Medlem

SP1 lär behövas om man ska kunna fixa alla jävla fel vista har. för operativsystemet är ju inte värd 50 öre egentligen, tyvärr kan man inte gå tillbaks till winxp

Medlem
Skrivet av LannY:

Visa är bästa OS'et jag har testat men är lite dyrt att uppgradera XP till Vista så får vänta ett tag...

Vad baserar du det på då.
Utseendet på din desktop har inget och ska inte ha något att göra med ett OS.

Detta är något som är bättre: Drivis utveklingsstödet är behagligare för programmerare + att det sitter en bättre TCP stack i den.

Men jag kan inte se vad som är så fantastiskt bra me säkerhet som alla babblar om.
Jag är helt övertygad om att folk som pratar om säkerhet på vista verkligen inte fattar skit om säkerhet, utan istället tror att kan man klicka på en knapp nånstans som säger att nu är din dator säker, då äreså.

Säkerheten på vista är otroligt fjantig ifall du jämför med hur hårt man kan låsa vad användare får göra me ett unix/linux system.

Att Vista sen drar onödiga mängder resurser det är enbart tragiskt. Jag ser fortf inte några förändringar underliggandes annars. T.ex är trådhanteringen förbättrad etc? Jag kan inte se nån skillnad.

Som John Carmack säger:

Citat:

Nothing is going to help a new game by going to a new operating system. There were some clear wins going from Windows 95 to Windows XP for games, but there really aren't any for Vista... They're really grasping at straws for reasons to upgrade the operating system. I suspect I could run XP for a great many more years without having a problem with it.

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av johanp:

Har redan Vista och är helnöjd med det. Visst, det finns en del småproblem, men XP hade betydligt fler i början...

Tänker också köpa Halo2 då jag gillade Halo (1) skarpt.

Som så många sagt:
"XP hade betydligt fler buggar i början"...

Ja, så var det... men är det någon som bryr sig om hur XP var då? Visst, det stärker att det inte är ovanligt med buggar vid premiär, men man kan ju inte använda det som ett argument till att köpa Vista.

Jag tycker att man ska köpa ett operativsystem för att man vill ha någonting som fungerar och är bättre... det är dåligt att "tvinga" sina kunder att uppgradera till någonting som inte fungerar felfritt för att kunna spela ett fåtal spel, och dessutom förlora möjligheten att spela andra spel.

För det första så skaffar man normalt ett nytt operativsystem när man köper en ny dator, att uppgradera har aldrig varit en normal väg. Att uppgradera är att be om problem (samt att man förlitar sig på att tillverkarna ordnar drivrutiner till "gammal" hårdvara, något som inte alltid inträffar).

Sedan kan man knappast lasta Microsoft för att en del tillverkare ännu inte fått till sina drivrutiner ordentligt, de har ju "bara" haft ett år på sig hittills... tiden räknad från första releasekandidaten förra sommaren, då det till slut blev användbart nog.

Det där med "felfritt" är dessutom ganska naivt - det kommer aldrig inträffa med något så komplext som ett operativsystem (oavsett vilket).

Inaktiv

Halo 1 var riktigt fint på pc. fast tvåan lockar inte riktigt, skyhöga systemkrav för ett spel som inte ser ut som gud elelr buddah

Medlem

Nu har jag införskaffar Halo2. Det var ganska dyrt, 549 på Game. Hade jag varit tålamodigare och åkt in till stan så finns det säkert lite billigare någonstans. Hittills har jag bara testat singel-spel. Spelet är allt lite buggigt, det har kraschat ett flertal gånger redan.

Kraven på datorn är relativt höga, jag har AMD X2 5000+, 2GB minne, Geforce 7600GS samt Vista Home Premium. När jag försökte använda upplösningen 1024x768 i hög detaljrikedom så laggade det fruktansvärt, och när jag försökte byta upplösning så kraschade varje gång. Efter en ominstallation kunde jag till slut byta till 800x600 och då går det bättre.

Fienderna verkar tåla mer stryk än tidigare, mitt gamla favoritvapen plasma rifle behöver många fler träffar på många av dem. Det finns dock massor med olika vapen och fiender.

Det finns inga hälsopiller, men skölden man har är mycket starkare och laddas upp betydligt snabbare. Man kan visst ha något som kallas "dual-view", men jag förstår inte riktigt tanken.

Precis som recensionen skriver så blir det hela lite enformigt efter ett tag, inte helt säker på att jag orkar slutföra spelet.

En sak, spelet måste _aktiveras_ över Internet. Förstår absolut inte varför, men det lär garanterat hindra vidareförsäljning, på samma sätt som det idiotiska steam. Kanske försöker Microsoft skapa sitt eget "steam" ? Pengar, pengar...

Inaktiv

lol, för det gamla sunk spelet halo 2 ?
har aldrig garvat så mycke när man såg rubriken.

Medlem

den här aktivering var samma sak på flight simulator X också ett jävla fusk sätt för giriga microsoft att tjäna pengar..begränsade aktiveringar antagligen likadant som dom gör med sin OS system , nu ska spelen inte installeras hur många gånger som helst bara för microsoft vill tjäna pengar på det....räcker det inte att man betalat för spelet som man köpt...gör mig inte förvånad att microsoft gör så -.- för M$ tänker bara på pengar (M$ dyra produkter = trasiga/halvfärdiga/bugg produkter..)

Hmmm Halo 2 på dator... har nog bästemt för mig att det står ONLY ON X-BOX på fodralet när man köpte det på x-box första gången ???
Fy Skäms MICROSOFT...
förresten det fick mig att tänka på att gjorde dom inte samma sak på HALO också?? eller är jag helt borta


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

123
Skriv svar