Robot
WarRock

Om man jobbar som spelutvecklare och ska sätta igång med ett nytt projekt kan man antingen göra något helt nytt eller ta något gammalt, beprövat och göra en ny variant. Utvecklaren Dream Execution har valt att göra det senare och bakat ihop två av de mest populära online-pangarna, Counter-Strike och Battlefield 2, till ett och samma spel.


Medlem
Slår WarRock BF2 och CS på fingrarna?

WarRock har inte en chans...

Medlem

Warrock spelare jag under tiden det var gratis, även om BF2 har buggar så är det roligare än detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Körde warrock förr också, och de har många mil kvar före att ens nå fram till att vara bra..

Ozo
Medlem

Tur att man inte köpte spelet för att få reda på vilken besvikelse man skulle få uppleva

Medlem

Det är ju bara så att BF2 ROCKAR!

Länken längst ner "Diskutera recensionen i FZ:s forum" leder till tråden om Infernal.

Intressant att det är ett gratislir. Man bör kanske prova på.

Medlem

Jag skulle säga att det inte ens är värt att ladda ner det, även ifall det är gratis. Då betalar jag hellre för ett spel med kvalitet som bf2. Skall tillägga att jag spelade det bara i sisådär 20 minuter.

Medlem

bf2 är inte ett kvalitetsspel, kanske jämfört med warrock(?), men inte jämfört med de flesta andra.

Medlem

För att vara gratis så är det helt okey. Känns lite som ett nutida mod för Battlefield 1942. Spelade det också när det var gratis men tröttnade på grund av det konstanta lagget plus att man var tvungen att spela varje dag för att få ihop stålar så man kunde "leasa" sina uppgraderade vapen.

Sen är inte BF2 eller 2042 mycket att hurra över. BF2 blir ju någorlunda spelbart med Project Reality men annars är det rätt sunkigt.

Medlem

Laddade hem det för några månader sedan, fungerade inte..

Medlem

för mycket fusk i spelet som jag sett men rent allmänt vore det inte för hemsk lagg så hade det varit lite skoj..

Lätta kontroller för flyget så att köra med mus är mer gångbart än det är i bf faktiskt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Hmmm skulle faktiskt vilja prova det men de funkar ju inte står att de fattas filer när jag ska start de vete fan va jag har gjort för fel någon som kanske vet? Hjälp:P

Medlem

Cannotfindfile(1). eller något när jag skall starta.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

mm typ så står det:(

Medlem

Ser ut dom BF1942 med desert combat modden. Spela ARMA istället..

Inaktiv

Får inte ens igång spelet, saknar fil.... Får prova & ladda igen kanske...


signatur

Crysis! Crysis! Crysis!

Medlem

Visst bf2 kanske inte är den bästa men om man jämnför med detta spel så nja och sedan modarna som kommer till bf2 kommer ju hålla en väldigt högstandard... Fh2

Medlem

usch! man blir nästan arg på folk som släpper spel som ser ut som någon form av släpad roadkill.


signatur

I'm the best around...

Medlem

Den filen som finns i filarkivet är väldigt gammal tror jag. Om man laddar ner från WarRocks sida så tar den lite över 600mb.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Har testat spelet och det är riktigt trist. Skitspel, testa inte.


signatur

snestreck woicer

Redaktör

Ledsen för den gamla demoversionen, visste inte om det. Vi slänger upp den fräscha så fort som möjligt, bör vara på plats om en timme eller så.

Edit: uppe.


signatur
Ozo
Medlem
Skrivet av Grönatummen:

usch! man blir nästan arg på folk som släpper spel som ser ut som någon form av släpad roadkill.

Var glad att folk försöker, detta spelet kanske inte blev någon succé, men det hade lika väl kunnat vara hur j*vla kul som helst.. Om människor inte gjorde spel och provade sig fram skulle det väl inte va så kul? ... titta på Tibia t.ex, eller andra spel som inte ser speciellt kul ut och som har ganska udda/kass? grafik men som är bra mycket roligare än de flesta andra spel.

Medlem

Jag har spelat BF2 aktivt och var fly förbannad att man betalade för ett spel som man var tvungen att kunna programera om för att kunna spela. Så här har man ett spel som förvisso inte är lika snyggt men dock gratis & spelbart, helt klart värt att dra ner om man vill ha lite konstant action :).

Kom ihåg att ni är tvugna att hålla musen över "laddrutan" när ni startar spelet för att det ska ladda in ;).


signatur

living let die

Inaktiv

Alltså, varför gnäller varenda FZ-recensent på grafiken när de sitter på datorer med hårdvara anno 2003? Patetiskt.

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Grönatummen:

usch! man blir nästan arg på folk som släpper spel som ser ut som någon form av släpad roadkill.

Var glad att folk försöker, detta spelet kanske inte blev någon succé, men det hade lika väl kunnat vara hur j*vla kul som helst.. Om människor inte gjorde spel och provade sig fram skulle det väl inte va så kul? ... titta på Tibia t.ex, eller andra spel som inte ser speciellt kul ut och som har ganska udda/kass? grafik men som är bra mycket roligare än de flesta andra spel.

Nej.


signatur

I'm the best around...

Medlem

Håll er borta från WarRock. Gav det ett test för några dagar sedan men det var knappast en dans på rosor.

Laddade ner spelet och registrerade mig på hemsidan, installerade och loggade in. Så fort jag anslutit till en server så möttes jag av meddelandet att jag blivit bannad av punkbuster. Jaha, tänkte jag och begav mig till forumet för att se vad som försigick. Efter lite kikande hit och dit, pratande med supporten så kom jag fram till problemet. WarRocks nätkod är nämligen så uselt utformad att vemsomhelst med ynklig tcp/ip-erfarenhet kan utnyttja den dåliga kodningen för att få vissa fördelar inne i spelet. Till exempel så kan något så enkelt som att begränsa sin bandbredd till 1kb/s få en att bli näst intill osårbar. Programmerarna bakom WarRock blev naturligtvis bestörta över detta, och istället för att fixa den dåliga kodningen så bestämmde dem sig för att helt enkelt bannlysa alla spelare som har någon form av bandbreddskontrollerande program installerat (t.ex NetLimiter, som jag har).

Orkade ärligt talat inte bry mig mer i detta, så jag avinstallerade spelet och försökte förtränga hela upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Adestro:

Alltså, varför gnäller varenda FZ-recensent på grafiken när de sitter på datorer med hårdvara anno 2003? Patetiskt.

Nu har ju spelet systemkrav på Radeon 8500LE / Geforce MX400 eller bättre så man tycker ju inte att man borde ha det värsta grafikkortet på marknaden för att spela det...

Dessutom har utvecklaren FX5700 / ATI 9200 som REKOMMENDERAT grafikkort...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

fel o säga testa inte bättre att folk får en egen uppfattning.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

måste säga att jag tyckte spelet var hyffsat kul dock så .... inte för och skryta men vart "hack" förklarade efter knappt 3 rundor och sen såg man "Vote for sciibione" så communityn i det spelet verkar var sämre än vad cs är som jag trodde inte gick.

12
Skriv svar