar det bli bättre.

Castlevania: Symphony of the Night, ikaruga, Bomberman Live, Doom, Geometry Wars: Retro Evolved, Contra, Golden Axe, Street Fighter II: Hyper Fighting, Worms m.m. Och snart en hel del xbox titlar

Ja, vilka värdelösa arcade titlar ;p

Vänta.. du glömde Prince of persia, Sonic the hedgehog 1 & 2, Speedball 2, Double dragon, Ultimate mortal kombat 3, Pinball FX, Gauntlet och Marathon: Durandal..

Usch vilka värdelösa spel!

Glöm inte BOOM BOOM Rocket och E4.

Sedan så ska det ju börja säljas XBOX spel via live.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Du måste skämta? Förvisso har man släppt en del gamla klassiker i ny förpackning (dock är majoriteten av utbudet skräp), men vad jag uppenbarligen menade var att de spel som släpps på Live, är långt ifrån PSN-titlar både när det gäller kvalitet och storleken på spelen.
Arcade är precis vad det låter som, Arkad-titlar, medan PSN har fullfjädrade spel men också klassiker i form av hela PS1-spel.

Varför måste man installera spelen man laddar ner?

Medlem

Men kom igen. Som om kostanden är ett problem?

Webhallen säljer 12månaders live för 399kr. Det är inte direkt en summa att prata om när folk ändå köper flertalet spel för runda 600kr varje år!

Medlem

Xbox live är ju överlägset mkt bättre än PSN. Jag har båda konsolerna så jag kan jämföra. Kvalitetskänslan på livet är på en helt annan nivå. Sedan en sådan grej som att man kan prova alla Arcadespel innan man behöver köpa dem är en kanongrej (det kan man inte med playstation klassiker eller deras fullgames).

Men hela layouten och produkten i sin helhet slår PSN på fingrarna enligt mig. Men vem vet, de är ju nya på detta Sony när det gäller konsolfronten så vi får väl ge dom mera tid.

Inaktiv

det absoluta sämsta med ps3 och deras "store" är ju helt klart att det inte finns något poängkort som man kan handla med,
man kan bara handla med kreditkort.
tycker det är helt jäkla sämst.
skiter sony helt i att det finns folk som inte har eller inte vill använda kreditkort på deras store ?

är man under 18 år då får man inget kreditkort ha och får då istället hoppas att nån vänlig själ betalar för dom på ps3 Store.

360 har och Wii har poängkorts funktion, men varför inte ps3 ?
har kollat upp det här lite på många Gaming sidor och det är ju inte bara jag som är enormt missnöjd med detta.

Medlem

Kan väl ta upp varje gång en MS dude säger att deras produkter är bäst och sen markera det som en nyhet. Totalt meningslös nyhet egentligen? Sen om man vill skapa en debatt kring vilket som är bäst är en annan sak, men som nyhet e detta ba bajs...och sorgligt att "seriösa nyhetssidor" propagerar åt MS...

Inaktiv

Chatt å sånt är ju så mycket bättre på 360n. Den funktionen finns inte -i spel- på PS3an.
Det går ju inte att jämföra. Det är på gång till PS, integrerat i spelen, som i PC spelen, så det kan nog bli ett äss i rockärmen för PS3an, vem vet?
Jag betalar inte för att spela på en konsoll, då skulle jag skämmas. Gratis smakar alltid bäst.
Butikerna på diverse konsoller håller jag det som jämt skägg. Kanske mer utbud på 360n. Men om de börjar med filmer etc. Då är nog microsoft utslagen innan kriget börjar. Med tanke på att det bara finns en aktör i Hollywood. Detta kalas har jag längtat efter sen PS1an kom. Älska Microsoft i fall de skulle tvinga fram ett sånt beslut hos Sony


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Du kommer kunna köpa filmer via xbox live ja...

Inaktiv

Först i början när Live kom var det inte heller perfekt och det första dem gör nu är att jämföra.
Dåligt av dem.


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Hej!kraket
En fråga: pc Patchen till Richard Burns Rally inkluderar den någon uppdatering för lankörning också.så man kan koppla ihop 2st datorer.

Inaktiv

det är iaf lite lustigt den här jämnförelsenn egentligen.
xbox live har funnits mycke längre än psn.

xbox live var också fattigt i början,
kom ju knappt några spel alls på live arcade på 360.
och det som kom var komiskt dåligt.

så att hacka på psn är som att skjuta sig i foten.

12
Skriv svar